Hari terakhirku di cawangan ini, mereka membuat jamuan kecil-kecilan buat mereka yang akan berpindah ke cawangan baharu yang telah pun dibuka di Cheras. Tidak begitu ramai yang meminta pertukaran sepertiku memandangkan masing-masing sememangnya berasal dari sekitar kawasan ini.
"Faris, kau blah macam tu je? Dah puas main aku...rasmi aku punya dara lagi..."
"Eh, kau ni Mira. Kau yang nak masa tu, kan?"
"Hehe. Aku gurau je. Eh, skandal kau datang," katanya sebelum melarikan diri.
Sambil membuat muka sedih, Sofea berkata, "ala, nanti tak dapatlah kita nak jumpa lagi..."
"Minggu lepas kan kita dah spend time apa semua?"
"Huh, Mira ada sekali..." balasnya sambil membuat muka.
"Eleh, kat sini buat-buat gaduh. Kat hotel hari tu..."
Tidak sempat aku menghabiskan perkataan, Sofea telah mencubit lenganku dengan kuat.
"Aduh, sakitlah..." kataku sambil menggosok tempat yang dicubitnya.
"Korang dua gaduh lagi? Nanti kahwin baru tau," tegur supervisorku.
Sebaik sahaja Sofea tersipu-sipu malu pergi meninggalkan aku, supervisorku memberikan beberapa pesanan kepadaku sebaik berada di tempat baharu nanti.
Pada awalnya, dia sedikit berat untuk melepaskan aku pergi kerana selama ini aku telah menjadi tulang belakang department ini.
Semuanya hasil daripada pengalaman kehidupanku yang lalu. Aku juga berjaya mengelakkan beberapa kesilapan yang pernah aku lakukan dahulu.
Namun, setelah memberitahu bahawa rumah ibuku terletak tidak jauh dari cawangan baharu itu, terpaksalah dia melepaskan aku pergi. Mujur tiada sesiapa yang tahu bagaimana hubungan sebenarku dengan keluarga.
Pengurus Jabatan pula mahu menaikkan jawatanku di tempat baharu nanti, tetapi aku telah menolaknya kerana aku tidak mahu memikul beban tanggungjawab tambahan. Lagipun bila tiba masanya nanti, aku akan meletakkan jawatan.
Petang itu sebagaimana biasa, aku mengganggu Puteri yang baru sahaja pulang dari surau. Bezanya kali ini aku menariknya ke dalam kandang stor department sambil meraba tubuhnya.
"Eh, apa ni Faris...?" tegur Puteri sambil meronta.
Ketika ini dia sudah mula berkenalan rapat dengan salah seorang pekerja lelaki yang sama department dengannya. Lelaki itu biasa dipanggil dengan nama, Daus.
"Kau nak aku bagitau dekat semua orang ke? Kau ni sebenarnya bini orang, kan?" aku mengugutnya.
Puteri terkejut terus sahaja memandang ke arah mukaku. Tidak ada lagi rakan sekerja yang tahu tentang rahsianya. Suaminya juga tidak pernah lagi datang ke sini untuk melawatnya.
Soalan yang biasanya keluar dari mulut seseorang yang sudah kantoi, "macam mana kau boleh tahu?"
Aku menjawab, "macam mana aku tahu tu tak penting...tapi, kau nak ke semua orang tahu?"
Tanganku meramas kuat buah dadanya sambil berbisik di telinganya, "kau nak Daus tau yang kau main-mainkan perasaan dia?"
"Tak...tak...aku tak main-mainkan perasaan dia..." katanya perlahan.
Serentak Puteri terus berhenti meronta dan merelakan sahaja tanganku menyelongkar di dalam baju kerjanya serta meraba anggota sulitnya.
Bibirnya bertanya, "kau raba-raba je, kan? Janji tak bagitau orang lain?"
"Ye...aku janji tak bagitau dekat orang je..." jawabku sambil membuka butang baju kerjanya.
Bau wangi tubuhnya bagaikan melekat padaku sebaik sahaja aku memeluknya bagi membukakan klip bra di belakang badannya.
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Short StorySetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...