RE 2.6 - Hari Pertama Kelas

2.8K 26 0
                                    

Aku berbaring seorang diri di atas katil hotel. Sekiranya mahu melanggan pelacur, agak berisiko. Begitu juga sekiranya aku mahu mengambil bohsia yang biasanya bersidai di sekitar The Mall.

Biarpun bohsia-bohsia tersebut percuma sahaja jika pandai mengayat atau dengan hanya bermodalkan belanja air minum, ia masih sangat-sangat berisiko sekiranya aku membabi-buta menjolok cipap terpakai yang tidak aku kenali.

Tetapi di dalam masa yang sama, aku terfikir suatu hari nanti kesemuanya akan hilang. Rugi kalau aku tidak mengambil kesempatan sekarang ini.

Teettt! Tettt!!! Tett!!!

Tiba-tiba jam loceng di telefonku berbunyi, aku sendiri tidak sedar bila masanya aku terlelap. Tetapi, pagi ini akan bermulalah buku baharu di dalam hidupku selaku pelajar universiti.

Tiada apa-apa yang berlaku pada hari pertama melaporkan diri di universiti. Hanya mengangkat ikrar dan seterusnya di bahagikan berdasarkan kos yang telah diambil.

Pada minggu hadapan, barulah bermulanya kelas pertama kami. Hari yang agak dinanti-nantikan olehku. Sebagaimana yang pernah terjadi dahulu, salah seorang pelajar perempuan di dalam kelasku jatuh pengsan.

Sebagaimana dahulu juga, fasilitator meminta aku mendukung gadis itu masuk ke dalam bilik pejabatnya kerana kedudukan aku yang paling hampir dengan gadis tersebut.

Ketika inilah dahulunya aku membuat bodoh sahaja dan tidak terfikir untuk membuat sesuatu. Mungkin ketika itu aku agak risau kerana mendengar cerita daripada kawan-kawannya, gadis itu kononnya disihir bekas teman lelaki sebaik sahaja dia bertunang dengan orang lain.

"Awak tunggu sini, tolong jagakan dia," pesan fasilitator itu sebelum menutup pintu meninggalkan aku berdua sahaja dengan gadis itu.

Mungkin kerana kejadian ini berlaku secara tiba-tiba, membuatkan fasilitator itu kelam-kabut dan tidak terfikir yang dia telah meninggalkan gadis yang tidak sedarkan diri bersama seorang lelaki di dalam bilik yang tertutup.

Tanganku terus memegang tangan gadis tadi, tidak ada apa-apa respon. Seterusnya aku memberanikan diri untuk meraba payudaranya serta mencubit cipapnya yang nampak agak tembam pada luar seluar slacknya yang nipis dan lembut.

Melihat masih tidak ada sebarang respon lagi, aku dengan berani meletakkan zakarku pada tangan lembut gadis itu sambil tanganku berani menyeluk ke dalam branya serta seluar dalamnya.

Tetapi aku tidak boleh melakukannya dengan begitu lama, aku segera mengemaskan kembali pakaian gadis itu serta menyimpan zakarku kembali di dalam seluar.

Seterusnya, aku duduk di sofa yang agak jauh dari sofa di mana aku letakkan gadis itu tadi.

PAMP!

Pintu pejabat tersebut kelam-kabut dibuka, mereka melihat aku dengan selamba sedang bermain permainan snake di dalam telefon bimbit.

Salah seorang lelaki berkata, "nasib baik budak ni tak buat apa-apa. Elok je duduk tunggu kau. Kau ni perempuan, takkanlah tak sensitif benda-benda macam ni? Bahaya tinggalkan perempuan tak sedarkan diri dengan lelaki dalam bilik bertutup macam ni".

Fasilitator itu menangis teresak-esak mungkin kerana dia dimarahi sepanjang di dalam perjalanan ke sini.

Lelaki tadi berkata kepadaku, "adik, terima kasihlah tolong jagakan budak ni. Nasib baiklah adik jujur tak buat apa-apa dekat dia".

Aku tersenyum membalas, "dah bagi tanggungjawab kat saya tadi, kan? Tapi, saya risau jugak kalau jadi apa-apa dekat dia...saya nak mintak tolong siapa?"

"Tengok...budak ni pun tahu nak berfikir. Macam mana kau nak urus pelajar-pelajar yang ramai kalau benda macam tu pun kau tak boleh nak fikir?" marah lelaki itu lagi.

RE: Semula - The Second Part [Complete]Where stories live. Discover now