"Sorry ya, Bernard. Butang suit ni habis tanggal," terangku kepada Bernard sewaktu memulangkan semula suitnya.
"Tak ada apa, saya sudah agak punya. Ini butang boleh pasang balik, maaa. Kadang-kadang chinese wedding dia agak wild juga. Hahaha," balas Bernard sambil tergelak.
"Kamu pun pernah juga ke?" tanyaku ingin tahu.
"Belum jumpa lagi. Tapi, cousin saya selalu cerita benda lebih kurang juga," jawab Bernard.
Tahun ini dia dan Clara agak sibuk, kerana membuat persiapan bagi menghadapi peperiksaan STPM dan PMR yang semakin hampir.
Minggu hadapannya di sekolah, Hakim dan beberapa orang kawannya mula tidak hadir ke sekolah. Cerita mulai tersebar dari mulut ke mulut tentang bapanya ditangkap basah. Ibunya pula mahu membawa Hakim dan adik-beradiknya pulang ke kampung di Kedah.
Manakala beberapa orang lagi kawannya malu hendak ke sekolah kerana berita tentang ibubapa mereka ditangkap polis tersiar di kaca televisyen dan di dada-dada akhbar.
Baki dua orang lagi dari kumpulan Hakim yang masih tinggal itu pula, tidak berani mendekatiku.
Hari ini merupakan hari terakhir persekolahan sebelum cuti hujung tahun bermula. Bagi pelajar tingkatan lima seperti Nora pula, peperiksaan SPM mereka baru sahaja bermula.
Pada petang itu, sebagaimana hari-hari sebelumnya, aku, Salwa, Alina dan Amani sama-sama meluangkan masa di rumah apartment.
"Korang ni biar betul?" tanyaku bagi mendapatkan kepastian.
"Eh, jangan nak tanya-tanya lagilah. Cepat bukak seluar kau," tegas Amani sambil tangannya cuba membuka seluarku.
Disebabkan aku seperti suka melihat muka geramnya membuka seluar sekolahku, maka aku membiarkan sahaja dia melakukan kesemuanya sendiri. Manakala, Salwa pula membukakan baju kemeja sekolah yang kupakai.
Mereka nekad mahu mengajar Alina bagaimana hendak mengulum zakarku. Mata mereka bertiga kini tertumpu kepada zakarku yang keras terpacak di hadapan mereka.
"Eh, aku sorang je bogel? Korang pun bogellah jugak," kataku tidak berpuas hati.
"Eh? Mengada pulak dia...kalau batang ni tak stim satu hal lah jugak. Ni dah tegak macam ni, tak payahlah kitorang bogel," ucap Salwa sambil menuding jari telunjuknya pada kepala zakarku.
Amani pula terdiam seketika seperti sedang memikirkan sesuatu. Lalu dia berkata, "hmmm...ala, apasalahnya, kan?"
Seterusnya dia terus menanggalkan satu persatu pakaiannya di hadapanku. Biarpun telah banyak kali aku melihatnya, ianya tetap satu pemandangan yang sangat indah.
Sewaktu baju kurungnya sangkut di kepala, aku segera menyeluk ke dalam singlet serta branya bagi meraba payudara Amani.
"Woi, ambil kesempatan nampak?" tegur Amani sambil tangannya kelam-kabut membuka butang baju kurungnya yang menjadi punca kepalanya tersangkut.
Setelah menanggalkan baju kurungnya, dia tidak pula marah atau menepis tanganku yang masih meraba payudaranya. Sebaliknya dia hanya tersenyum sambil matanya melirik manja kepadaku.
Setelah menanggalkan singletnya, dia membuka bra remaja yang dipakainya. Lalu mendedahkan tanganku yang sedang asyik menarik putingnya.
Tidak mahu ketinggalan, Salwa juga menanggalkan pakaiannya di hadapan aku, Alina dan Amani. Tetapi, dia tidak mahu membuka seluar pendek sukan yang dipakainya di dalam kain, kerana dia sedang datang bulan.
Alina pula dengan manja menghampiriku dan meminta aku yang menanggalkan pakaiannya. Zakarku bertambah geram menyucuk punggung Alina sewaktu menanggalkan baju kurungnya.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
Historia CortaApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...