Chapter 23

675 20 1
                                    

     "Tahniah Encik Aeden. Saya tak sangka perkembangan Encik Aeden sangat pantas. Dalam masa seminggu sahaja Encik Aeden sudah mula menggunakan tongkat. Bagi manusia normal yang lumpuh sementara, perkara ini memang luar biasa."puji Doktor Farah, doktor pakar ortopedik yang dibayar khas untuk Aeden.

     "Thanks. May i leave now?"dingin suara Aeden dengan wajah kosongnya.

     "Err...maaf sa...saya bertanya. Siapa perempuan wad hujung yang Encik Aeden selalu jenguk?"soal Doktor Farah tergagap-gagap. Dia selalu curi curi tengok Aeden kerap kali datang ke hospital meskipun tidak mahu melalukan rawatan ke atas dirinya. Wad hujung aras 7 akan menjadi tempat pertama dituju tatkala Aeden menjejakkan kaki di hospital.

     "My sleeping beautiful neonata.A gorgeous angel. My beautiful wife."jawab Aeden tenang dengan senyuman sinis. Kemudian dia bangun dan bergerak keluar dari ruang perubatan itu.

Doktor Farah jelas terkejut dengan jawapan dari Aeden. Terkebil-kebil matanya melihat Aeden berjalan keluar dari bilik perubatan itu. Neonata? Angel? Wife?! Tak sangka selama ni aku usha laki orang. Ya Allah berdosanya aku!

Tu lah gatal lagi. Tak pasal-pasal suka suami orang. Tak malu! Heh.

       "Assalammualaikum isteri abang. Sayang, sayang ingat tak sayang pernah buat permintaan dekat abang untuk bahasakan diri abang dengan panggilan abang. Now i'm do it for you. Bangun lah sayang. I miss you so bad right now." tangan Emerlyn yang sejuk dan kaku itu digenggam erat.

     Tangan kecil itu di bawa ke bibir kemudian di kucup lembut. Kepala Emerlyn diusap perlahan. Dia membisikkan kata-kata rindu sekali lagi di telinga isterinya. Dia yakin isterinya mampu mendengar. Walaupun tidak mampu membalas.

     "Aed!"sergah Aryan dan Zackry tiba-tiba yang baru muncul di muka pintu wad. Aeden dengan tenangnya sekali lagi mengucup lembut tangan Emerlyn sebelum dimasukkan kembali ke bawah selimut yang menutupi perempuannya. Selimut ditarik ke paras dada. Rambut isterinya yang sedikit berantakkan dikemaskan.

Setelah puas hati melihat isterinya berada dalam keadaan yang memuaskan baru lah dia mencapai tongkatnya dan berjalan ke arah sofa yang disediakan di dalam wad itu.

     "What?"ujar Aeden sebaik saja melabuh punggung di atas sofa. Bilik VVIP lah katakan. Lengkap serba serbi.

     Tanpa menunggu lama, Aryan dan Zackry juga melabuhkan punggung di atas sofa yang bertentangan dengan Aeden.

     "You right! The accident was no accident. It has been planned by Elizabeth. Your wife is the leader of RG, Rose Ghost. She want to take over the organisation."terang Aryan.

    Aeden membalas dengan anggukkan. Meskipun wajahnya tampak tenang, namun jauh di lubuk hatinya sudah menggelegak api kemarahan. Penumbuknya di genggam erat. Urat-urat hijau di muka tersembul jelas. Dia marah. Dan apa bila seorang Sir Aeden Rizky Xander marah, dia adalah Lord, Demone!

Pantang sekali ada orang yang menyentuh kepunyaannya. Apa lagi sampai tercedera teruk macam ni. Hampir saja dia berfikir bahawa tiada lagi harapan untuk isterinya hidup. Tambahan pula anak mereka yang sudah pergi sebelum dia tahu kewujudan anak itu.

     "Find her ASAP. I give you 24 hours."arah Aeden dingin. Wajahnya masih mendatar.

    "Err Aed..."teragak-agak Aryan berkata-kata seperti ingin menyampaikan sesuatu. Namun terasa tersekat di kerongkong tatkala memandang wajah Aeden yang agak menakutkan itu.

     "Zack, speak!"ucap Aeden dingin. Dia tidak mahu menunggu lama menanti tutur bicara selanjutnya dari adiknya yang kelihatan keberatan untuk jujur.

     "About your wife. She should be awake a week before you but until now she didn't give any respon. We just knew that she wasn't in coma anymore but sleep. Ada budak Elizabeth yang menyamar sebagai nurse kat sini dan masukkan ubat tido dalam aliran tabung air isteri kau setiap 8 jam selama ni. Bermula dari awal Emerlyn ditahan wad. Itu yang menjadikan Emerlyn koma makin lama."terang  Zackry panjang lebar.

     "Fuck!" Meja kopi didepannya di tepuk keras. Dipandang wajah si isteri yang pucat terbaring di atas katil itu.

     "Let's go! We got something to do."kata Aeden bangun seraya melangkah keluar.

     "Let's see how far you can run from me Elizabeth."gumamnya sendirian tapi mampu didengari oleh Aryan dan Zackry.

    Aryan dan Zackry masing masing memandang antara satu sama lain. Aura membunuh Aeden seakan kembali seperti sebelum Aeden memeluk Islam. Aura yang menggila.

TBC

¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn RayhanaWhere stories live. Discover now