"Abang! It's...it's the time!"jerit Emerlyn saat air ketubannya pecah. Dia berpaut pada kerusi di meja makan.
Aeden yang berada di tingkat atas berlari turun mendapati isterinya saat mendengar suara petir isterinya. Dahinya berkerut dan mula menggerakkan jari bagai menghitung sesuatu.
"No way! No no no! What am I suppose to do! My baby is dying!"panik Aeden. Emerlyn mengerutkan dahinya. Apa yang suami dia merepek ni?! Anak dia nak keluar bukan mati.
"Bring me to the hospital you idiot!"kata Emerlyn berselang seli dengan mengerang kesakitan. Perutnya rasa mengulas-ngulas. Sakit yang teramat dirasakan saat ini.
"Yeah hospital! Let's go!"ajak Aeden kemudian menonong jalan meninggalkan isterinya. Terkebil-kebil mata Emerlyn melihat suaminya yang semakin jauh meninggalkannya.
"Aeden Rizky!"jerit Emerlyn. Orang dah lah nak terberanak! Boleh pulak otak suaminya ini loading! Arghhh seteghessss!
Aeden yang tersedar ketinggalan sesuatu kembali berpusing. Tubuh isterinya di cempung lalu dibawa masuk ke dalam kereta Lamborghini Huracan nya.
Emerlyn sudah pasrah. Lambo pun lambo lah! Asalkan dia cepat sampai dihospital dan anaknya tidak lemas dalam kandungan. Tangan Aeden digenggam erat sambil menahan sakit yang tak tertanggung.
"Sabar sayang sabar. 5 minit lagi kita sampai ye sayang."pujuk Aeden menenangkan Emerlyn yang asik mengerang kesakitan.
"Baby is coming out! Hurry up Aeden!"kata Emerlyn. Genggaman makin dikuatkan. Aeden mendecit kesakitan namun cepat-cepat pedal minyak ditekan bagi menambah kelajuan.
Lampu isyarat di hadapan hampir saja menunjukkan warna merah. Kelipan berwarna kuning itu membuatkan Aeden menukar gear bagi menambah kelajuan. Berbunyi tayar kereta itu saat Aeden membelok ke kiri bagai membuat persembahan drift di kawasan umum.
Berasap-asap tayar kereta tersebut. Kemudian Aeden menukar lagi gear kereta tersebut dan meluncur lurus ke hadapan dimana destinasi yang dituju kelihatan.
"I need stroller! My wife is giving birth!"laung Aeden setelah membuka pintu pemandu.
Petugas yang berada berhampiran cepat-cepat menarik stroller untuk diberikan kepada Aeden.
"Sabar ye sayang. Abang faham perasaan ni. Abang pun sedih juga."ujar Aeden ketika mereka berjalan menuju ke labour room. Emerlyn tidak mengendahkan lagi suaminya yang entah merapu apa.
"Move let me check the way."ujar satu doktor cina perempuan. Namun dihalang oleh Aeden.
"What do you think you doing?!"marah Aeden. Mana boleh bahagian privasi isterinya dilihat orang lain!
"I'm doing my job sir. If not, your baby and wife will me in danger!"doktor itu kembali menolak Aeden.
Mendengar kata-kata itu, Aeden merelakan saja dirinya ditolak kasar oleh doktor itu. Nyawa isterinya lebih penting ketika ini.
"6 cm. Farah dah boleh bawa terus masuk labour ni"kata doktor itu lagi.
"Cik nak teman isteri cik atau duduk di luar?"soal jururawat bernama Farah itu.
"Teman."jawab Aeden laju.
"Pushh puan pushh!"arah doktor itu.
Emerlyn menggunakan sekuat tenaganya untuk meneran agar anak itu keluar. Sekali teran, dua kali teran, tiga kali teran. Akhir nya bayi lelaki itu keluar.
"Lagi satu puan. Teran lagi puan."kata doktor itu. Mengertilah Emerlyn bahawa anaknya itu kembar.
Sekali lagi Emerlyn meneran untuk beberapa kali sehingga akhirnya bayi itu keluar. Kedua-dua bayi itu menangis sekuatnya.
Wajah Aeden pucat. Sakit tangannya sehingga luka akibat terkena kuku Emerlyn tidak dihiraukan. Yang menjadi tumpuannya sekarang adalah dua bayi lelaki yang tidak seiras itu. Bayi itu sedang menangis?
"Hi...hidup? Bab...baby tu hidup?!"jerit Aeden dengan muka pucatnya.
"Ofcourse Encik Aeden! Here hold you babies." Si abang diletakkan di tangan kanan manakala si adik berada di tangan kiri. Besar mata Aeden memandang dua bayi yang sedang menangis itu.
"Azankan ye Encik Aeden."pesan seorang jururawat kepada Aeden.
Dengan wajah yang masih blur, Aeden mengazankan kedua bayi itu. Bayi itu pula seakan mengenali suara ayahnya yang sedang mengazakan mereka terus diam.
Emerlyn tersenyum bahagia. Rasa sakit yang ditanggung sangat berbaloi!
"Err...nurse pe...pegang budak ni kejap." Bayi kembar itu bertukar tangan. Aeden mendekati Emerlyn.
"Du...due sayang lagi 2 bulan, ma...macam mana b...budak tu hidup?"tergagap-gagap Aeden bertanya. Tidak sempat Emerlyn menjawab suaminya itu rebah di lantai. Pingsan!
"Hah?! Dah bersalin? Ha ye lah saya datang sana sekarang." Usai menamatkan panggilan, Datin Elena mencari kelibat suaminya.
"Abang! Lyn dah bersalin!"jerit Datin Elena kegirangan. Tersembur air kopi Dato' Razif mendengar bicara isterinya.
"What?! How can? I mean when?"soal Dato' Razif dengan perasaan yang entah rasa teruja atau terkejut.
"They got twin! Omg I tak sabar nak pergi. Jum abang kita bersiap." Lain yang ditanya, lain yang dijawab. Bedal lah labuuu.
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...