Første skoledag

1.9K 53 1
                                    

Jeg vågner op med et sæt da mit vækkeur bibber. Jeg vil være i god tid, da det er min første skole dag på den nye skole. Jeg skynder mig op og tar det tøj på jeg havde forberedt til dag. Efter det går jeg ud i køkkenet, og spiser lidt morgenmad. Jeg går igen ind på værelset og tar en lille smule makeup på. Da jeg er helt klar er klokken kun 07:40, og det tar mig kun 5 minutter at kører til skole. Så jeg vælger at slappe lidt af. Jeg sidder på min seng og hører noget musik, da jeg kommer i tanke om Victor. Jeg tar min mobil og skriver til ham.

Mig: ~Hej Victor, jeg håber du har det bedre idag. Og at du får en god dag. Det bliver ikke det samme at gå i skole uden dig~

Jeg lægger mobilen fra mig og går ned på min fars værelse. Jeg vækker ham, da det er ham der skal køre mig i skole. Heldigvis var han ikke helt væk, og kommer hurtigt op. Jeg tar min taske, og går lidt udenfor imens jeg venter på min far.
Far: "nå er du klar til første skole dag?"
Jeg nikker spændt til ham, og går ud i bilen.
Jeg glæder mig, men er stadig nervøs. Jeg håber jeg bliver taget godt imod.
Far: "skal jeg gå med dig ind?"
Mig: "nej det behøver du ikke"
Far: "jeg vil altså gerne med ind"
Mig: "men tror det er bedst jeg gør det alene" jeg smiler og går ud af bilen.
Rundt i gården er der mange børn rundt omkring, men jeg går bare forbi dem, ind på gangen.
Nu tættere jeg kommer på kontoret nu færre mennesker er der at se. Heldigvis ser skolen ikke ud til at være virkelig dårlig. Men hvad kan jeg sige? Den ligger på i Gentofte. Da den tanke går igennem mit hovede stopper jeg op. 'Er de så meget bedre end mig?' Ej (dit navn) stop med at tænk sådan. Jeg går ind og finder hurtigt en der kan hjælpe mig ind til rektoren.
Rektoren tar imod mig med et stort smil og viser mig ud af kontoret og ned af en gang. Skolen er faktisk virkelig stor! Hun stopper op ved en dør og banker på. Lidt efter kommer en lærer hen og åbner. Jeg stor smiler da jeg ser Thor sidder der inde.
Rektoren: "det her er (dit navn), hun skal gå her. Vis hende frem for klassen" hun 'giver' mig til læren og går igen.
Min Lærer: "hejsa (dit navn) og velkommen til"
Mig: "tak" jeg går ind ad døren og min lærer lukker døren efter mig.
Min lærer: "kan jeg få jeres opmærksomhed?"
Der bliver pludselig helt stille.
Min lærer: "det her er (dit navn) og hun skal gå de sidste måneder her i vores klasse. Jeg håber i tar godt imod hende"
Jeg får hurtigt øjenkontakt med Thor. Selv langt væk fra skinner hans øjne.
Min lærer: "jeg tænkte på om vi så ikke bare skulle lave nogle nye pladser? Og få (dit navn) godt ind i klassen?"
Alle råber op og bliver glade for at få nye pladser.
Min lærer: "jeg tænker lidt, er der nogle der godt kunne tænke sig at sidde ved siden af (dit navn)?"
En skov af hænder kommer op i luften, men Thor er den første med hånden i vejret.
Min lærer: "okay (dit navn) du kan sætte dig ned hos Thor"
"Og i andre..." Jeg hører ikke efter, jeg er bare lettet over jeg skal sidde sammen med Thor.
Thor: "hvordan kan det være du er startet her?"
Mig: "jeg er flyttet hjem til min far... Han bor her i Gentofte"
Thor: "nå okay, men Wow hvor er jeg glad for at se dig igen" han krammer mig hurtigt og jeg smiler til ham.
Nogle drenge begynder at råbe.
"Damejagt, damejagt, damejagt"
Thor griner af det, og det kan jeg egentlig heller ikke lade vær med.
Thor: "ej drenge, jeg kender (dit navn). Hun er bare en mega god veninde" han vender sig rundt og smiler til mig.
"Jaja helt sikkert" siger en af drenge.
Jeg begynder at grine lidt igen.
Min lærer: "er i sød at koncentrer jer igen? Vi har noget vi skal nå"
Klokken ringer pludselig.
Min lærer: "timen tog kortere tid end jeg regnede med. Men husk der er lektier til imorgen"
Vores lærer skal til at gå ud af døren da hun råber,
"Thor, kan du ikke vise (dit navn) lidt rundt på skolen?"
Han nikker og rejser sig op.
Thor: "kommer du med?"

Citybois og jegDove le storie prendono vita. Scoprilo ora