Fuhhh... huhh...
Nafasku turun naik dengan laju. Sungguh hairan sekali, biarpun mukanya lebam di sana sini dan terdapat luka pada tubuhnya, tetapi dia masih lagi mampu berlawan denganku.
"Come on Faris...takkan kau dah penat, kot? Hahaha," ucap Zam memperlekehkanku.
43 hari sebelumnya...
Ini bukanlah kali pertama aku meninggalkan pekan kecil ini. Tetapi entah mengapa pada kali ini, perasaanku seperti bercampur-baur.
Jika dahulu, aku tiada masalah untuk pergi begitu sahaja dan tidak kisah sekiranya tiada sesiapa yang mahu menghantarku ke stesen bas ekspres.
Tetapi pada kehidupanku yang kedua ini, Mia, Rina dan Clara masing-masing berebut menawarkan diri mereka untuk menghantarku ke stesen bas ekspres.
Sekiranya aku menerima tawaran mereka itu secara serentak, memang matilah jawabnya kerana Rina pasti akan membelasahku. Dia masih tidak tahu kewujudan skandal-skandal yang aku simpan di belakangnya.
Jadi, aku membuat keputusan untuk berjumpa dengan Rina di kantin sekolah terlebih dahulu bagi melakukan aksi ringan-ringan dengannya sebelum meninggalkan perkarangan sekolah.
"Oh, dah nak tinggalkan aku, bukan main lagi kau raba-raba aku, kan?" tegur Rina sambil menarik geram telingaku.
"Hehe...akak cakap hubungan kita setakat bila saya habis sekolah je, kan? Kenalah ambil peluang selagi yang boleh," jawabku bersahaja.
Rina membuat muka dan berkata, "ada je nak menjawab".
Biarpun raut wajahnya nampak seperti tidak ada perasaan sahaja, tetapi dia sempat memeluk erat tubuhku sebelum meminta aku keluar dahulu dari dalam stor kantin, tempat yang menjadi saksi kepada aksi nakal kami berdua selama ini.
Seterusnya aku berjumpa dengan Clara di pusat tuisyennya. Seperti biasa kami duduk di tangga sambil aku memeluk badannya daripada belakang. Kedua-dua tanganku meraba-raba tubuhnya dengan menyelukkan ke dalam bajunya.
Tetapi kali ini kami berdua terkantoi dengan seorang kawan perempuan yang sama sekolah dengannya. Apa yang peliknya Clara dengan bersahaja meneruskan aksi mengulum batang pelirku sambil membalas apa yang dikatakan kawannya di dalam bahasa mandarin.
"Tak ada apa, dia sporting kalau I kenalkan dia dekat Bernard," beritahu Clara sambil mengelap air maniku pada bibirnya.
Ketika aku menghantarkannya pulang ke rumah buat kali terakhir, dia memberitahu yang Bernard baru sahaja dapat tahu yang aku telah memulangkan segala-galanya kepada bapa mereka.
Dia benar-benar mahu bercakap denganku, tetapi aku hanya memberi alasan telefon bimbit masih belum dibeli lagi. Sebenarnya, aku mahu mengambil peluang ini untuk menjauhkan diriku daripada kedua beradik ini.
Ayat klise diberikan Clara selepas mengucup bibirku, "I hope...you tak lupakan saya".
Setelah dia memeluk badanku dengan erat buat kali terakhir, sebelum melihat dia mendaki bukit menuju ke arah rumah banglo milik keluarganya. Nampaknya, punggung Clara semakin berisi dan lebar sedikit berbanding awal perkenalan kami.
Dahulu aku selalu menepuk punggungnya serta mengejek, "punggung lepek".
Sekaligus aku tertawa sendirian sebaik teringat semula kenangan kami berdua. Nampaknya, di dalam kehidupanku yang kedua ini tidaklah seteruk yang pertama. Sekurang-kurangnya ada beberapa bittersweet memory di dalam keterpaksaan aku melalui alam persekolahan sekali lagi.
Pada keesokan paginya pula,Mia datang berjumpa denganku di hotel sebelum ke sekolah. Kami sempat melakukan seks buat kali terakhir. Ketika inilah aku betul-betul melepaskan geram pada tubuhnya.
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Short StorySetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...