RE 2.44 - Rumah Percutian Bahagian 3

1.3K 16 0
                                    

“Eh, sekejapnya?” tanya gadis seorang lagi.

“Gila! Korang nak kantoi ke? Ingat...lima pam je,” Helena memberitahu mereka.

Masing-masing membuat muka tidak berpuas hati dengan syarat yang diberitahu Helena tadi.

“Tak apalah...kita nak merasa je, kan? Nanti kita mainlah dengan BF sendiri sampai puas,” pujuk salah seorang gadis.

“Ala, BF aku pancut cepatlah. Tak puas...” rungut gadis tadi sambil memasukkan zakarku ke dalam farajnya.

Di dalam masa yang sama, Zurina telah pun berada di tingkat atas. Matanya mengintai lelaki-lelaki yang berada di luar beranda, dadanya masih lagi berdebar-debar. Selama ini mereka tidak pernah melihat tubuhnya bersendirian begini tanpa ada teman wanita di sisi mereka.

Tiba-tiba dia dikejutkan dengan teguran suara lelaki dari belakangnya, “eh, kak...kenapa sorang-sorang kat atas ni?”

Oleh kerana dia yang paling tua di antara kami semua, jadi rata-rata memanggilnya kakak kecuali aku. Ketika ini fikirannya berputar ligat mahu mencari alasan.

“Oh, akak guna tandas dalam bilik master ni tadi. Kat bawah ramai yang nak guna tandas,” Zurina memberi alasan.

Di hatinya berdebar-debar sekiranya lelaki di hadapannya mahu turun ke bawah sekarang, ketika aku sedang sedap menikmati teman wanita mereka semua.

Lelaki itu dengan bersahaja meletakkan telapak tangannya pada punggung Zurina serta mempelawanya, “jomlah ikut lepak dekat beranda. Ambil angin”.

Zurina tersentak apabila lelaki itu menyentuh punggungnya. Tetapi, telinganya terdengar suara di luar beranda seperti mahu mengajak turun ke bawah. Terpaksalah dia mengikut sahaja lelaki itu membawanya ke beranda.

Keluar sahaja di beranda, angin laut menderu ke muka Zurina bersama dengan bau asap rokok yang baru sahaja dipadamkan. Pipinya kemerah-merahan sebaik perasankan empat pasang mata lelaki di beranda itu bagaikan sedang mengimbas badannya yang tidak memakai apa-apa.

“Korang nak turun dah ke...? Tak nak lepak-lepak dulu?” Zurina memberanikan dirinya melepak bogel bersama mereka.

“Kalau akak nak lepak, kitorang okey je...barulah sedap lepak sambil cuci mata, “ kata salah seorang lelaki.

Seorang lagi menyalakan rokok serta bertanya, “akak okey ke kawan dengan kitorang? Jangan cakap kitorang buli akak masa kalah main bola tadi”.

Selepas sama-sama tergelak dengan mereka, Zurina membalas, “nak buat macam mana...dah adat permainan ada kalah, ada menang, kan? Dah kalah tu, terima jelah”.

Aiden menunjukkan ibu jarinya sambil berkata, “sempoilah akak ni. Jealous saya dekat Faris. Akak tak ada simpan fotostat diri akak dekat mana-mana ke?”

Lalu mereka sama-sama tergelak besar sebelum mendengar Zurina berkata, “apalah korang ni...”

Lelaki yang masih memegang punggungnya dari tadi tiba-tiba berkata, “akak nak try tak?”

Zurina melihat sebatang rokok yang telah dinyalakan dan dihulurkan kepadanya oleh lelaki di sebelahnya.

Lalu dia menjawab, “akak tak hisap rokok...”

“Cubalah kak...saya punya ni light sikit kalau nak cuba. Jangan try dia punya tu, nanti terbatuk-batuk akak nanti,” pujuk seorang lagi lelaki dengan menghulurkan rokok yang dihisapnya.

Tangan Zurina agak terketar-ketar sedikit mengambil rokok tersebut sebelum cuba menghisapnya. Di fikirannya tidak dapat membayangkan sekiranya abang-abangnya mendapat tahu dia pernah cuba menghisap rokok.

RE: Semula - The Second Part [Complete]Where stories live. Discover now