Selepas keluar dari pagar sekolah, mereka bertiga mengikutku berjalan kaki ke arah pekan. Dari sekolah, perjalanan ke pekan adalah jauh lebih mudah dan lebih dekat berbanding hendak ke kawasan sungai.
Tambahan lagi, mereka perlu berjalan menaiki bukit untuk tiba ke tempat yang biasa mereka mandi.
Itu belum lagi dikira risiko diserang buaya-buaya seperti Hakim dan kawan-kawannya. Alina, Amani dan Salwa, bukanlah satu-satunya mangsa mereka. Malah, ramai lagi.
Selepas merogol mereka bertiga, mereka semakin berani dengan menyerang pasangan kekasih yang sedang ringan-ringan di kawasan sungai. Teman lelaki dipukul, manakala teman wanita dirogol bergilir-gilir.
Tetapi, kesemua itu berakhir apabila ada yang tampil melakukan laporan polis sebaik sahaja mengetahui anak perempuan mereka mengandung setelah dirogol. Di dalam masa yang sama, salah seorang teman lelaki yang dipukul mereka juga meninggal dunia di hospital.
Disebabkan ibu kepada Hakim mempunyai harta yang agak banyak, dia membayar kawan-kawan Hakim bagi mengubah pengakuan mereka supaya anaknya terlepas daripada pertuduhan.
Kchak!
"Tadaaaa..." kataku sebaik membukakan pintu apartment.
Bernard selalu meminta kunci apartment kepadaku setiap dua minggu bagi membawa masuk pekerja-pekerja membersihkan rumah serta kolam.
Setiap kali dia mengambil kunci tersebut, aku tidak kisah sekiranya dia tidak memberikannya kembali kepadaku. Apartment ini sememangnya milik dia. Tetapi, dia tetap berkeras menyerahkan kembali kunci apartment ini kepadaku.
Muka Salwa dan Amani benar-benar terkejut sehinggakan mereka tidak dapat mengukir senyuman seperti Alina yang teruja sebaik melihat kolam renang.
"Kita tengah pecah masuk rumah orang ke?" tanya Amani.
"Lah...kan aku bukak pintu guna kunci?" jawabku sambil mengunci pintu hadapan rumah dari dalam.
Salwa cuba meneka, "kau sewa rumah ni untuk menang betting kita, kan?"
"Gila kau. Tak terbayar aku sekalipun sewa sehari apartment macam ni. Kau pun tau, aku bukannya anak orang kaya," balasku sambil menghempas badanku di atas sofa dan menghidupkan televisyen.
Amani dan Salwa serentak bertanya, "habis tu?"
"Habis tu...bogellah. Tunggu apa lagi?" jawabku bersahaja.
Salwa terus terduduk serta meminta maaf kepada Amani dan Alina. Dia mengakui yang dia telah termasuk ke dalam perangkapku.
"Apa perangkap? Aku tak buat apa-apa perangkap pun? Aku cuma bagi ruang untuk korang enjoy, release tension. Korang yang start dengan betting apa semua," terangku sambil menekan alat kawalan jauh bagi menukar siaran televisyen.
Hanya Alina seorang sahaja yang seronok berlari-lari sambil merendamkan kakinya di tangga kolam. Sementara Amani dan Salwa masih lagi tidak dapat menerima realiti.
Alina menunaikan janjinya dengan menanggalkan kesemua pakaiannya, seterusnya berlari memelukku. Kali ini barulah aku dapat melihat payudaranya dengan lebih jelas. Berbentuk slender, tidak begitu besar, tetapi lebih besar daripada Salwa. Jika dilihat dari tepi, teteknya agak perky dan tajam.
Pada punggung kanannya terdapat tahi lalat. Dia tidak kisah aku meramas geram punggungnya sewaktu kami berpelukan di atas sofa.
Setelah puas memelukku, Alina berjalan ke arah kolam dan berendam di dalamnya. Dia mengapungkan badannya tanpa risau aku melihat cipapnya yang telah dicukur licin.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
ContoApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...