"Aed!"jerit Zack saat mendapati tubuh Aeden tersandar di dinding dengan kerutan di dahi.
Zack segera mendapatkan Aeden takut-takut kalau Aeden terlalu pening. Aeden segera mengangkat tanganya tanda dia okay.
"I'm poisoned. Dia letak ubat peransang dalam coke aku. Cari dia dan kurung kat basement markas!"arah Aeden tegas. Dia masih berlagak normal meskipun rasanya teramat sakit.
"Ka...kau macam mana?"Zack mengurakan kerisauannya.
"Aku okay. Aku boleh balik bilik sendiri. Jaga Ray! Aku nampak dia bawa sorang perempuan datang sini tadi." Zack mengangguk kemudian berlari mencari Eriq.
Dalam keadaan samar-samar. Aeden melihat seorang perempuan sedang berpaut pada pintu kamarnya. Dia mendekati gadis itu dan memegang bahu gadis itu. Belum sempat Aeden membuka mulut, gadis itu rebah ke lantai. Ini...perempuan yang Eriq bawa!
Diamati wajah cantik itu yang nampak menggoda di matanya. Sepertinya dia mengenali gadis itu. Seketika dia teringat bahawa gadis itu adalah adik bongsu Eriq yang pernah berkawan rapat dengan almarhum adiknya Aileen. Effect ubat perangsang itu semakin sebati dalam dirinya. Aeden ingin segera mengurung dirinya di kamar, tapi tak mungkin dia meninggalkan gadis itu bergitu saja.
"Hold on neonata."Aeden merangkul bahu Emerlyn kerana Emerlyn bagai sudah hilang kesadaran.
Kad pintar akses kamar dikeluarkan dari poket kemuadian pintu dibuka. Aeden menganggam erat tangannya selepas membaringkan Emerlyn di atas katilnya. Nafsunya semakin bergelora melihat leher jinjang milik Emerlyn. Ingin rasanya dia membenamkan wajahnya di dada Emerlyn.
Aeden bergerak mengurung diri di dalam bilik air. Dia berharap agar waktu segera berlalu. Rasa sakit ini tidak terbendung lagi.
"What the hell is going on?"Aeden cuba bangun dari pembaringannya. Kepalanya terasa berat. Suara tangisan seseorang mengganggu lenanya.
Terbeliak mata Aeden saat melihat tiada sehelai benang pun yang menutupi seluruh badannya yang berada di bawah comforter. Di pandang sekilas Emerlyn yang menyelimuti seluruh badannya sambil duduk lutut rapat ke dada. Aeden meraup kasar mukanya. Dia ke yang bertindak luar kawalan semalam? Aeden mengeluh berat. Dia cuba merapat ke arah Emerlyn.
"Maaf aku tak ingat apa yang dah jadi. Tapi aku janji aku akan bertanggungjawab."Kata-kata Aeden seakan angin berlalu. Emerlyn menangis tanpa suara seakan berada di dalam dunia nya sendiri.
"Se..senang aw...awak...cakap kan? I was...the one...who...bear this...misery!"ujar Emerlyn setelah tangisannya semakin reda.
"I know but aku tak salah! Aku tak sentuh pun kau malam semalam. Aku berani sumpah!"Aeden cuba memujuk Emerlyn agar mempercayainya.
"Pergi mampus dengan sumpah awak!" Emerlyn bangun dari duduk kemudian mengutip bajunya yang bertaburan di lantai dan menuju ke bilik air.
"Jangan tunjuk muka awak depan saya lagi."bergetar suara Emerlyn berpesan sebelum keluar dari bilik Aeden.
"Bro! Adik aku hi...lang."terjah Eriq ketika masuk ke dalam bilik Aeden. Eriq tersenyum senget tatkala melihat katil Aeden yang berantakkan. Begitu juga dengan Zack yang turut berada di situ.
"Amboi bro malam tadi have fun ke?"kata Eriq disambut dengan tawa dan siulan nakal Zack. Baru dua tapak kehadapan Eriq terpijak sesuatu. Sebuah telefon pintar dengan casing....dinasour?
Tanpa sebarang amaran Eriq pantas mendapatkan Aeden dan mencengkam lehernya. Zack terkejut dengan tindakkan mengejut Eriq. Seketika kemudian dia faham apa yang berlaku.
"Kenapa phone adik aku boleh ada kat dalam bilik kau?!"soal Eriq dengan nada yang tertahan-tahan.
Kebisuan Aeden membuatkan api kemarahan Eriq semakin meluap-luap. Dia kemudiannya mencengkam kolar baju Aeden dan menggoncang Aeden.
"Rispondimi bastardo!(Jawab lah bodoh!)"jerkah Eriq kemudian melayangkan tiga kali tumbukkan di wajah Aeden sebelum di hentikan oleh Zack.
Namun Eriq terus mengoncang Aeden yang sedia maklum terdiam disitu. Aeden diam kerana Eriq sedang marah. Bukan kerana takut tapi kerana dia kenal dan faham baran seorang Eriq Rayhan. Wajah bengis Eriq ditatap kosong.
"What have you done to my sister bastard?!"Aeden langsung tak berganjak saat Eriq melayangkan sekali lagi penumpuk di pipinya
"Stop it Ray! It's all has been planned by someone! Aed tak salah Ray. Dan aku rasa Aed tak sentuh adik kau pun."halang Zack sekali lagi.
"Let him be Rain."Aeden membalas dengan nada mendatar. Bagai tiada apa yang berlaku saja lagaknya.
"Aku Eriq! Bukan Ray!" Eriq melepaskan cengkaman pada kolar baju Aeden kemudian berlalu pergi.
"Ray!" baru saja Zack ingin mengejar Eriq namun dihalang boleh Aeden.
"Pergi lah kalau kau nak jadi punch bag dia."ujar Aeden kemudian melepaskan semula tangan Zack.
"A...aku belum kahwin hehehe."kata Zack kemudian tersengih menayangkan sebaris giginya yang putih bersih.
"Kau okay?"soal Zack tatkala melihat Aeden yang tenang menghadap komputernya meski cecair merah mengalir di pinggir bibirnya dan hujung mata kanannya.
"Hmm."balas Aeden dengan wajah dingin dan jarinya ligat menari nari diatas papan kekunci. Telefon pintar diambil kemudian dia mendail nombor seseorang.
"Find her!"arah Aeden dingin. Zack yang berada di situ turut merasa aura kedinginan seorang Aeden. Dia melangkah keluar dari bilik tersebut.
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...