“Eh, kak? Kenapa bogel?” tanya Noni.
Nampaknya hanya dia seorang sahaja yang keluar dari biliknya dan Wandi.
Dengan tidak berkata apa-apa, Sara terus menunjukkan ke arahku dengan tangannya yang satu lagi.
“Oh, awak buli kakak saya ye?” Noni meninggikan suaranya.
“Mana ada...dia sendiri yang rela. Hehe. Wandi mana?” aku segera mengubah topik.
Noni mengeluh sebelum berkata, “kawan awak tu demamlah pulak...”
“Habis tu? Tak sempatlah? Gersanglah ni? Haha,” aku mengusik Noni.
Sara terus sahaja memicit batangku dengan sebelah tangannya yang masih tersimpan di dalam boxerku kerana menyangkakan aku mahu mencuba adiknya juga. Tetapi, apa yang dilakukannya itu agak terlewat kerana aku telah pun merasai tubuh adiknya terlebih dahulu.
“Tak jugak...demam-demam pun sempat jugak dia ajak main dulu,” beritahu Noni dengan malu-malu.
“Eh, korang ada ubat demam tak?” tanya Noni lagi.
“Kau cari kat zip poket depan beg aku, ada panadol,” kataku sambil menunjukkan ke arah bilik aku dan Sara.
Noni segera bangun menuju ke arah bilik tersebut dan mengambil ubat yang dikatakanku tadi. Berdasarkan pengalamanku sebelum ini, lebih baik membawa beberapa ubat ketika berjalan jauh. Mudah sekiranya terjadi apa-apa, tambahan pula harga di atas sini lebih mahal jika dibandingkan dengan di bawah.
“Bukan main ready lagi? Ada ubat, kondom pun ada...” perli Noni sebaik keluar dari bilik aku dan kakaknya.
Sebaik sahaja Noni masuk ke bilik mahu memberikan ubat kepada Wandi, Sara menarik batang pelirku sambil berkata, “kau jangan ngada-ngada nak try adik aku ye?”
Dengan bersahaja aku membalas, “kalau macam tu kenalah bagi diri kau tu selalu kat aku?”
Sara tunduk mengintai zakarku di dalam seluar. Lalu berkata, “ala, macam mana? Abah aku macam nak kahwinkan aku dengan anak kawan dia”.
“Tulah...dulu masa belajar, aku main-main. Bila dah tak dapat sambung belajar, kerja pun biasa-biasa je. Abah aku jadi risau, dia terus nak kahwinkan aku,” sambung Sara lagi.
Aku tidak mampu membalas apa-apa perkataan kepada Sara. Memandangkan aku sendiri pun masih belum tamat sekolah lagi, sedangkan Sara merupakan salah satu calon isteri yang baik biarpun tua dua tahun dariku.
Di masa hadapan nanti, dia mempunyai channel masakannya sendiri di media sosial dengan sokongan suaminya.
Tidak mungkin aku akan merosakkan kebahagiaan yang akan dikecapinya nanti. Mungkin ketika ini, dia merasa risau kerana tidak tahu apa nasibnya nanti.
“Bakal suami kau tu macam mana? Dia dah tau ke kau ni dah tak dara?” tanyaku sambil mengusap rambutnya.
“Dia tau...kitorang dah jumpa. Aku storylah salah satu kesilapan terbesar aku dengan cinta pertama kononlah...haha,” cerita Sara.
Bekas teman lelakinya dahulu menjanjikan bulan dan bintang kepadanya. Oleh kerana termakan pujukan lelaki tersebut, dia ditinggalkan sebaik sahaja perawannya diragut. Sejak dari itu, Sara agak tawar hati dengan mana-mana lelaki.
“Habis tu? Reaksi dia macam mana?” tanyaku ingin tahu.
Sara memandangku sambil mengecilkan matanya. Dia menjawab, “dia korek burit aku kat taman mini pekan kita tu. Nasib baik tak kantoi”.
“Kau stim tak masa tu?” tanyaku mengusiknya.
Sara mengeluh sebelum menjawab, “stimlah jugak...tapi, dada ni berdebar-debar jangan cakaplah. Dahlah dia lucutkan seluar aku sampai buku lali, kalau kantoi memang tak sempat nak tarik balik. Eh? Kenapa pelir kau keras balik? Kau suka eh aku cerita lucah macam ni?”
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
Historia CortaApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...