Chapter 28

671 18 0
                                    

     "Fuck! Macam mana adik aku boleh kena culik hah sial?!"Eriq mencengkam kolar Aeden. Dejavu? Sudah tentu.

    "Kereta Zack masuk perkarangan rumah aku semula tak lama lepas diorang balik. Rina keluar dari kereta tu panggil Emerlyn. Aku nampak Zack ada dekat sebelah jadi aku terus masuk dalam rumah. I'm just thinking...you know women stuff. I never know that was fake. Suara diorang tak berbeza pun."terang Aeden.

    "Asal Rina pun kena culik sekali sial?!"kali ini suara Zackry pula meninggi. Masing-masing memandang Zackry lama.

    "I told you. Marriage is only trouble."ujar Karl bersahaja sambil berpeluk tubuh. Aeden dan Zackry susah memandang tajam ke arah Karl si peti ais tu.

     "Cazzo!"

    Karl langsung tak memperdulikan makian dari sahabat-sahabatnya. Untuk ketika ini mindsetnya adalah seperti itu. Perempuan hanya pembawa masalah kepadanya. Dan sebab itulah dia masih bersendirian sehingga kini. Satu wanita pun tak pernah disentuh selain perempuan dalam keluarganya.

     "Aryan!"suara Aeden meninggi satu oktaf melihat kebisuan Aryan. Dia menyuruh Aryan untuk menjejak isterinya sejak15 minit yang lalu.

    "Go...got it."balas Aryan tergagap. Aeden mengambil alih tempat yang diduduki Aryan sebaik sahaja adiknya itu bangkit. Aeden meneliti koordinat yang terpampar di skrin komputer riba itu.

     "This...prepara la tua moto inizieremo la guerra adesso [prepared your ride. We going to start the war now]" arah Aeden tegas dengan aura dinginnya.

    "Sì Lord."jawab mereka serentak kemudian mengikuti langkah Aeden.

    Kenapa Eriq,Aryan,Karl dan Zackry memanggil Aeden Lord sedangkan mereka semua kawan? Ini adalah kerana Aeden memegang kuasa tertinggi dalam organisasi The Größte. Aeden juga yang membayar gaji mereka semua walaupun masing-masing ada syarikat milik keluarga tersendiri. Aeden adalah mastermind. Rancangan mereka takkan pernah berjaya tanpa perancangan dari Aeden.

Motosikal berkuasa besar milik ahli The Größte itu menderum kuat memecah kesunyian malam. Jika biasanya mereka akan pergi dengan hati yang tenang dan dingin, tetapi hari ini ketua dan penolong ketua The Größte bergerak dengan hati nan gelisah.

'Wait for me sweetheart.' bisik hati Zackry yang gusar memikirkan nasib Rina.

'I'm coming noenata.'bisik Aeden dalam hati dengan wajah ditenangkan setenang mungkin.

"Let me go!"ronta Emerlyn sekuat hati. Dua lelaki yang memegangnya hampir sahaja terlepas dari menggenggam tangan kecil itu.

"Ini ke ketua Rose Ghost yang kononya termasyhur sangat tu?" soal seorang perempuan yang tinggi lampai dengan bentuk tubuh yang ideal mendekati Emerlyn berserta senyuman sinis yang menghiasi bibir merahnya.

"Ini ke pengecut yang culik aku? Kenapa? Tak mampu one by one?"psiko Emerlyn. Dan ianya berhasil kerana perempuan cantik tadi menumbuk meja di hadapanya dengan muka yang merah.

"Relax Aireen. She just want to test you."ujar seorang lelaki yang turut muncul bersama Rina. Mata Emerlyn membulat saat melihat pipi Rina yang memerah dan hujung bibir Rina yang mengalir cecair merah pekat.

"You idiot! What have you done to her?!"ujar Emerlyn berang. Muka cantiknya bertukar merah kerana marah.

