Jag slänger mig på soffan i Lukas G vardagsrum och andas ut. Ett skratt lämnar mig."Vafan, Adam mår du bra eller?" Frågar Lukas G och ser konstigt på mig.
"Jag mår fantastiskt" svarar jag då.
"Jag tror han har knullat" kommenterar Gabbe och Anton som är gruppens mamma slänger en kudde på honom.
"Sluta vara så grov i munnen" säger han.
Anton tittar sedan nöjt på mig,
"Nej grabbar, Adam är kär"Jag begraver ansiktet i kudden. Stänger ut de. Tankar om henne, om Leyla och det tar inte slut.
"Vår pojke har blivit stor!!" Utbrister Lukas G och dunkar mig i ryggen.
"Håll käften" jag försöker låta arg men jag misslyckas. Totalt.
"Naaww, va gullig" säger Gabbe i en pipig röst och jag ger honom fingret.
***
"Adam, varför ska du åka till Södertälje?" Frågar mamma under frukosten och ser undrande på mig. Det är inte konstigt att hon frågar, Södertälje ligger drygt en timme bort.
Men ändå skulle det vara bättre om hon inte frågade.
"Jag ska se på en match, det är lärorikt" pappa ger mig tummen upp. Han gillar att jag är så insatt i basketen.
"Det gör mig stolt, Adam"
Mammas ögon är skeptiska.
"Vadå för match?""En viktig match" Idag är det Norsborg tjejerna mot Södertälje.
Jag kommer att få träffa henne, tänker jag bara. Jag hade inte sett henne på över en vecka. Fan, jag måste få hennes nummer också.
"Okej, jag slutar sent men det finns korv i frysen. Det är bara att slänga in de i ugnen" säger mamma.
***
"Adam Strid, du är min bror, du vet det. Så kan du bara erkänna att vi kom för att se Norsborg en Lördag, jag betonar en Lördag för att du är kär i Leyla?" Lukas G väntar ivrigt på ett erkännande.
Ett erkännande som jag inte tänker ge.
"Lyssna, det här är bra. Vi lär oss nya tekniker och strategier" svarar jag envist tillbaka trots att jag vet bättre.
Visst, Norsborg spelar grymt men den stora anledningen till varför jag ville komma hit berodde på Leyla.
"Du är en riktig pungkula"
Mina ögon landar sedan på Leyla som står nere vid plan och ropar ut saker till tjejerna i hennes lag. Jag ser sedan hur Minna viskar någonting till henne innan Leylas mörka ögon landar på mig.
Jag blinkar och hon skakar leendes på huvudet. Ser bort och tittar på mig igen. Som att hon tror att jag ska försvinna. Om hon bara visste att jag är fast.
"Kärleksfulla blickar" säger Lukas G innan han går iväg för att snacka med den där Nicoletta. Eller Nicole.
***
Hon springer och stannar inte en enda gång. Grabbar tag i bollen i låsta lägen och passar den till lagkamraterna som utan tvekan sätter bollarna.
Det är ett samspel.
De krossar motståndarna.
Domaren blåser i visselpipan och Norsborg vinner med sex poäng. Leyla gör en liten segerdans och jag ler roat.
Hennes blick möter sedan min och hon rodnar. Jag är redan påväg ner från läktaren för att äntligen få prata med henne.
Dennis.
Han och resten av Norsborgs herr-lag kommer in genom dörren och de går genast till tjejerna. Dennis kramar om Leyla. Hårt. Tajt. Det är mer än en vänlig kram. De känner varandra.
Jag spänner på käkbenen. Det vänds i magen och en svidande känsla stiger i kroppen. Jag är avundsjuk inser jag. Jävligt avundsjuk.
Det är väl klart att det ska vara Dennis.
Vad trodde jag? Vi hade bara snackat några gånger och nu. Nu trodde jag att jag hade en chans.
"Lukas, jag drar" jag låter alltför bitter. Lukas G lämnar brunetten Nicoletta och joggar fram till mig.
"Så? Har du fixat en dejt?"
"Håll käften" nu låter jag arg.
"Tagga ner, PMS barn"
DU LIEST GERADE
Full fart och titta inte bak (+18)
Jugendliteratur"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...