Jag är ju helt störd. Att Adam kom upp och drog mig intill sig måste nog vara något av det mest attraherande jag har varit med om.Hans spända käkben, hans knutna näve och de där blixtrande ögonen. Bara tanken av att se honom så arg får det att suga till i magen.
Jag får det svårt att koncentrera mig.
Får det svårt att tänka klart.
Innan jag vet ordet av det har Adam vunnit. Adam har vunnit. Jag borde bli nervös. Borde bli stressad. Istället känner jag bara en brinnande önskan.
Jag sitter på skinnsoffan framför banan och biter mig i läppen. Det känns som att varenda nerv inom mig har vaknat till liv.
"Det verkar som att jag vann" säger Adam triumferat medan han går mot mig. Tankarna snurrar runt i mitt huvud och snart står han framför mig. Rakt framför mig.
Allting står still.
"Det var tur"
"Är det, så?" Frågar han och lutar sig allt närmare. Hans händer glider ner längs mina sidor och stannar på mina höfter. Djupt tittar jag in i hans blåa ögon, och han likaså mina. Det slår gnistor.
"Så, vad vill du ha?"
"Jag väntar med det. Än så länge" Okej. Det kanske är bra. Men, just nu vill jag bara att han ska..Kyssa mig.
Jag drar på mig min skinnjacka och Adam tar min hand i sin.
Är jag sur? Sårad? Kanske skäms jag över att jag hade varit så redo? Jag hade varit alldeles till mig medan han hade nekat mig.
Jag hatar att jag inte kommer att förstå hur det här ska funka. Hatar att vara i underläge. Hatar att Adam påverkar mig på det här sättet.
Vi går en bit. Förbi de höga byggnaderna. Förbi allt liv. Tills vi stannar vid en park. Adam sätter sig på det mjuka sträva gräset och drar ned mig intill hans famn. Jag känner hans värme spira ut i mig.
"Jag tror att jag alltid har gillat dig, Leyla. Innan vi ens började snacka"
"Ja, säkeeeert."
"Jo, för det pratades mycket om dig. Alla visste vem du var och jag hade sett dig på planen. Ända sen den gången jag såg dig på planen så har jag tänkt på dig"
"Då, kan jag säga såhär. Jag hatade dig första gången vi träffades" Adam tappar hakan och jag fnissar.
"Du sa ingenting! Jag kände mig som en idiot som rodnande och bad om ursäkt medan du bara stirrade?!" Jag ser hur det rycker till i hans mungipor innan han börjar skratta.
"Jag visste fan inte vad jag skulle säga?! Det var min enda chans och jag ville inte sabba den" jag skakar roat på huvudet.
Jag hade tyckt att han var dryg. Arrogant. En fullständig idiot.
"Leyla, när du tittar på mig sådär känns det som att jag kommer att explodera av lycka"
Hjärtat går som ett lok i högsta hastighet. Mina kinder brinner. Nej, hela kroppen brinner.
"Adam.." börjar jag. Trevar efter orden. Vad ska jag säga? Att han inte får säga sånt för att det gör mig virrig?
"Det är sant" mumlar han tillbaka och hans ögon är glödande när de ser på mig. Jag drar efter andan. Sneglar ner mot hans läppar. Adam kommer inte göra något förrän jag tar steget. Han låter mig bestämma. Han vill ta det när jag är redo.
"Leyla..Kolla inte sådär.." Säger han ansträngt och ser bort. Vänder på huvudet. Jag märker hur han har spänt sina käkben. Märker hur mycket han håller tillbaka.
Längtan inom mig växer och jag darrar när min hand går till hans kind.
"Adam kyss mig" viskar jag. De blåa ögon har blivit till virvlande vågor och jag ser hans osäkerhet. Tvekan.
"Leyla, vi måste inte-"
"Kyss mig, sa jag" Det hörs en liten grymtning innan Adam kupar mitt ansikte och trycker sina läppar mot mina. Jag flämtar. Lägger armarna kring hans hals och drar honom till mig. Våra läppar sprakar av intensitet. Jag öppnar munnen och Adams tunga smeker min. Det går runt i huvudet. Han drar ena handen längs min höft och jag brinner. Hela min kropp har fattat eld.
"Leyla" andas han innan hans svala läppar kysser min hals och jag ryser. Kvider under hans heta beröring.
Vi båda andas upphetsat. Adams ögon har blivit mörkare.
Ett leende sprider sig på hans läppar och jag begraver huvudet i hans bröstkorg. Borrar in det så att han slipper se hur mycket jag rodnar. Hur mycket det här betyder för mig. Hur mycket min första kyss har påverkat mig.
"Leyla..Jag är fan fast asså" mumlar han och slänger sina armar kring mig.
YOU ARE READING
Full fart och titta inte bak (+18)
Teen Fiction"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...