Ahn...aaahh! Aaaang! Hnghh! Hmm....Faris, aaaaaaagghhhh...!!!
Malam ini merupakan malam terakhir aku bersama dengan Akma, suaminya sedang menguruskan tempat tinggal baharu mereka di Rawang.
Selepas ini dapatlah dia tinggal bersama suaminya tanpa perlu berselindung seperti sekarang.
"Haaa...haaahhh...terima kasih, Faris," ucap Akma sebelum mencium bibirku.
Di dalam masa yang sama, aku memikirkan telah tiba masanya untuk aku berpindah ke rumah yang lain. Rumah yang boleh memberikan privasi untuk aku membawa pulang perempuan.
"Terima kasih masakkan nasi beriani dengan kuah kurma daging...saya sentiasa enjoy masakan akak, sama macam badan akak jugak. Hehe," aku mengusiknya.
Akma serentak menampar badanku serta mencubit geram kerana aku selalu mengusiknya.
Lalu raut mukanya tiba-tiba berubah, "tapi akak sedihlah...lepas ni tak ada lagi Faris teman akak bila Abang Fakhri pergi outstation..."
Aku terus memeluknya sehingga kami sama-sama terlena di dalam pelukan masing-masing. Keesokan paginya, aku melihat sarapanku telah pun siap tersedia di dalam bilik.
Sebaik sahaja aku keluar dari bilik, Fakhri terus menegurku, "lambat bangun, boh?"
"Mengantuk...tu yang tidur lebih sikit tu," aku membalas sambil tersengih.
Akma merendahkan pandangan matanya sambil membawa keluar barang-barang yang telah lama dikemaskannya dari dalam bilik. Dia telah lengkap memakai baju kurung serta bertudung.
"Terima kasihlah sebab simpankan rahsia saya bawa isteri tinggal sini. Tapi, minta maaflah kalau jiran nampak dia keluar nanti, saya nak kejar masa pergi ke rumah baru," ucap Fakhri.
"Tak apa... pandai-pandailah saya nak jawab dengan tuan rumah nanti. Lagipun, saya pun dah nak keluar rumah jugak nanti"
"Nak pindah mana tu?"
"Dekat-dekat sini je...saya kan masih kerja kat sini?"
Hatiku sedikit sedih melihat Akma dibawa pergi meninggalkanku.
Terus aku berkata sendirian, "kau ni buaya macam mana kalau itu pun sedih..."
"Apa buaya?" sapa anak dara jiranku, Sasha.
"Makan aiskrim sorang je ke?" tegurku bagi mengelak menjawab pertanyaannya tadi.
Sasha keluar berkaki ayam dan bertanya, "nak ke? Ouch.."
Tiba-tiba aiskrim tersebut menitik ke atas buah dadanya yang terdedah separuh di dalam singlet putih yang dipakainya.
"Alamak, habislah kena baju," ucap Sasha sambil kelam-kabut menjilat jarinya supaya dia boleh mengelap aiskrim yang tumpah itu sebelum mengenai singlet putihnya.
Aku dengan pantas menjilat aiskrim yang tumpah di atas buah dadanya, lalu memandang matanya dengan mengucapkan, "terima kasih...hehe".
Sasha terus mencubit tepi bahuku sambil berkata, "eeeee...selamba je jilat tetek orang".
"Dahlah...merajuk, huh!" ucap Sasha lagi sebelum masuk ke dalam rumahnya dan menjelirkan lidahnya kepadaku.
Sedang aku tersengih-sengih, tiba-tiba bapanya menegurku dari belakang, "hah...kenapa tu?"
Nyaris-nyaris lagi jantungku gugur. Segera aku memberi alasan, "tak ada apa-apa pak cik...dia tanya, tapi saya jawab main-main. Tulah dia marah tu..."
"Hmmm...jiran kau tu bawak bini dia tinggal satu bilik ke?" tanya bapa Sasha.
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Short StorySetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...