Næste morgen vågner jeg ved at Emma rykker dynen væk fra mig.
Mig: "dyne" mumler jeg, mens jeg sætter mig i sengen og gnider øjnene.
Emma: "af hvad?" Siger en træt Emma.
Mig: "du tog dynen"
Emma: "ej det må du undskylde"
Mig: "det går nok"
Emma giver et lille smil fra sig og går så ud af sengen.
Emma: "skal vi lave noget morgenmad?"
Mig: "åh ja!"
Jeg springer ud af sengen, og løber ud af døren. Hold nu op hvor er jeg sulten. Emma putter et par brød på risteren, og sætter mad frem på bordet. Jeg leder rundt i køkkenet efter tallerkener, knive og glas. Men deres køkken er koloenormt! Efter en tids søgen, finder jeg endelig det jeg ledte efter.
Da jeg kommer ud til bordet skimmer jeg hurtigt nutellaen. Åh hvor jeg dog forguder nutella! Det smager som en drøm! Hvad var verden uden Nutella? Ja jeg ved det virkelig ikke.
Emma: "så du kan lide nutella?"
Mig: "om jeg kan!"
Et lille grin falder fra Emma's læber mens hun sætter sig ned. Jeg sætter tallerknerne, glasene og knivene på bordet og sætter mig ellers ned overfor hende.
Mig: "hvad skal vi så laver idag? Siger jeg mens jeg rækker ud efter nutellaen.
Emma: "altså der kommer rengøring her hjemme ved 13:00 tiden. Og middagen starter 18:30 så altså jeg ved det ikke helt"
Mig: "ved du hvad klokken er lige nu?"
Emma: "10:20 cirka"
Jeg nikker og tager min kniv ned i nutellaen.
Emma: "rengøringen burde være færdig ved 16:30 tiden"
Mig: "tager det så lang tid at gøre rent i jeres hus?!"
Emma: "ja... Det er et stort hus"
Mig: "mon ikke. Men hvad med maden?"
Emma: "nå det har vi folk til at lave for os"
Mig: "hvorfor lavede de så ikke morgenmad til os?"
Emma: "jeg kan bedst lide at klare ting selv. Så når min far ikke er hjemme, laver jeg selv mad"
Jeg nikker igen, og tager en bid af min guddommelige Nutella mad.
Emma: "min far og hans kæreste ville være her 18:00. hvor jeg så skulle hilse på hende før vi spise"
Mig: "okay"
Der bliver stille, og det eneste man kan høre er Emma og jeg der sidder og spiser"
Mig: "jeg tænkte på om det overhovedet er okay jeg spiser med"
Emma: "min far lader mig tit gøre hvad jeg vil. Så det skal du ikke tænke på. Hvis han er utilfreds kan han bare tage hans kæreste under armen og gå"
Mig: "er du sur over han har fået en ny kæreste?"
Emma: "nej... Men hun må ikke tro hun er min nye mor. For der er der ingen der bliver"
Mig: "jeg forstår"
Vi spiser færdig uden rigtig at sige mere. Men det gør mig ikke noget, jeg nyder bare min nutella mad.
Efter vi har spist går vi ind på hendes værelse og tager tøj på. Emma reder hendes store dobbeltseng og jeg kigger på med store øjne.
Klokken er 11 og rengøringen kommer om 2 timer. Vi havde fået den geniale ide at vi kunne tage ned til byen og bare sidde på en cafe og hygge. Så det er det vi er på vej ned at gøre.
Emma: "hvor vil du sidde?"
Mig: "jeg er ret så ligeglad. Så du bestemmer"
Emma: "lad os sidde der" hun peger ned på en cafe der ser super hyggelig ud.
Mig: "ja lad os"
Vi går hen og sætter os ned. Egentlig er jeg ikke særlig sulten da jeg spiste lidt for mange af de skønne nutella mader. Men en kop te kunne jeg godt bruge.
Emma: "hvad skal du have?"
Mig: "en kop jordbær te"
Emma: "okay jeg går lige op og bestiller"
Mig: "okay"
Emma: "Hey der er en nutella kage, har du ikke lyst til at dele et stykke?"
Mig: "du har virkelig fundet mit svage punkt. Jeg kan aldrig sige nej til nutella"
Emma griner og går så op og bestiller.Mig: "hvad er klokken?"
Emma: "15:47"
Mig: "fuck vi har siddet her i lang tid"
Emma nikker stille og tager en tår af hendes kaffe.
Mig: "hvornår skal vi hjem?"
