Cuti hujung tahun aku hanya meluangkan masa duduk di rumah sahaja. Tiada apa-apa rancangan sebaik sahaja tamat PMR tempoh hari. Aku hanya mandi kolam bersama Clara, berehat dan melakukan senaman. Di dalam masa yang sama, sabar menantikan peluang seterusnya.
Ketika ini, Pak Lang selalu tidak ada di rumah pada hujung minggu kerana menjaga ayahnya di kampung, yang mana juga merupakan datukku.
Kedua-dua sepupuku tidak mengikuti ayah mereka kerana alahan dengan habuk. Biasanya badan mereka akan timbul gatal-gatal serta bersin tidak berhenti.
Sebaik sahaja Nora keluar ke sekolah untuk menolong cikgu menyediakan dewan peperiksaan SPM, aku terus melakukan pull-ups pada bingkai besi yang menghubungkan ruang tamu dengan ruang makan.
Sedang aku asyik melakukan pull-ups, Yati yang baru selesai mandi terkejut melihat aku sedang melakukan pull-ups dengan tidak berbaju, hanya memakai boxer sahaja.
Aku pula hanya buat-buat tidak nampak sahaja sambil meneruskan senaman tersebut di hadapannya. Yati terus sahaja datang menghampiriku.
“Eh, Kak Yati. Sorry tadi ingat tak ada orang kat dalam rumah. Tu yang tak pakai baju tu,” aku memberikan alasan biarpun aku tahu yang dia sedang mandi tadi.
“Wow, badan kau...gilalah. Siap ada six packs lagi,” tegurnya sambil menyentuh perutku.
Matanya bersinar-sinar teruja melihat tubuhku yang tidak lagi lembik seperti dahulu. Dia juga memicit geram lenganku yang agak berotot itu.
“Ni kalau dapat gigit ni...” katanya sambil melihat dengan mata yang tidak berkelip.
“Gigitlah,” aku memberi keizinan.
Aku mengeraskan otot bicepsku di hadapan Yati. Dia terus sahaja berpaut pada lenganku serta menggigitnya.
Betul-betul dia menggigit bicepsku bagaikan menggigit epal. Terpaksalah aku menahan sakit serta lenguh kerana tangannya dipautkan pada tubuhku.
Sebelum dia turun dari berpaut pada lenganku, dia berkata, “bestlah tengok badan kau sekarang. Susah tau nak tengok depan-depan macam ni. Budak sekolah kita pun tak ada”.
“Eh? Berapa banyak badan lelaki yang akak pernah tengok?” tanyaku mengusiknya.
Inilah kali pertama Yati tidak marah-marah atau memerliku. Cakapnya pun lembut dan mesra sahaja.
“Biasalah budak-budak lelaki. Perasan badan cantik, tukar baju dalam kelas. Adalah juga yang akak tertengok,” terangnya sambil menjejakkan kakinya ke lantai, turun dari berpaut pada lenganku.
Di dalam masa yang sama, tuala yang dipakainya juga turut terlucut. Langsung mendedahkan tubuh bogelnya di hadapanku.
Yati terkejut tidak tahu hendak berkata apa-apa. Dia freeze, sehinggakan tangannya juga kaku tidak menutup tubuhnya dari terus ditatapi mataku.
“Badan akak pun cantik juga,” pujiku dengan bersahaja.
Yati terus mencekak pinggangnya sambil berkata, “perli akak ke?”
Suaranya agak menggeletar sedikit kerana cuba berlagak berani di dalam tubuhnya yang masih lagi terdedah di hadapanku.
“Tak adalah...ikhlas cakap ni,” balasku.
Dia mengambil tanganku meletakkan pada perutnya. Seterusnya dia berkata, “kan? Lembik je...”.
“Oh...akak nak ada six pack jugak? Boleh je kalau nak saya tolong,” cadangku.
Yati terkejut terus bertanya, “eh? Perempuan pun boleh ada six pack?”
Pada zaman ini, telefon bimbit pun masih lagi 2G. Internet yang ada jenis dial up yang hanya boleh diakses melalui komputer sahaja. Sekiranya ada laptop, harganya memang boleh mengalahkan emas.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
Cerita PendekApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...