Chapter 38

497 14 0
                                    

Banggg
Banggg
Banggg

Tiga das tembakkan dilepaskan kearah anak buah Harraz dan Luna tanpa tersasar sikit pun. Muka dingin lelaki itu cukup menggerungkan mata yang melihat. Tiada segarit senyuman pun menghiasi wajahnya.

"I want my wife back!"dingin suara itu berkata ke arah Harraz.

"Ma...macam kau bo...boleh lepas pengawal." Terkejut Harraz dengan kedatangan tiba-tiba Aeden. Sumpah dia tidak sedar langsung dengan kedatangan lelaki itu.

"I. Want. My. Wife. Back!"ulang Aeden. Di sebut dan ditekankan satu persatu perkataannya kearah Aeden.

Luna yang baru keluar dari ruang kurungan juga terkejut dengan kehadiran Aeden.

Banggg

Satu das tembakkan dilepaskan ke arah peha Luna dengan mata yang kekal menusuk anak mata Harraz. Terjelepok gadis itu apa bila diri hilang keseimbangan badan akibat peluru yang terbenam di dalam isinya.

"Arghhh Ha...Harraz!"jerit Luna. Harraz yang melihat kejadian terkejut. Tak lama kemudian senyuman sini menghiasi wajah itu semula.

"Tak syok la bro fight guna gun."ujar Harraz sinis. Kemudian di bangun dan membelakangi Aeden dan memberi isyarat mata kepada Luna. Luna mengerutkan dahinya tanda tidak faham. Dah kenapa si Harraz ni? Orang tengah sakit boleh pula main mata?!

"You wanna fight? Then let's fight."kata Aeden dingin. Anak matanya begitu tajam memandang Harraz di hadapannya yang sudah bersedia untuk melawannya. Pistol disepak ketepi.

Tumbukkan demi tumbukkan dilayangkan ke arah Aeden namun di dielak kemas. Aeden sangat tangkas menangkap gerak geri Harraz. Di sengaja mengelak dan mengelak untuk membaca pergerakkan Harraz dan mencari titik lemah lelaki itu.

Aeden melayangkan penumbuk ke arah perut Harraz sebaik sahaja ada kesempatan. Harraz terundur ke belakang sambil memegang perut yang boleh tahan senak. Kedua tangannya digoyang-goyangkan sedia membuat serangan ke arah Aeden.

Harraz melayangkan juga penumbuk ke arah perut Aeden. Sebaik sahaja Aeden menangkap tangannya, dia pantas melayangkan penumbuk ke arah pipi kiri Aeden sehingga menyebabkan pinggir bibir lelaki dingin itu mengeluarkan cecair pekat berwarna merah.

Pertarungan sengit itu berlangsung dalam 15 minit sebelum Luna berteriak sekaligus memberhentikan pertarungan itu.

"Stop it!"jerit Luna sambil sepucuk pistol dihalakan ke kepala Aeden.

Aeden terkejut melihat keadaan isterinya. Pantas dia menangkap Harraz dan menindih lelaki itu. Di menumbuk wajah lelaki itu berkali-kali. Membuak-buak darah yang keluar dari mulut lelaki itu apabila perutnya pula menjadi sasaran.

"I said stop it or I'll kill her!"jerkah Luna lagi. Namun tiada tanda-tanda Aeden akan berhenti bergelut dengan Harraz.

Luna dapat menangkap senyuman sinis di bibir Emerlyn seakan mengejeknya bahawa tidakkanya hanyalah sia-sia.

"Or maybe her?"kini pistol itu dihalakan ke arah seseorang yang ditutup kepalanya menggunakan kain hitam. Kaun hitam itu dibuka.

Aeden segera bangun dan berlari ingin mendapatkan wanita itu. Wanita itu adalah ibunya!

"Stop there!"arah Luna tegas. Terberhenti langkah Aeden. Terbeliak mata Emerlyn dengan gerakkan pantas Luna yang mendapatkan ibu mertuanya. Terdenting-denting kerusi yang diduduki Emerlyn akibat dirinya yang meronta.

"Ma...mama."lirih suara dingin itu. Sayu hatinya apabila pucuk pistol itu dihalakan di kepala Puan Ailish.

"Sekarang kau pilih. Isteri kesayangan ke...syurga kau."ujar Harraz dengan senyuman kemenangan. Walaupun kudratnya sudah melemah, namun rasa terbayar apa bila melihat Aeden yang terpaku di tempatnya.

¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn RayhanaWhere stories live. Discover now