"Girl apa kata you ikut je cadangan daddy you. At least you boleh tenangkan fikiran you."ujar Datin Elena."Seriously mummy? You pun nak halau I juga ke?"soal Emerlyn tidak puas hati.
"I'm not chasing you out girl. It's you! Who need some rest. Biar lah kerja kat company tu Emir yang handle."
"Ehh...asal I pula mummy?! No I taknak. Company I pun tak terurus inikan pula company little girl.Brrrrr non c'è modo!(no way)"ujar Emir yang muncul entah dari mana. Datin Elena pantas meluku kepala si abang.
"Apa you ni Emir? Dengan adik sendiri pun berkira ke?"Emerlyn tersenyum suka. Padan muka!
"Iz boleh tolong." Izkandar yang baru saja pulang kerja terus menyalami tangan Datin Elena. Izkandar merupakan anak angkat Dato' Razif dan Datin Elena sejak dia berusia 5 bulan lagi. Izkandar sebaya dengan Emir.
"Ehh Iz bila balik?"soal Datin Elena ramah. Meskipun Izkandar hanyalah sekadar anak angkat namun dia tidak pernah mengasingkan Izkandar.
"Baru je mummy. Iz bagi salam tadi tapi tak ada yang jawab."balas Izkandar tapi matanya tak lepas memandang Emerlyn. Merona merah wajah Emerlyn saat sedar dirinya diperhatikan.
"Hah! Tu iz dah tawarkan diri. Apalagi bedal je lah!"Emerlyn menjeling Emir. Dasar abang ngak ada akhlak! Ada pula suruh pujaan hati ku handle syarikat aku. Kesian lah dia nanti.
"Ehh tak menyusahkan Iz ke nanti?" Datin Elena merasa serba salah pula. Syarikat Iskandar juga lumayan besar memandangkan itu syarikat yang di bangun oleh Datin Elena sendiri bersama arwah kawan baiknya,Ailish
"Tak lah mummy. Iz nak habiskan cuti tahunan tapi you know me right?" Datin Elena tersenyum mendengar tutur bicara Izkandar. Ye! Dia sangat mengenali anaknya yang satu ini meski pun berbeza darah daging.
"So Lyn nak pergi mana?"soal Izkandar kepada Emerlyn.
"Daddy dah belikan tiket pergi Milan." Berat rasa hatinya ingin pergi bercuti. Tapi apa boleh buat. Kesihatan mentalnya juga penting.
"Seingat Iz abang Eriq punya reunion party kat sana kan?"
"Exactly! Daddy sengaja tempah tiket and hotel yang sama untuk Lyn dengan abang Eriq. Benci tau!" Emerlyn menarik muncung sedepa.
"Baguslah tu. At least ada orang boleh tengok-tengokkan Lyn kat sana. Abang pun tak sanggup lepaskan Lyn pergi sorang-sorang." kata-kata Izkandar menyebabkan darah kembali menyerbu muka Emerlyn.
"You pergi sana baik-baik okay girl?" Datin Elena memeluk anak perempuannya buat sekian kalinya.
"Sudah-sudah lah tu sayang. Lemas anak I nanti you asik peluk dia aje. Cuba you peluk I ni ha."sempat Dato' Razif menyelitkan nada gurauan disebalik percakapannya.
"Betul cakap daddy tu mummy. Little girl tu pergi release tention je mummy. Bukan pergi sambung phd pun."ujar Emir.
"Diamlah! You dengan daddy you tu sama aje." Datin Elena menjeling Emir. Emir dan Dato' Razif saling berpandangan.
"Mummy period ke daddy?"bisik Emir. Dato' Razif sekadar mengangkat bahu tanda tak tahu. Kemudian mula mengira entah apa mengunakan jarinya. Kini Emir memandang Dato' Razif hairan. Apa benda lah keluarganya ini!
"Aww mummy don't cry please or girl tak payah pergi ha. Okay tak?"
"Tak payah mengada lah girl. I sepak you kat sini karang. Dah pergi sana. Gate you dah open dah." Emerlyn tertawa kecil. Kemudian bersalaman dengan ahli keluarganya.
Kaki melagkah menuju ke gerbang pelepasan. Tanpa mereka sedar, sepasang mata ralit memandang agenda keluarga itu sebentar tadi. Lebih kepada melihat telatah Emerlyn yang terlihat comel dimatanya. Dia merasakan degupan jantungnya semakin laju tatkala melihat senyuman manis Emerlyn.
TBC
[If there has any typo please tell me.I'm new bie btw.Hope you guys enoy it!xoxoxoxoxo]
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...