Chapter 4

1K 42 0
                                    

Bukkk
Bukkk
Bukkk

   "What have you done to my sister bastard?!"lelaki itu langsung tidak mengelak saat dipukul oleh Eriq. Malah dia membiarkan saja sahabatnya melampiaskan rasa marah pada dirinya.

       "Stop it Ray! It's all has been planned by someone! Aed tak salah Ray. Dan aku rasa Aed tak sentuh adik kau pun."halang salah seorang rakannya yang turut berada disitu.

       "Let him Rain."lelaki yang dipanggil Riz itu memkata dengan nada yang mendatar.

       "Aku Eriq! Bukan Ray!" Eriq melepaskan cengkaman pada kolar baju lelaki yang di gelar Aed tadi,atau lebih tepatnya Sir Aeden Rizky Xander. Dia terus keluar dari bilik tersebut. Kedengaran pintu dihempas tanda dia masih marah.

     Eriq hanya membenarkan sahabat baiknya saja yang memaggilnya Ray. Jika sudah disuruh panggil Eriq pasti dia sedang tidak baik baik saja. Rain atau Zackry Rainder ingin mengejar Eriq tapi di halang oleh Aeden.

    "Pergi lah kalau kau nak jadi punching bag dia."ujar Aeden kemudian melepaskan semula tangan Zack. Zack yang tadinya mahu kembali melangkah berpatah semula ke arah Aeden.

      "A...aku belum kahwin hehehe."kata Zack kemudian tersengih menayangkan sebaris giginya yang putih bersih.

       "Kau okay?"soal Zack tatkala melihat Aeden yang tenang menghadap komputernya meski cecair merah mengalir di pinggir bibirnya dan hujung mata kanannya.

       "Hmm."balas Aeden dengan wajah dingin dan jarinya ligat menari nari diatas papan kekunci.

6 jam sebelumnya...

       "Abang...Lyn nak balik bilik."rengek Emerlyn kepada abangnya.

       "Jom abang hantar."ujar Eriq mengusap lembut pipi gebu Emerlyn. Belum sempat Eriq berjalan, Emerlyn pantas menarik lengan sasanya.

       "I'm just inform to you abang. Not ask you to take me back."ujar Emerlyn tenang.

       "But..." Emerlyn segera meletakkan jari telunjuknya dibibir Eriq.

       "I gonna be just fine. Enjoy your day." Emerlyn memberikan senyuman yang cukup manis buat Eriq.

     Eriq mengusap lembut kepala Emerlyn. Dia sedar adiknya disini adalah untuk menenangkan fikiran. Mungkin tak mengapa lepaskan Emerlyn pulang ke kamar sendirian memandangkan mereka masih lagi berada di dalam satu bangunan yang sama.

     "Text me when you reach at your room." Emerlyn mengangguk laju kepalanya. Baru sahaja Emerlyn hendak mengorak langkah, tangannya kembali diraih oleh Eriq.

     "You haven't give me goodnight kiss yet princess."kata Eriq apabila melihat Emerlyn seakan terpinga-pinga ditempat dirinya. Emerlyn tersenyum kecil kemudian mencium pipi Eriq.

     "Thank you mia principessa."ucap Eriq ikhlas.

     "Bro! Lama tak jumpa apa kabar? Amboi aku tengok adik kau dah macam bini kau buat eh?"ujar seorang rakan bekas sekamar Eriq, Azhar,  selepas bayang Emerlyn semakin menjauh.

     "She is my only one diamond in my family bro. Kitorang manjakan dia sangat." ujar Eriq sambil melihat belakang tubuh Emerlyn yang semakin menjauh.

     Emerlyn mencapai satu gelas jus oren untuk di minum sebelum keluar dari dewan tersebut. Terasa lega tekaknya saat air dingin itu mengalir di kerongkongnya.

  

   Masuk saja di dalam perut lift dia mengeluarkan iphone 13 Pro Max nya untuk memberitahu Eriq bahawa dia sudah berada di kamarnya meskipun baru berada di dalam lift. Emerlyn tersenyum nipis tatkala pesanannya sudah dibaca oleh Eriq.

     Saat kaki melangkah ke kamar yang ditempati, Emerlyn merasakan bagai ada yang sedang mengikutinya. Dia berpaling ke belakang, namun tiada siapa di situ. Tiba-tiba dia merasakan hawa seperti semakin panas. Kepalanya pening entah kenapa. Dia berpaut pada tombol pemengan pintu. Entah pintu siapa dia pun tidak tahu kerana kepalanya yang terlalu sakit.

Tiba-tiba dunianya menjadi kelam dan dia rebah di situ.

     "Hang on neonata." Satu suara garau adalah perkara terakhir yang diingatnya.

TBC

¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn RayhanaWhere stories live. Discover now