Sepertimana dahulu, aku akhirnya dapat juga nombor telefon Wati sambil menunggu hujan reda. Syarikat mengadakan 'Hari Sukan' dengan menyewa sebuah stadium, tetapi baru separuh acara tiba-tiba sahaja hujan turun dengan lebatnya.
"Datang sini naik apa?" tanya Wati.
"Naik kereta sendiri je..." jawabku.
"Wah, bestnya ada kereta sendiri. Kenapa kereta? Kenapa tak naik bas macam yang lain?"
"Nanti bolehlah lari balik senyap-senyap. Hehe".
"Nak ikut...boringlah..."
"Eh, nanti pakwe awak tak marah ke ikut laki lain naik kereta?"
Dia memberitahuku yang dia sudah mempunyai teman lelaki, tetapi dia masih juga mahu keluar denganku dan membenarkan aku memegang tangannya.
Dua tahun kemudian, aku mendapat tahu daripada rakan sekerjaku yang teman lelakinya itu sebenarnya adalah suaminya. Mereka telah lama berkahwin.
Sebagaimana dahulu, aku membawa Wati bersiar-siar dengan kereta baharuku. Dia jarang memberikan aku peluang untuk keluar bersamanya ketika off day.
Tetapi, aku boleh membaca yang dia sebenarnya mahu meluangkan masa bersama suaminya pada hari cutinya. Jadi mengapa simpan aku sekiranya dia sudah mempunyai suami?
Pada suatu hari, dia meminta aku mengambilnya pulang dari tempat kerja. Seperti malam-malam yang sebelumnya, kami pergi makan dan melepak di lereng bukit melihat pemandangan lampu malam di ibu kota.
Ketika ini, dia tidak melarang sekiranya tanganku merangkul pinggangnya serta meraba punggungnya. Cuma dia tidak membenarkan aku mencium bibirnya dan mengatakan hanya teman lelakinya sahaja yang boleh mencium bibirnya.
"Boringlah...saya cuti tiga hari mula esok. BF saya kena kerja jauh pulak," keluh Wati.
"Macam tu...jomlah kita keluar jalan-jalan".
"Saya pun boring jugak asyik kerja je. Tulah ambil cuti nak rehat, baru habis exam pulak lagi".
"Nak pergi mana?"
"Hmmm...Genting nak?"
"Tak boleh...sejuk. Saya ni tak tahan sejuk..."
"Saya kan ada? Boleh peluk sampai awak panas".
Alasan sebenarnya dia takut terkantoi dengan adik suaminya yang bekerja di kaunter tol Gombak. Ketika ini, masih ada pekerja tol yang menghulurkan kad tol dan juga menerima bayaran tunai.
"Dekat-dekat KL ni je dahlah" cadang Wati yang mahukan kami berdua pergi jauh sehingga terkantoi dengan sesiapa.
"Lepak hotel nak tak?"
"Boleh ke? Nanti kena tangkap basah macam mana?"
"Hotel lima bintang biasa okey je..."
Peluang sebegini tidak datang selalu, aku terus membawa Wati ke rumahnya untuk mengambil pakaian sebaik sahaja dia berkata setuju.
Sebaik sahaja kami berada di dalam bilik hotel, dia seakan faham akan tujuan kami berdua ke situ.
Inilah pertama kali aku melihat rambutnya yang ikal mayang sebaik dia menanggalkan tudungnya.
Aku terus memeluknya dari belakang serta mencium lehernya sebelum bertanya, "baju ni bila nak bukak?"
"Nak mandi dulu...balik kerja tadi tak mandi"
Tanganku nakal membuka butang serta zip seluar uniform juruwang yang masih dipakainya. Dia membenarkan sahaja tanganku menanggalkan satu persatu pakaiannya dan hanya menepuk tanganku sewaktu aku menekan alur cipapnya dari luar seluar dalamnya.
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Short StorySetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...