Sewaktu di dalam taklimat semalam, pengurus jabatan memberitahu satu lagi cawangan akan dibuka di Cheras. Menandakan waktuku di cawangan ini telah pun hampir tiba ke penghujungnya.
Tanpa membuang masa lagi, aku mengambil peluang pada hari cuti untuk melawat lorong di mana aku dan Rina pernah melakukan seks dahulu. Lorong tersebut masih lagi sunyi seperti yang aku jangkakan.
Sedang aku khayal teringat kembali aksi panas aku bersama Rina, muncul seorang pelajar perempuan melalui lorong itu dari arah sekolah.
Mukanya seakan-akan aku kenal sahaja, lantas aku cuba menegurnya, “Lisa?”
Dia terus melihat wajahku, sekaligus mukanya berubah pucat. Melihat dia terkaku sebegitu, aku terus memegang pergelangan tangan kirinya dan menariknya rapat dengan badanku.
“Kau jerit, aku bagitau kawan-kawan kau...yang kau dah tak ada dara,” ugutku sambil memeluk badannya.
Lisa tergamam serta terdiam. Matanya mulai berkaca bagaikan mahu mula menangis.
“Diorang tau tak yang kau dah tak ada dara?” tanyaku ingin tahu.
Bibirnya terketar-ketar menjawab, “t...tak...diorang tak...tak tahu apa-apa...”
Aku tersenyum dan berkata, “aku ada benda nak tanya kat kau...nak ikut aku tak?”
“Ka...kalau tak...?” tanya Lisa ingin tahu.
“Kalau tak ikut, kau faham-faham jelah macam mana nak sekolah sambil budak-budak lain tahu pasal kau pernah seks kat luar rumah,” aku mengugutnya lagi.
Lisa tunduk akur mengikutku memimpin pergelangan tangannya membawa dia ke sebuah rumah sewaku di atas bukit yang terletak tidak jauh dari sekolahnya.
Aku duduk berdua di sebelah Lisa sambil meramas-ramas pahanya dan bertanya, “apa yang jadi lepas dari hari tu? Mak kau tau tak?”
“Dia tahu...aku yang beritahu sendiri. Tapi budak-budak flat cakap aku gatal buat dengan pakwe...tak pasal-pasal aku kena rotan dengan mak aku...” cerita Lisa sambil mengesat air matanya.
“Ada apa-apa lagi yang jadi tak lepas dari hari tu?” tanyaku lagi ingin tahu.
“Jadi apa?” tanya Lisa tidak faham.
Aku mengusap kepalanya sambil membalas, “pregnant ke...”
“Hmmm...kalau pregnant, macam mana aku boleh pergi sekolah macam biasa? Mesti diorang dah hantar aku ke tempat pemulihan,” terang Lisa yang masih takut-takut denganku.
“Lepas dari tu...kau tak ada buat dengan siapa-siapa ke?”
Lisa terkejut mendengar soalanku, lalu menjawab, “tak ada...bila ex mula raba je, aku terus mintak putus sebab trauma...”
Sekali lagi aku mengusap kepalanya serta memujuknya, “alamak...sorry sebab buat kau trauma...”
“Tapi, betul ke tak pernah kena jolok...? Baik kau mengaku sebelum aku check,” ugutku sambil acah-acah mahu membukakan kedua kakinya.
“Aku ada jolok jari aku sendiri!” Lisa terus mengaku kerana takut aku akan benar-benar mahu memeriksa cipapnya.
“Wow...selalu ke?” tanyaku lebih lanjut.
Lisa menganggukkan kepalanya sebelum mendengar aku bertanya, “kau bayang apa masa jolok jari tu?”
“A...aku...” dia mula teragak-agak untuk menjawab.
“Aku bayang kita...” jawabnya.
Jawapannya itu memang ibarat meminta aku mengusiknya dengan berkata, “tadi kau kata trauma...? Kenapa main jari teringat masa tu pulak?”
YOU ARE READING
RE: Semula - The Second Part [Complete]
Short StorySetelah melalui zaman persekolahannya sekali lagi, kini Faris bergerak bebas di Kuala Lumpur mengatur langkahnya bagi mendapatkan apa yang dia pernah terlepas dahulu. Adakah apa yang dirancangkannya akan berhasil tanpa ada sebarang halangan? Adakah...