"Cik Emerlyn, boleh awak bagi justifikasi untuk gosip terbaru ni?" Seorang wartawan mula mendekati Emerlyn lebih awal berbanding wartawan lain yang baru sedar kedatangan Emerlyn.
Emerlyn Rayhana binti Dato' Razif merupakan satu-satunya anak perempuan Dato' Razif. Selepas menamatkan pengajiannya di tingkat master, Emerlyn menerima amanat daddy nya untuk mengambil alih syarikat milik keluarga mereka.
Baru-baru ini dia digosipkan mengenai 'projek bocor' di mana rahsia syarikat mereka diketahui oleh syarikat lain.
"I can't shut people's mouth. But as you can see,I have more than seven projek under me since I get into this company. It's me. I am the one who fight for this. Alhamdulillah all of the projek goes very well. I believe there's a traitor in my people. It's okay. This is just a small matter to me."komen Emerlyn.
"Cik Emerlyn, apakah perasaan cik bila pemegang pemegang saham mengadakan perjumpaan untuk menggugurkan jawatan cik?"si paparazi masih ingin bertanya.
"I have talk to much today." bagai mengerti apa yang dimaksudkan, pengawal pengawal mula membuka kembali jalan agar Emerlyn boleh masuk ke dalam bangunannya untuk menghadiri meeting yang telah ditetapkan oleh ketua pemegang saham.
"Dah sampai pun tuan puteri kita. Ingatkan taknak join meeting tadi."usik Emir Rakif sebaik saja Emerlyn memasuki bilik perjumpaan.
Emir merupakan ketua pemegang saham dan juga merupakan abang kedua Emerlyn.
"Shut up angah!" balas Emerlyn seraya melabuhkan punggung di kerusi yang disediakan untuknya.
"Here we go! I ada banyak urusan lagi yang perlu diselesaikan so kita teruskan dengan vote memandangkan semua pun dah tahu isu yang tengah panas sekarang ni kan. Sesiapa yang pilih Emerlyn menurunkan jawatan sebagai CEO ER Holding...rise your hand."ujar Emir langsung. Kelihatan 3 orang pemegang saham mengangkat tangan mereka sebagai tanda setuju.
"That's mean 3 over 4. Jadi yang lain setuju jawatan CEO ER Holding masih menjadi milik Emerlyn?" Salah seorang pemegang saham yang bersetuju Emerlyn kekal menjadi CEO ER Holding mengangkat tangan. "Yes Mr. Jason?"
"We agree but we want guaranty." yang lain menganggukan kepala tanda setuju dengan apa yang diutarakan.
"For your information Mr. Jason, I have been handled more than seven project which is goes very well. What else that's you want for satisfied you?"lelaki yang digelar Jason itu menundukkan kepalanya. Ada fakta yang tidak bisa disangkakan dari bait bicara Emerlyn.
"We only lost 1M. I believe there will come more opportunity for other tender with more than this tender. Lagipun,saya tak rasa Tast Holding boleh handle projek ni." pemegang saham yang lain bersetuju dengan ucapan Emerlyn.
"Alright! Let's call it a day."ujar Emir sambil merangkul bahu Emerlyn. Dia dapat meraskan getaran dalam tubuh Emerlyn ketika ini.
Selepas semua pemegang saham keluar dari bilik tersebut, Emerlyn melorot jatuh disambut pantas oleh Emir. Pecah empangan air mata yang ditahan sejak awal kasus ini terjadi.
"Shhhh...I am proud of you my little girl." Emir mengusap lembut belakang tubuh Emerlyn. Tubuh si adik kemudiannya di peluk menyalurkan sedikit tenaga.
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomantizmSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...