L E Y L A

114 4 0
                                    


Minna sa att jag skulle vara självsäker och kaxig, för att killar gillar sånt.

Men, när jag går ut från stationen känns mina ben som överkokt pasta. Att sätta den ena foten framför den andra känns som livets svåraste uppgift.

Skulle han tycka att jag var snygg? Jag hade på mig ett par mörkblåa jeans som jag tyckte satt bra på min rumpa, en svart långärmad tröja och en skinnjacka.

Hur ser mitt hår ut? Har vinden förstört mina lockar? Tänk om jag är skitful?

Och mitt i mina tanker ser jag honom. De havsblåa ögonen gnistrar och ett bländade leende formas på hans läppar. Det blonda håret ligger perfekt på hans huvud och hans händer är nerkörda i jeansfickorna.

Med ivriga steg sätter jag fart emot honom och Adam välkomnar mig med öppna armar. Jag slänger armarna kring honom och hjärtat dunkar.

"Hej Leyla" hans varma andedräkt slår kittlande emot min nacke.

"Hej Adam" mumlar jag andlöst och han spricker upp i det största flinet någonsin.

Det är skrämmande. Det är skrämmande hur glad jag blir av att se honom. Skrämmande att jag redan känner så mycket för honom. Skrämmande att tänka på om han bara skulle bestämma sig för att dra.

"Kom nu ska vi se om du är lika duktigt på att hantera bollen när den rullar på golvet"

"Jag kommer vinna Adam" hans läppar snuddar vid min kind. Alltför nära mina läppar. Men ändå alltför långt ifrån.

"Vi slår vad. Vinnaren bestämmer vad den vill ha" han flätar ihop sina fingrar med mina och jag stirrar in hans blåa ögon.

"Okej. Men böla inte när jag vinner"

Full fart och titta inte bak (+18)Onde histórias criam vida. Descubra agora