Dia…insan pertama yang bertahta
Dia…insan pertama yang ku cinta
Dia…pernah membuat ku bahagia
Dia yang mengajarku
Tentang erti rindu…Dia…yang dulu pernah ku sanjungi
Pergi…sehingga kini tak berganti
Hilang…dari pandangan hidup ini
Membawa luka pedih tak terperiTiada ku duga…
Permulaan yang jernih
Menjadi keruh dengan tiba tiba
Bisa rintangan antaraku dan dia
Cinta terlarang oleh orang tua ~!“Hadoi…akak tak ada lagu lain ke nak nyanyi?” aku mengeluh.
Yati pula menegurku, “kau dah kenapa? Putus cinta ke?”
Aku tidak menjawab apa-apa dan terus sahaja meneguk air panas yang telah disediakan Nora sambil melihat mereka berdua tersenyum melihatku.
Tidak lama kemudian, Nora menyenggol bahu kiriku sambil bertanya, “bagitaulah…siapa perempuan tu..?”
Yati bingkas bangun dan duduk di sebelah kananku. Tangannya terus sahaja memeluk bahuku.
Dia berkata, “besar dah adik akak ni…bagitaulah siapa…pekan kita ni kecik je. Mesti akak kenal dia, kan?”
Di sebalik tabir, mereka berdua sama-sama mencubit pahaku di bawah meja tanpa diketahui antara satu sama lain. Tanya soalan, tapi mereka sendiri yang merasa cemburu.
“Tak ada siapalah…mimpi tak best je malam semalam,” aku cuba menipu mereka berdua.
“Alalala…mesti sebab akak nak masuk universiti hujung minggu ni, kan?” ucap Yati sambil memegang daguku.
Nora pula menarik daguku sambil berkata, “taklah…mesti sebab nanti dah tak dapat nak jalan sama-sama dengan akak pergi sekolah, kan?”
Di dalam hatiku mula berkata, ‘menyesal pulak aku pergi tebuk dua beradik ni…’
Lantas aku terus sahaja bangun dan mengambil beg sekolahku sebelum berjalan menuju ke arah pintu hadapan.
“Hei, pinggan dengan cawan ni tinggal macam ni je ke?” panggil Yati.
“Tak apa…akak buatkan. Faris lagi sayang akak, kan?” ucap Nora pula sebelum saling berbalas renungan tajam bersama Yati.
Tidak lama kemudian, Wandi pula muncul dari arah belakang dan menegurku sebelum berjalan bersama denganku ke sekolah. Kami berborak sebentar sambil dia bertanyakan mengapa aku tidak hadir ke sekolah semalam.
Setelah kami masing-masing senyap, dia tiba-tiba pula menyanyi.
Sunyi di hati ku…
Bila bunga di petik orang di taman
Walaupun ku jaga dan ku siram
Ku jaga kembangnya…“Hadoi…engkau pun nak menyanyi jugak?” aku mengeluh.
“Eh, kau dah kenapa? Pagi-pagi lagi dah moody. Baru putus cinta ke? Dengan perempuan mana?” soal Wandi bertubi-tubi.
Tetapi aku tidak mengendahkannya. Malah aku melajukan lagi langkah kaki membuatkan Wandi mengejarku dari belakang sambil bertanyakan soalan yang sama berulang kali.
Bagi melepaskan kekecewaanku, aku terus ke bilik kaunseling pada waktu rehat dan menghenjut Cikgu Zuraida tanpa memberikannya peluang untuk berehat sebentar setiap kali orgasme.
“Haaah…hahhh…haaahh…awak kenapa hari ni? Ganas semacam,” tegur Cikgu Zuraida di dalam nafasnya yang masih tercungap-cungap.
“Cikgu, makin lama makin sedap pulak cipap cikgu ni…” aku mengubah topik sambil menjolok masuk dua jariku ke dalam cipapnya.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
Short StoryApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...