"Jag har saknat att titta på dig när du spelar. Det är som att du andas och lever för bollen" säger Minna när hon kastar sig på min soffa.Jag ler medan jag kränger av mig basketkläderna. Dagens träning var intensiv och alla celler inom mig skrek efter vila men samtidigt kände jag mig helt rofylld. Jag behövde det här. Jag behövde ta ut allting på plan för att inte känna någonting i efterhand.
"Och jag saknar att spela med dig. Vi var liksom alltid synkade. Måste du bli advokat?" suckar jag och önskar mig tillbaka till vårt förra lag.
Hon höjer på ögonbrynet,
"Gumman, ditt nya lag är mycket bättre, det vet du va?" Jag lägger ner basketkläderna och tar på mig min stora t-shirt. Hon har rätt men ändå..."Men ingen kan ta din plats" protesterar jag och sätter mig bredvid henne.
"Såklart" säger hon nöjt men sedan blir hennes blick allvarlig. Jag grimaserar för jag vet vad som kommer härnäst. Under veckan har hon varit min stöttepelare, torkat min tårar, käkat glass med mig i stan och följt med mig på träningarna. Men Minna har sitt eget liv. Hon måste tillbaka till Stockholm. Till sitt plugg. Till sin kille. Till sin katt. Jag vet det men själviskt nog vill jag ändå ha henne här.
"Du kan inte undvika honom. Ni kommer att vara i varandras liv. Du behöver åsidosätta dina känslor" förklarar hon och jag vet att hon har rätt. Jag kan inte storma ut ur ett rum varje gång han är där. Jag måste försöka. Speciellt när våra lag hänger tillsammans. Vilket kommer att hända.
"Jag gillar inte att försvara Adam men han gjorde rätt i att vilja prata. För det måste ni i sinom tid" jag stönar ännu högre.
"Minna, du fattar inte..Jag kan inte tänka när han är i närheten. Han suger upp all luft i ett rum och jag får det svårare att andas. Jag fattar inte ens hur det är möjligt och det skrämmer mig" hennes ögon blir varma och jag skakar hastigt på huvudet för jag känner hur halsen snörps till.
"Det är okej. Du kommer bli okej. Det kommer bara vara jobbigt ett litet tag" och så strömmar tårarna ner från mina kinder.
"J-jag är så-så fucking rädd ö-över hans makt över mig" får jag hackigt ur mig och min bästis omfamnar mig hårt.
"Gumman du har makten. Det vet du. Så visa honom det"
YOU ARE READING
Full fart och titta inte bak (+18)
Teen Fiction"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...