Tubuh kami saling rapat di antara satu sama lain, sehinggakan aku boleh merasakan degupan jantungnya yang berdegup laju.
Sambil mengorek cipapnya dari luar legging yang dipakainya, aku bertanya, "kenapa sini makin tembam?"
"Biasalah... hari-hari mengongkek," jawabnya sambil tergelak kecil.
Tanganku segera menyeluk masuk ke dalam seluarnya lalu menyentuh cipapnya yang sedikit banjir.
Sambil aku menjolok masuk jariku, bibir kami berdua saling bertemu dan lidah kami saling bertaut. Kami berdua bagaikan saling melepaskan rindu masing-masing.
Namun, keadaan kami berdua sudah tidak sama lagi seperti dahulu. Dia kini sudah pun menjadi isteri orang. Tangan Rina tiba-tiba menolak dadaku bagi menjauhi tubuhnya.
"Faris, sorry...akak tak boleh terus buat macam ni. Akak ni isteri orang..." katanya kepadaku.
Terus terang aku katakan, aku sedikit kecewa di sini. Tetapi, apa lagi yang aku harapkan? Dia sudah pun menjadi isteri orang. Hubungan kami juga sudah lama terputus.
"Nak tengok dengan raba je boleh, kan?" aku meminta izin kepada Rina.
Rina berfikir sebentar sebelum melucutkan seluarnya sehingga ke paras paha serta menyelak bajunya di hadapanku.
Tanganku terus sahaja menyentuh payudaranya yang masih tersimpan di dalam bra. Manakala sebelah lagi tanganku sambung mengorek cipapnya.
Rina mengusap rambutku sambil memujukku, "janganlah buat muka sedih macam tu...kita kan dah puas seronok-seronok dulu? Sampai masa, kita kena jadi lebih matang lagi".
Dia mengucup dahiku sebaik sahaja menghabiskan kata-katanya. Hubungan kami berdua berakhir setakat di sini sahaja. Apa yang dilakukan kami berdua dahulu kini hanya wujud di dalam kenangan sahaja.
Aku membenamkan mukaku ke dada Rina. Membuatkan dia terkejut dan berkata, "eh, janganlah...aku peluh-peluh buat kerja tadi".
Tanpa menghiraukannya, aku terus sahaja menghidu bau badannya. Bau yang biasa kuhidu dahulu setiap kali kami bersama. Peluh dan keringatnya bekerja di kantin sekolah.
Serentak Rina berhenti menolak badanku. Dia memberikan pelukan erat serta mencium rambutku.
"Faris, aku keluar dulu...nanti dah berapa lama nanti, baru kau pulak keluar," katanya perlahan sambil mencium rambutku sekali lagi.
Sebaik sahaja Rina meninggalkan aku seorang diri di dalam stor, timbul satu perasaan sunyi di dalam diriku. Rasa sunyi tersebut sememangnya wujud selama ini, hanya aku sahaja yang tidak perasankannya.
Ini bukanlah kali pertama Rina keluar dahulu meninggalkan aku seorang diri di dalam bilik stor selepas membetulkan pakaiannya. Namun, aku sedar inilah kali terakhir kami meluangkan masa bersama-sama di dalam bilik stor ini.
Aku melihat di sekelilingku buat kali terakhir, sebelum akhirnya meninggalkan bilik stor tersebut dan berjalan menuju ke arah pejabat sekolah.
Sebaik sahaja mengambil sijil di pejabat, aku terus sahaja menghantar Wandi pulang ke rumahnya kerana adik-beradiknya sudah mulai bising.
Dia mahu berkahwin pada keesokan hari, tetapi hilang pula sewaktu ahli keluarganya yang lain sedang sibuk membuat persiapan.
Terlalu banyak perubahan berlaku di dalam masa yang singkat. Tiba-tiba sahaja aku bagaikan orang asing di tempat asalku sendiri.
"Hai, bos. Mau massage ke?" sambut pekerja di premis mengurut.
Aku mengunjungi salah sebuah rumah urut di dalam pekan. Dahulunya pekan ini tidak ada sebarang rumah urut, namun segala-galanya berubah setelah Steven mengambil alih pekan ini.
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Short StorySetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...