'Eh? Mana pulak perginya seluar aku? Alamak...takkan aku nak keluar tandas tak pakai seluar?' fikirku sebaik sahaja melihat seluar sekolah yang kuletakkan di atas pintu tandas tadi tiba-tiba sahaja hilang.
Aku membuka pintu, masih juga tiada seluarku terjatuh di luar kubikel tandas. Seterusnya, aku segera memeriksa bilik tandas yang lain sekiranya ada orang lain yang berani melakukan 'prank' ke atasku.
Tetapi, tandas kosong sahaja. Tiada sesiapa kerana rata-rata pelajar telah pun pulang sekolah. Tambahan pula, tidak ada aktiviti kokurikulum lagi setelah berlangsungnya hari sukan pada bulan lepas.
'Damn! Takkanlah aku nak kena keluar tak pakai seluar? Kalau awek sporting yang nampak, bestlah jugak. Tapi, kalau jenis kaki report kat cikgu, tak pasal-pasal huru-hara hidup aku nanti,' fikirku lagi.
Aku menjenguk luar tandas bagi memastikan sama ada masih ada sesiapa yang sedang berjalan di koridor hadapan kelas. Melihatkan tidak ada sesiapa, aku terus berjalan laju masuk ke dalam kelas. Mujur kelasku hanya bersebelahan sahaja dengan tandas.
"Feewwiiiittt!" tiba-tiba sahaja kedengaran suara perempuan bersiul kepadaku.
Pelajar perempuan itu tidak lain, Tisha. Gadis muda satu tahun dariku. Di dalam memoriku yang lalu, kami berdua memang saling berbalas menumbuk atau menepuk bahu antara satu sama lain. Gurauan Tisha sememangnya agak kasar, tetapi aku tidak menyangka kali ini dia berani mengambil seluarku.
"Seluar hilang ke, bang?" tanya Tisha yang menggunakan seluarku sebagai alas duduknya di atas meja.
Disebabkan tiada sesiapa melainkan kami berdua, aku dengan bersahaja berjalan menghampirinya. Membiarkan matanya menatap zakarku dengan lebih jelas lagi.
Tanpa dia menduga, aku dengan bersahaja menarik tangan kanan Tisha lalu meletakkannya pada batangku. Serta-merta mulutnya menegur, "hei, tak malu ke?"
"Nak malu apa? Best apa ada thangachi tengok dan pegang kote aku," jawabku bersahaja sambil menahan dia daripada menarik tangannya kembali.
"Kamu jangan mengada-ngada...eh, kamu tau cakap tamil?" Tisha cuba memberi amaran kepadaku namun dia lebih pelik mendengarku bercakap perkataan tamil tadi.
"Kau yang ambil seluar aku tadi, kan? Maknanya kau memang nak tengoklah," aku memutar belitkan apa yang telah dilakukannya tadi.
Tisha menggelengkan kepalanya lalu berkata, "saya mau balas...apa kamu buat...masa kem hari tu...saja".
Dia mula teragak-agak apabila aku mencium leher dan belakang telinganya. Agak berbeza bau tubuh Tisha jika dibanding dengan bau pelajar perempuan melayu yang gemar memakai cologne seperti Pucelle dan Lovillea.
"Saya peluh..." Tisha mula tidak menolakku. Manakala, tangannya mula mengurut-ngurutkan zakarku.
"Nak tengok tetek awak lagi, boleh?" tanyaku sambil tanganku menjalar ke dadanya.
Tisha bagaikan tersedar terus sahaja menumbuk bahu kananku. Lalu dia berlari keluar dari kelas meninggalkan zakarku yang masih tegak berdiri. Tetapi mujur dia hanya menumbuk bahuku sahaja. Bukannya pada zakarku yang sememangnya terletak di telapak tangannya dan juga hampir dengan lututnya.
Setelah memakai seluar, aku melepaskan nafsuku pada Cikgu Zuraida di dalam bilik kaunseling sebelum pulang ke rumah.
Beberapa minggu berlalu, Tisha seakan-akan sudah terlupa yang dia masih berhutang sesuatu denganku. Setiap kali kami berselisih atau bersemuka, dia pasti akan menjelir lidah atau menumbuk tepi bahuku.
Tetapi, dia terlupa yang dia juga terdedah dengan risiko sewaktu menukar pakaian sukannya sebelum melakukan tugasnya di perpustakaan. Itulah peluang yang diambil olehku setelah beberapa kali melihat dia menukar pakaiannya di tandas perempuan setelah menolong cikgu mengemas stor sukan.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
Short StoryApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...