RE 8 - Hujung Tahun Bahagian 2

4K 29 0
                                    

Hari terakhir pelajar SPM, aku ke sekolah bagi menolong cikgu semasa proses pemulangan buku-buku teks pelajar tingkatan lima. Di situ juga aku meminta mereka sekiranya ada membuat nota-nota tambahan yang boleh aku gunakan dua tahun nanti.

Selesai sahaja kerja, aku berjalan di belakang blok tingkatan lima kerana terdengar suara perempuan tergelak besar. Apa yang aku lihat adalah tiga orang perempuan sedang menconteng baju kurung sesama mereka.

Mereka bertiga merupakan trio terhangat tingkatan lima, Az, Nisa dan Yana. Tanpa membuang masa, aku terus menegur mereka, “wah...bukan main seronok lagi?”

“Eh, kenapa? Ada cikgu ke?” tanya Yana.

“Tak adalah...diorang sibuk makan-makan dengan penjaga peperiksaan,” beritahuku.

Nisa pula bertanya kepadaku, “nak sign kat baju Kak Az ni tak?”

“Eh? Kenapa pulak aku? Kau yang offer, kaulah dulu,” Az mempersoalkan tawaran Nisa tadi.

“Aku on je, meh bebeh come here,” pelawa Nisa.

Mana ada kucing tolak ikan terhidang depan mata, kan? Sebaik sahaja aku memegang pen marker, aku terus menconteng tetek kiri Nisa sambil sebelah tanganku meramas tetek kanannya.

“Amboi...gatal ni,” tegur Az sambil mencubit punggungku.

“Dah bagi kalau saya tak ambil, macam sombong pulak nanti,” aku meloyar buruk.

Nisa yang sudah terkena raba denganku itu terus berkata, “lepas ni Az pulak”.

Sebaik sahaja Nisa berkata begitu, aku terus meramas payudara kanan Az. Serentak dia berkata, “ooohhh, tadi dekat Nisa kau cover jugak buat-buat sign baju dia. Bila giliran aku, kau raba macam tu je?”

Az berkata sambil tersenyum, tetapi matanya terkejut. Mengikut memori aku yang lalu, ketika ini mereka masih nakal-nakal biasa sahaja. Tetapi, sebaik sahaja mereka sambung belajar di Kuala Lumpur, mereka terus mengalami kejutan budaya.

Mereka mula free hair, mewarnakan rambut, berpakaian moden yang adakalanya seksi dan juga kerap mengunjungi kelab malam. Namun, oleh kerana berlakunya perselisihan, mereka bertiga tidak lagi bertegur sapa di antara satu sama lain.

Sama seperti Nisa, aku juga melukis pada payudara Az sambil tanganku meramas yang sebelahnya. Sebaik sahaja selesai melukis, Az membenamkan mukaku pada payudaranya yang besar sambil tersenyum.

Apabila aku mahu beralih pada payudara Yana pula, Az dan Nisa terlebih dahulu sudah melukis pada dada Yana sebelum aku tiba tadi.

Oleh kerana Yana ini lebih sporting dari kedua-dua kawan rapatnya, dia terus menyelakkan bajunya di hadapanku. Rezeki terpijak, aku mengambil kesempatan tersebut menyelak branya lalu menghisap putingnya.

“Hei, orang suruh lukis atas bra atau atas tetek je. Dia pergi selak sampai nampak, lepas tu nenen pula?” tegur Yana sambil mengipas mukanya. Biarpun dia lebih nakal dari kedua-dua kawannya, masih belum pernah lagi mana-mana lelaki melihat bahagian sulitnya.

Az dan Nisa pula menarik telingaku sambil berkata, “hei, sudahlah...Yana dah malu tu”.

Setelah puas menghisap puting, barulah aku melukis pada payudaranya dengan sengaja melambat-lambatkan kerana mahu mencuci mata lama sedikit.

“Nanti kalau jumpa kitorang kat luar, jangan sombong pulak,” pesan Yana sebelum berangkat pulang.

“Kalau tak sombong nanti boleh nenen lagi tak?” sengaja aku bertanyakan soalan gatal.

Mereka bertiga menjelirkan lidah sambil berkata, “banyak cantik!”

Aku hanya mampu melihat mereka pergi meninggalkan sekolah. Suatu hari, aku juga akan tamat sekolah seperti mereka bertiga. Ketika itu, barulah rancanganku benar-benar bermula.

RE: Semula - A New Beginning... [Complete]Where stories live. Discover now