Mig: "åh der var i"
Jeg går hen mod dem, og krammer dem begge i et stort kram. Jeg går stille væk, men de holder deres kram. Anthon's øjne er lukkede, hvilket giver mig den tanke om at de ikke vil forstyrres.
Mig: "jeg går nu" siger jeg inden jeg går ud af døren.
Lige inden jeg skal til at lukke døren efter mig, kommer Anthon ud af døren.
Anthon: "tak for hjælpen"
Mig: "det var da så lidt"
Anthon: "skal jeg følge dig hjem?"
Mig: "nej det går nok. Pas du hellere på din søster. Vi ses imorgen"
Anthon: "jeg kommer ikke imorgen.."
Og hvad mener han så med det? Nååår ja, han er syg. Han ser da ikke særlig syg ud? Never mind, han er sikkert.
Mig: "det er rigtigt du er syg. Men du ser bare ikke så syg ud?"
Anthon: "jeg forklare dig det på mandag"
Mig: "men der er en hel uge til?"
Anthon: "men jeg kommer ikke i skole før på mandag"
Mig: "okay.. Men Anthon?"
Anthon: "ja?"
Mig: "hvis du er rask, og du har lyst. Er der fest på fredag. Skriv til mig hvis du er interesseret. Munke, Thor, Emma og Laura kommer"
Anthon: "Emma som i Victor's Emma? Hvorfor kommer hun uden Victor?"
Mig: "ja som i Victor's Emma. Festen bliver holdt hos Victor. Det er Victor's bedste ven Tobias, der har fødselsdag og derfor holder fest"
Anthon: "okay cool. Jeg skriver til dig"
Jeg sender ham et hurtigt smil inden jeg går væk fra værelset. Jeg fortsætter ud af huset's hoveddør, og ud på gaden. For at komme hjem til mig, skal jeg først forbi Thor's hus. Han skal nok også vide at Asta er fundet, så jeg kan jo lige banke på?
Da jeg står ude foran hans hus, ligger jeg mærke til at hans lys i værelset er tændt. Jeg ved ikke hvorfor jeg lige præcis ser det? Er det mærkelig at ligger mærke til?
Et hurtigt skridt hen til hoveddøren, og hurtige bank på døren. Jeg venter kort tid, og så åbner døren. Heldigvis er det Thor der åbner.
Thor: "Hey (dit navn)"
Mig: "Hej"
Thor: "fandt i Asta?"
Mig: "ja"
Thor: "ej hvor godt"
Mig: "ja.. Anthon blev glad"
Thor: "kan du lide ham glad?"
Mig: "det såre mig når han ikke er"
Thor: "du kan lide ham.."
Mig: "hvad får dig til at sige det?! Han er min bedste ven okay? Ingen kan da lide se sine bedste venner kede af det?"
Thor: "undskyld. Men, du kan lide ham"
Mig: "åh så det tror du? For jeg tror noget andet"
Thor: "som hvad?"
Mig: "det er ligegyldigt! Jeg er ikke vild med ham okay?"
Thor: "kom du her for at diskutere?"
Mig: "wait what? Det var jo dig der begyndte?!"
Thor: "stop med at råb, mine søskende prøver at sove"
Mig: "så kom her ud og luk døren!"
Thor: "sure"
Åh hvor kan Thor være irreterne noglegange. Jeg er jo ikke vild med Anthon? Jeg ser ham ikke som andet end en ven. Det er jeg sikker på. Nej jeg skifter ikke mening, han er min ven, ikke andet.
Thor: "hvorfor indrømmer du det ikke bare for dig selv?"
Mig: "jeg har intet at indrømme Thor. Jeg ser ham virkelig ikke som andet end en god ven"
Thor: "vil du sige det igen, imens du kigger mig i øjnene?"
Mig: "skal du gøre det hele så dramatisk?"
Thor: "gør det, eller jeg ringer til Anthon og siger du kan lide ham"
Mig: "okay okay!"
Jeg stiller mig tættere på Thor så han kan se mine øjne for mørket.
Mig: "jeg.. Er ikke. Vild med Anthon"
Thor kigger mistroisk på mig, så jeg beslutter mig for at sige det igen.
Mig: "jeg er ikke vild med Anthon. Jeg er.."
Thor's blik bliver med et, fyldt med den der søde ting. Den der før hen har kunne få mig til at smelte.
Mig: "jeg er vild med Thor"
Et smil popper frem på Thor's læber. Dem som var så bløde at kysse. Dem som jeg kunne kysse lige nu.
Mig: "jeg er vild med dig"
Alting går så hurtigt, at jeg ikke opdager hvad der sker. Lad os bare sige, at nogle ønsker går i opfyldelse. For lige nu, står jeg med Thor's arme omkring mig. Og Thor's bløde læber på mine. Følelsen af fyrværkeri og sommerfugles i maven, kommer frem, ligesom sidst.
Jeg tager min ene arme bag hans nakke, for at vise jeg ikke vil have dette stopper.Efter et godt, langt, dejligt kys, står Thor og jeg med panderne mod hinanden.
Thor: "jeg er vild med (dit navn)"
Et smil kommer frem på mine læber. Jeg ville virkelig gerne gå med Thor ind, og ligge med han i sengen, og vise hvor meget jeg er hans. Men min farmor venter.. Og skolen kalder imorgen.
Jeg giver Thor et hurtigt kys på kinden og går så. Jeg vender mig hurtigt om, vinker og smiler, og venter på han vinker tilbage.
Thor: "vi ses imorgen!" Siger han, mens han vinker.
Jeg vender mig om og forsætter ned ad vejen, hele vejen hjem til Farmor.
Da jeg kommer indenfor, får jeg hurtigt øje på farmor, der sidder inde i stuen.
Mig: "Hej"
Farmor: "Hej, hvor har du været?"
Mig: "en af mine venner fra skolen havde brug for noget hjælp"
Farmor: "lektier?"
Mig: "nej.. Hans søster var løbet væk"
Farmor: "åh Gud, fandt i hende?"
Mig: "ja, ikke vær bekymret"
Farmor: "godt.."
Mig: "jeg er ked af jeg blev nød til at gå"
Farmor: "jeg forstår, jeg forstår"
Mig: "tak farmor, du er den bedste"
Jeg giver hende et tantekys på kinden, og går så ind på mit værelse.
YOU ARE READING
Citybois og jeg
FanfictionÅh hvor ville man ønske livet var nemt. Bare sådan forsvinde fra ens problemer, og lade dem forsvinde som sne på en sommerdag. Men det er ikke lige helt tilfældet her. - Hvis ikke det ene problem er der, er der et andet. Hvornår mon den drama skride...