Emma: "jeg vil helst vente til 16:30. Da vi ikke har super meget andet at lave. Klokken 16:30 er rengøringen jo færdig. Og vi må ikke komme ind før"
Mig: "det kan jeg godt se. Men der er ikke meget at lave her heller"
Emma: "vi kan da gå ind i H&M?"
Mig: "jeg har ingen penge med"
Emma: "det er da ligemeget, man kan bruge timer bare på at kigge på tøjet"
Mig: "det har du ret i. Vi kan også prøve noget måske?"
Emma: "ja self, men jeg skal lige være færdig med min kaffe"
Jeg nikker og kigger ned i min tomme te kop. Gud hvor er Emma langsom. Men det er jo ikke alle der har lige så hurtige ninja skills som mig.Da Emma endelig er færdig går vi ind i H&M. Og som Emma sagde, kan man bruge timer der inde.
Mig: "Emma hvad er klokken nu blevet?"
Emma: "16:58"
Mig: "hold nu op tiden flyver jo afsted når man er i H&M"
Emma: "det var det jeg sagde"
Mig: "men skal vi ikke lige prøve det her og så tage hjem?"
Emma: "jo, jeg håber denne kjole passer, for jeg har lovet min far at se ordentlig ud i aften. Så jeg havde tænkt at tage kjole på"
Mig: "vent, hvad så med mig?"
Emma: "du kan bare låne en af mig"
Mig: "men hvorfor tager du så ikke selv en af dine kjoler på"
Emma: "kender du ikke det med man bare trænger til noget nyt?"
Mig: "jo..."
Emma: "sådan har jeg det med kjoler"
Jeg griner lidt af det mens vi går ind i prøverummet.
Mig: "omg den kjole sidder SÅ godt på dig!"
Emma: "synes du?"
Mig: "øh ja! Det er som om den er syet specielt til dig"
Emma: "jamen så køber jeg den!"
Mig: "yes!" Siger jeg og klapper i hænderne.Emma: "skynd dig (dit navn) bussen går om 3 minutter! Vi skal nå den ellers skal vi vente em halvtime!"
Mig: "jeg kommer nu!" Råber jeg mens jeg besværligt løber ud af H&M. Så heldige som Emma og jeg er, når vi bussen lige i tide.
Busturen er ikke det mest interessante jeg har set idag, den er faktisk ret så kedelig.
Emma: "vi skal af nu"
Mig: "så klik da lige stop"
Emma: "der har jeg allerede gjort"
Mig: "what? Jeg må være blind"
Emma griner kort og rejser sig så op fra sædet, efterfulgt af mig.
Gå turen hjem til Emma er ikke fyldt med snak, men den vare også kun 7 minutter og så er vi hjemme.
Mig: "Wow her er rent"
Emma: "haha du ligner en der aldrig har set et rengjort hus"
Mig: "jeg har aldrig set et hus der er SÅ rengjort"
Emma: "ej hvor ulækkert"
Jeg ved nu ikke om det er ulækkert, men det her hus er ihvertfald lækkert.
Klokken er gået hen og blevet 17:43, så Emma og jeg er gået ind på hendes værelse for at gøre os klar. Emma har utrolig mange flotte kjoler, og jeg misunder hver og en. Emma vælger en sort tætsiddende kjole, med et glimmer bånd rundt om livet, til mig. Og den sidder perfekt! Jeg lader mit hår hænge frit rundt, men mit pandehår er flettet hen af siden på mit hoved. Emma er så dygtig til det med hår! Jeg tager lidt mascara på, men kører ellers på min naturlige skønhed.
Emma er trådt i sin flotte sorte kjole, som har et lille skørt forneden. Hvilket gør den passer perfekt til Emma! Hendes hår er bare ligesom mit, og hendes makeup det samme. Vi er fuldstændig klar til at hendes far kommer ind af døren med hans kæreste. Hvilket også sker kort tid efter, Emma springer ud af døren med mig i hældene. Emma og jeg går sammen ud til døren for at hilse på hendes far og kæresten. Men da kæresten kommer ind af døren stopper mit hjerte med at banke.
Hans kæreste er...
Min mor?-
Drama!!!! Husk at skriv din mening😘👇
YOU ARE READING
Citybois og jeg
FanfictionÅh hvor ville man ønske livet var nemt. Bare sådan forsvinde fra ens problemer, og lade dem forsvinde som sne på en sommerdag. Men det er ikke lige helt tilfældet her. - Hvis ikke det ene problem er der, er der et andet. Hvornår mon den drama skride...