"Jag har fortfarande inte släppt gårdagens vinst. Vi var helt sjuka på plan!" Utbrister Ogge upprymt vilket får de andra grabbarna att jubla. Vilken annan dag som helst hade jag joinat de men nu är mina tankar för virriga. Varje steg till klubben känns som en utmaning och därför måste jag fokusera.Någon petar på mig med armbågen och jag blir inte ens förvånad när det är Nicko.
"Hur är det med dig bror? Har du blivit bättre under veckan?" Frågar han lågmält så att de andra inte hör. Typiskt honom att komma ihåg att jag var helt borta under veckans träning trots att jag levererade under matchen igår. Jag får en stor lust till att berätta allting. Nicko är den jag står närmast men ändå tvekar jag...Leyla är personlig för mig."Det är bara mycket ibland" svarar jag kort.
"Är det en tjej?" Frågar han men avbryts skarpt av en glad Ogge.
"Grabbar, va säger ni då. Vilka tjejer är ni utefter ikväll?? Själv har jag redan paxat" Det hörs ett besviket sorl genom grabbarna. Ingen pallar konkurrera med Ogge, han är den som flörtar mest och tjejerna verkar också gilla honom bäst.
Såklart ska han puffa bröstkorgen när vi ska festa med tjejerna från damlaget...
"Jag har faktiskt haft ögonen på en tjej ett tag. Generationens bästa-" resten av Ogges röst försvinner men jag vet. Jag vet att han sa hennes namn och instinktivt spänner jag mina knogar. Ingen rätt. Jag har ingen rätt till det men fuck va jag bryr mig. Han ska inte vara i närheten av henne.
"Ogge skärp dig, vadå paxar?" säger jag skarpt och gruppen tystnar för en stund. När vi kommer in i klubben är det fullt och alla står och hoppar i takt till den dunkande musiken. Jag söker med blicken över dansgolvet. Var fan är hon? I baren? Mina ben rör på sig och jag tänker inte ens på att jag är ute för att ha kul. Jag vill se henne. Och jag vill se till att hon håller sig långt borta ifrån pajasen Ogge.
Men lika snabbt stannar jag upp. Hon sitter på en långstol vid baren och skrattar åt någonting som en blond tjej berättar. Hon ser så harmonisk och belåten ut att jag inte ens kan...Jag vill inte ta det ifrån henne. Jag måste respektera att hon inte vill ha mig i närheten...Men min blick sveper förrädiskt över henne och jag känner hur pulsen dånar i öronen. Den svarta korta klänningen har en öppen rygg och den kramar om hennes midja som om den var gjord just för henne. Men det är hennes mörka lockar som ligger över hennes bara rygg som blir slutet för mig. Plötsligt känner jag bara en tyngd över mig som får knäna och benen att svikta.
Och när jag ser honom ur periferin känns det som att allting är över. På riktigt. För första gången på två år fattar jag hur kolossalt jag har fuckat upp allting och nu står jag och tittar på ruinerna. På hur hon ler mot Ogge och sedan kramar honom. På hur hans hand landar på hennes midja men jag står kvar. Varenda nerv inom mig vill att jag ska drämma till honom men jag står kvar. Det är det hon vill. Det är det jag måste acceptera. Men det fullkomligt krossar mig och jag vill spy, bara hulka ut allting inom mig...
Hennes mörka ögon landar på mig och jag ler.
Sedan vänder jag mig om. För gott.
YOU ARE READING
Full fart och titta inte bak (+18)
Teen Fiction"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...