RE 49 - Rutin

2.1K 17 0
                                    

"Untunglah orang tu nak pergi ambil results SPM...lepas ni sambung belajar macam Kak Yati, tinggallah saya sorang-sorang kat rumah ni," sengaja aku memerli Nora yang sedang bersiap di hadapan cermin biliknya.

"Eh, malam semalam dah bagi, kan? Nak perli-perli orang pulak," balas Nora sambil menoleh kepadaku sebelum membetulkan tudungnya kembali di hadapan cermin.

Aku memeluk badan Nora dari belakang, dia terus sahaja menyandarkan belakang kepalanya ke atas badanku.

"Dahlah...nanti abah sampai dari kampung, akak tak siap lagi pakai baju. Pergilah sarapan kat meja tu dulu," beritahu Nora.

"Nak cuap..." balasku mengada-ngada.

Nora terus mencubit pipiku sambil berkata, "mengadaaaa...dah, akak nak bersiap sikit lagi".

Sebelah tangan Nora menolakku keluar dari biliknya. Pak Lang balik ke kampung selama tiga hari. Di dalam masa yang sama, Nora juga mengambil cuti selama tiga hari.

Kami berdua tak ubah seperti suami isteri. Makan bersama, mandi juga bersama dan tidur sebelah-menyebelah selepas daripada melakukan hubungan seks.

Setelah beberapa jam Nora keluar bersama dengan bapanya untuk mengambil keputusan SPM, tiba-tiba pintu rumah diketuk dari luar.

Aku segera membuka pintu dan berkata, "oh...Kak Yati. Dah cuti sem ke?"

"Kenapa suara kau macam tak berapa suka je aku balik?" tanya Yati sambil menanggalkan kasutnya.

Seterusnya dia bertanya, "Bapak aku dengan Nora dah pergi sekolah ke belum?"

Sebaik sahaja dia mendengar aku berkata sudah, Yati terus mengunci pintu utama dan menanggalkan pakaiannya di ruang tamu. Dia berbogel sahaja mengajakku masuk ke dalam bilik.

Sama seperti sewaktu peperiksaan SPM dahulu, dia betul-betul menghenjutku seperti mahu melepaskan stress belajarnya. Sebaik sahaja selesai melakukan seks, laju sahaja dia keluar dari bilikku bagi meletakkan beg ke dalam biliknya serta mengutip pakaian yang ditinggalkannya tadi di atas lantai.

Sebaik sahaja dia kembali berbaring di sebelahku, dia mula menceritakan apa yang berlaku di tempat belajarnya. Aku merasakan seperti dia tidak sepatutnya menceritakan kesemua ini kepadaku.

'Nora, cepatlah balik...!' aku meraung di dalam hati.

Pada petangnya, aku ke pusat tuisyen Clara. Kami melakukan ringan-ringan di tangga seperti kebiasaannya dan melakukan seks pada hujung minggu di tangga tersebut ataupun di satu-satunya hotel di tengah pekan.

Hotel tersebut agak selamat kerana abang kepada Wandi kerja di situ. Kebiasaannya aku akan membawa Rina, Clara atau Mia ke hotel pada waktu siang.

Wandi juga adakalanya membawa Noni ke hotel tersebut sebaik pulang sekolah. Tetapi, biasanya dia perlu menggantikan abangnya menjaga kaunter sekiranya abangnya mahu membawa teman wanitanya ke hotel.

Segala-galanya bagaikan rutin yang berulang setiap minggu. Sebaik Nora sambung belajar, aku biasanya seorang diri sahaja di rumah. Pak Lang akan tinggal di kampung dan hanya akan singgah untuk menyerahkan duit belanja kepadaku sahaja.

Sedar tidak sedar, aku telah pun menduduki peperiksaan SPM. Hari terakhir SPM merupakan hari pertama aku bekerja di restoran makanan segera di mana Yati dan Nora bekerja dahulu.

Pada sebelah malamnya aku bekerja menjaga kaunter hotel. Sebaik habis waktu bekerja, aku tidur di dalam salah sebuah bilik hotel yang kosong sebelum bekerja di restoran makanan segera.

Begitulah hariku berulang-ulang sehinggalah aku mempunyai duit yang cukup bagi mengambil lesen kereta.

"Macam dah biasa je bawak kereta? Kau ada belajar bawak kereta secara haram, eh?" tegur Wani duduk di sebelahku.

RE: Semula - A New Beginning... [Complete]Where stories live. Discover now