Aku mencari rumah flat yang pernah aku duduki dahulu, tuan rumah tersebut sangat baik dengan tidak meminta duit deposit untuk memasuki rumahnya.
Dia juga sememangnya mencari penyewa lelaki kerana penyewa perempuan dahulu selalu membuat tandas rumahnya tersumbat.
Beep! Brrttt! Brrttt!
Terdapat satu SMS masuk, ianya daripada Yati, "surat-surat offer masuk U dah sampai. Datanglah ambil kat sini".
Aku membalas, "ala, jauhnya Shah Alam. Akaklah datang sini".
"Jangan mengada. Datang hari ni jugak!" balas Yati kembali.
Aku mengeluh panjang mengenangkan perjalanan panjang yang perluku tempuh untuk ke Shah Alam dengan menaiki pengangkutan awam seperti komuter dan bas.
Beberapa jam kemudian, aku berjaya tiba di rumah sewanya di Seksyen 7. Dia meminta aku buat-buat selamba menaiki tangga dan memasuki pintu rumahnya sebaik tiada yang melihat.
"Kak Yati..." panggilku di dalam nada perlahan sebaik menutup pintu.
"Shhh...nanti orang dengar," beritahu Yati.
"Wah...seksinya akak," tegurku sambil meraba buah dadanya yang tidak memakai bra di dalam singlet yang dipakainya.
Yati terus menepuk tanganku sambil berkata, "akak belum nak kahwin dengan Izzani lagi. Tangan tu jangan nak mengada-ngada".
Aku hanya tersengih sahaja mendengar apa yang dikatakan Yati tadi. Dia menyuruh aku menunggunya di kerusi ruang tamu sementara dia pergi mengambil surat-suratku.
Sementara menunggu, salah seorang rakan serumahnya keluar dari bilik yang berasingan. Aku agak terkejut sambil menantikan reaksinya.
"Aku Amy...jangan risau. Yati dah bagitau kitorang dah. Kitorang semua okey, sporting je," terang Amy sambil menghulurkan tangannya bersalam denganku.
Dia hanya memakai tube, cukup-cukup untuk menutup payudaranya yang besar tetapi menampakkan kedudukan puting. Gadis itu juga memakai seluar pendek ketat sehingga menampakkan camel toenya.
Aku menyambut salamnya sambil memberitahu namaku kepadanya. Dia terus berkata, "oh, Faris...sedap ke cuci mata?"
"Kalau tengok je tak cukup sedap," balasku sambil melalukan jari telunjukku pada celah camel toenya yang terbonjol jelas di hadapanku.
Di dalam masa yang sama, Yati keluar dari biliknya dengan membawa fail besar berserta dengan comforter dan bantal.
"Sepupu kau ni boleh tahan gatal jugak ye?" lapor Amy.
Yati membalas, "dah kau tayang cipap kau depan dia...memang kenalah jawabnya".
"Nah Faris...ambil semua ni," kata Yati lagi.
"Lah... susah-susah je akak ni..." belum sempat aku menghabiskan kata-kataku, Yati telah berkata, "tak payah banyak cakaplah. Mesti kau baru je sewa bilik, kan? Takkanlah kau nak tidur atas lantai simen?"
"Lagipun ni akak punya masa awal-awal dulu... sekarang ni dah beli katil, baik akak bagi je kat Faris," tambahnya lagi.
Aku tersengih mengambil beg lutsinar berisi comforter dan bantal. Hatiku terharu dengan layanan baik yang diberikan Yati kepadaku. Memang tidak salah keputusanku dahulu menyelamatkannya dari menjadi mangsa Khai dan kawan-kawannya.
"Ni masih ada bau akak lagi ke?" sengaja aku bergurau dengannya.
Dia terus menarik telingaku sambil berkata, "mengadaaaaa..."
"Bau aku kau tak nak ke?" tanya Amy sambil tersenyum sinis.
Aku segera bangun dan memeluk tubuhnya sambil mencium bau buah dadanya. Amy pula menerima pelukanku itu dengan memeluk tubuhku kembali.
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Historia CortaSetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...