Dennis och Minna myser på soffan. De har gjort det i tjugo minuter. Att vara tredjehjulet suger."Du är så fin" viskar Dennis och Minna tisslar. Nej. Nu räcker det.
Jag lämnar de i vardagsrummet och bestämmer mig för att leta efter idioten ändå. Jag pallar inte gå runt och tänka på en kille som kanske eller kanske inte gillar mig.
Jag ser honom bland några av hans lagkamrater och Lukas G vinkar till mig. Sen tittar Adam upp. Hans blick möter min och jag nickar lite åt utgången innan jag vänder mig om.
Mitt hjärta dunkar febrilt. Han kanske inte gillar mig och det är okej. Jag klarar mig utan honom. Det kanske bara tar lite tid.
"Leyla?" Det kommer ut som en fråga. Jag tar ett djupt andetag. Ett skakigt andetag.
Han är snygg, oförnekligt snygg. Med sina havsblåa ögon, sina fylliga läppar och sina skarpa drag får han mig enkelt att bli ostadig om benen. Inte för att jag var särskilt stadig innan.
Jag går fram till honom. Den vita skjortan sitter åt hans hårda mage och det pirrar i mig. Pirrar i hela kroppen.
Han väntar. Väntar på att jag ska säga någonting. Väntar med den där blicken i hans blåa ögon.
Jag sväljer hårt, tar det sista klivet tills jag står rakt framför honom.
"Vad är grejen?" Frågar jag. Han spänner på käkbenen."I två veckor har jag inte kunnat sluta tänka på dig. På ditt irriterande leende och att du bara drog sådär. Som en idiot" Jag andas ut. Där. Där jag sa det. Nu vill jag se honom le. Jag vill se det där irriterande leendet.
Skit. Han reagerar inte ens. Det är nu som han säger att jag är en psykopat som bara har inbillat mig allting.
"Jag vill att du säger någonting" säger jag otåligt. Han drar långsamt på munnen, tappar den där hårda fasaden.
"Sluta! Säg något då! Det är inte roligt!" Envisas jag och han skrattar. Adam skrattar och drar mig intill sig. Jag känner mig stel tills hans armar omsluts kring mig. Håller mig hårt och stadigt.
"Grejen är att jag tänker på den korta tjejen med mörka ögon. Och det tar aldrig slut." Hans röst är lågmäld.
"Jag är inte kort" inflikar jag medan hjärtat hamrar i bröstkorgen. Adam flinar och skakar på huvudet.
"Du är så jävla envis" jag skrattar och drar försiktigt min hand igenom hans blonda hår. Det känns som att jag kommer att explodera. Allting inom mig kommer att explodera.
"Jag blev avundsjuk. Jag såg Dennis krama dig och jag tänkte-"
"Euww, Dennis är min bror! Han har en grej med Minna!" Adam pussar mig på kinden och jag svär att jag hade fallit om han inte höll mig.
"Jag kramade honom bara"
"Vadå? Så du ser mig som din bror?" Han höjer på ögonbrynet och jag lutar huvudet mot hans bröstkorg. Vill inte att han ska se hur stort jag ler.
"Det är inte samma sak" svarar jag tillslut.
"Leyla, jag vill vara med dig. De här veckorna har varit skit. Ge mig en chans"
"Det här med Sara" börjar jag. Han stönar och pussar mig på pannan.
"Nej, nej. Det är inte som du tror. Vi är bara vänner. Inget mer"
Okej. Okej. Jag biter mig i underläppen.
"Kan vi ta det, långsamt? Jag...Jag har aldrig..."Hur säger man att man aldrig har haft en kille? Hur säger man att man inte har haft sin första kyss? Hur?
Hans blåa ögon låser sig i mina och han stryker bort några mörka lockar,
"Ja. Vi tar det långsamt. Leyla jag är allvarlig. Jag vill få det här att funka med dig"Värmen sprider sig i min kropp. Överrumplar mig. Han är för bra.
YOU ARE READING
Full fart och titta inte bak (+18)
Teen Fiction"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...