Chapter 6

1K 35 0
                                    

     Kepingan gambar yang berada dalam genggaman di genggam kuat sehingga renyuk dibuatnya. Muka cantiknya bertukar merah akibat menahan amarah. Renungan matanya begitu tajam menusuk wajah kekasih hati di hadapannya.

     "Why?...why did you do this to me?"soal Emerlyn dengan nada yang tertahan-tahan. Tidak satu pun dari dua orang di hadapannya menjawab soalannya. Entah apa yang perlu dia rasakan ketika ini. baru tiga hari pulang dari percutian yang menjijikkan, dia dikabarkan oleh Rina, rakan karibnya bahawa Izkandar berselingkuh di belakangnya.

Papp
Klakk!

     "Either you answer me or i kill you." Izkandar yang berada di hadapan mula cuak apabila Emerlyn mengeluarkan pistol Clock 17 kesayangannya. Siapa yang tidak tahu kehandalan seorang Emerlyn Rayhana bermain senjata api. Bahkan setiap tembakkan tidak pernah tersasar dari sasaran.

     "Lyn...you...you sabar dulu please. Ki...kita bincang elok-elok." Maya gadis yang ditangkap bercumbu mesra dengan Izkandar di hotel tergagap-gagap ingin bersuara.

     "Sabar? Kau suruh aku sabar time aku dapat tahu boyfriend aku bermesra dengan kau? Kau ni dah tak sayang nyawa ke betina sundal?!" Maya terketar-ketar saat Emerlyn melarikan pistol ke arahnya. Sedangkan Izkandar sekadar diam menunduk.

Bamm

     "Princess!" Serbu Eriq sebaik sahaja daddynya menginformkan bahawa Emerlyn mengamuk besar hari ni. Eriq terus memeluk Emerlyn bagi menenangkan Emerlyn.

     "Whoaa...easy babygirl easy." ujar Aeden yang turut muncul sebaik sahaja Eriq menyerbu bilik tersebut.

     Emerlyn tak memperdulikan Eriq dan Aeden malah terus mendekati Izkandar dan melayangkan penumbuk sehingga menyebabkan cecair merah mengalir di pinggir bibir Izkandar.

     "Don't ever let this bastard step into my company!"tegas Emerlyn kemudian berjalan keluar dari situ. Eriq tidak sempat menghalang Emerlyn kerana sekejap sahaja kelibat Emerlyn sudah menghilang.

     "Aku dah trace phone dia. Even if her phone was stutting down we still can find her."ujar Aeden mendatar sambil kedua belah tangan dimasukkan dalam poket seluarnya. Usai berkata-kata dia terus pergi meninggalkan mereka yang masih berada di situ.

     "Finisci questo bastardo. Ma voglio che rimanga vivo per testimoniare la mia felicità.(Selesaikan bangsat ni. Tapi aku nak dia hidup untuk saksikan kebahagiaan aku.)"ujar Aeden dingin di telefon dengan senyuman sinis di bibir.

     "Daddy, mummy and bonda tak tahu pasal ni. Pandai- pandai kau lah nak hidup. I don't give a shit anymore!"Eriq juga turut mengikuti langkah Aeden.



     Emerlyn nangis semahu mahunya. Dia tidak menyangka semua bakal menjadi seperti ini. Dia ingatkan Izkandar mempercayainya namun ....

Pranggg
Pranggg
Pranggg

     Hayunan demi hayunan. Sebuah tv lama dijadikan sasaran. Hancur! Sehancur hatinya tika ini. Air mata berjujuran mengalir di pipi.

      Aeden hanya memerhati Emerlyn menghancurkan tv lama di gudang lama itu dari jauh. Sakit hatinya tatkala melihat wanita itu menangis teresak-esak. Ingin sekali dia memeluk Emerlyn namun dia tidak berani.

     Deringan telefon menganggu dirinya. Pantas dia mengeluarkan iPhone 14 nya kemudian panggilan di jawab.

     "Wǒmen yǐjīng zhuā zhù tāle Lord.(Kami dah dapat dia Lord.)"ujar satu suara garau dari corong telefon.

     "Hǎo de zài dìxiàshì děng wǒ!(Bagus. Tunggu aku dekat basement!)"balas Aeden dengan senyuman yang sukar di tafsirkan. Telefon dimasukkan semula di dalam poket seluarnya.

     "Wait for me neonata!"gumam Aeden sambil memandang ke arah Emerlyn yang sudah terduduk menangis membenam wajah di lutut.

     Audi R8 nya meluncur laju menuju ke Demone Mantion. Tiada segaris senyuman menghiasi bibir. Matanya juga bertukar galak seperti helang.

    

TBC

¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn RayhanaWhere stories live. Discover now