Zazzz
Zazzz

Sekejap sahaja dua lelaki yang memegang dia tadi tumbang. Emerlyn tersenyum sinis melihat dua lelaki sasa yang terbaring di lantai. Gadis yang bernama Aireen itu sedikit terkejut. Manakala lelaki yang masuk bersama Rina tadi tenang sambil berpeluk tubuh.

Emerlyn berlari ke arah Rina yang sudah terkulai lemah di atas lantai. Wajah sahabat baiknya itu dibelek. Bahu Rina digoncang kuat bagi menyadarkan sahabatnya.

"Rin..."kata Emerlyn sebaik sahaja Rina mencuba untuk buka matanya. Air mata Emerlyn gugur di pipi. Kasihan kawannya yang tidak tahu apa apa turut menjadi mangsa.

"Apa sebenarnya yang korang nak hah?!"soal Emerlyn. Air mata diseka. Tak mahu terlihat lemah di hadapan musuh.

"Ouhh tak ada apa. Aku cuma nak suami kau rasa apa yang aku rasa saja."balas Aireen dengan tangan mencapai sebatang besi besball.

"Apa yang suami aku dah buat?!"suara Emerlyn kian meninggi. Ruangan banglo usang itu bergema dengan tawa Aireen dan lelaki bertopeng itu.

"Banyak! Dia tak pernah anggap aku adik dia. Dia bahkan tak tahu kewujudan aku. Banyak kali aku bagi pertunjuk dekat dia, tapi dia bodoh! Dia hidup dalam serba kemewahan dan kesenangan sementara aku? Hidup dalam neraka! Dia buat aku kehilangan seseorang yang paling aku sayang. Dan sekarang, aku akan buat dia rasa kehilangan orang yang dia cinta. Hutang nyawa dibayar dengan nyawa."ujar Aireen setelah tawanya reda dengan emosi yang sekejap sedih sekejap marah. Gila!

"Jadi kau..."kata kata Emerlyn mati saat wanita itu membuka topeng mukanya.

Jelas terpancar wajah seseorang yang sangat dikenalinya suatu ketika dulu. Wajah seseorang yang dia dan Rina sangat rindui. Aileen Tashnim!

"Aileen...uhukk uhukk."perlahan suara Rina sebelum dia terbatuk memuntahkan darah. Perutnya yang terasa senak dipegang sambil bersandar di dinding dengan bantuan Emerlyn.

"Aku Aireen! Aileen tu dah lama mati!"marah Aireen.

"Ap...apa maksud kau?"soal Emerlyn dengan riak tidak percaya.

"Sedangkan kau sebagai kawan baik dia sendiri pun dia tak bagi tahu. Aku Aireen. Aireen Tasyah! Kembar seiras Aileen Tashnim."kata Aireen dengan senyuman sinis di bibir. Rahang Emerlyn dicengkam kuat.

"Be careful with your action Aireen! We have a deal."ujar lelaki bertopeng itu. Aireen mendengus kasar sebelum melepaskan cengkaman.

"Aeden dah bunuh adik you Harraz! Apa lagi yang you nak dari dia?"soal Aireen tidak puas hati.

Emerlyn dalam diam memerhati mata lelaki bernama Harraz itu. Dia seakan kenal lelaki itu. Tetapi siapa?!

"She's mine."balas Harraz sambil mengusap pipi Emerlyn namun cepat ditepis oleh Emerlyn. Dia jijik!

"You'll never own me. I am only belongs to Sir Aeden Rizky Xander."tegas Emerlyn dengan senyuman sinis yang mengejek Harraz.

Harraz bengang apabila nama Aeden meniti di bibir mungil Emerlyn. Kali ini, dia pula yang mencengkam kuat rahang Emerlyn dengan mata yang terjegil besar.

"Jangan sebut nama jantan tu depan muka aku!"jerkah Harraz. Topeng muka Harraz ditarik oleh Emerlyn. Emerlyn sengaja memancing Harraz supaya dia dapat melihat wajah asli Harraz.

"Hello senorita."

TBC

¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn RayhanaWhere stories live. Discover now