Chapter 36

662 14 0
                                    

     "Aeden!"panggil seorang gadis cantik ke arah Aeden. Cantik lagi bini aku!

    Aeden menggumam sebagai tanda balas. Tangannya ligat mengemas pakaian kotor Emerlyn. Doktor kata isterinya sudah dibolehkan pulang bersama anak-anak mereka. Baby sihat walaupun lahir pramatang. Jauh dalam hati dia memanjat setinggi kesyukuran terhadap yang Maha Esa atas anugerah ini.

"Aeden I tahu you kenal siapa I sebenarnya. Aurora must told you about me."kata gadis itu untuk mengambil perhatian Aeden.

"What do you want Miss Snowhite?"soal Aeden acuh tak acuh.

"It's all about Aurora." Kata-kata gadis itu sedikit sebanyak membuat Aeden terkedu. Terhenti tangan lincahnya dari mengemas barangan Emerlyn.

"Straight to the point." Kini Aeden berpusing menghadap gadis yang dari tadi sibuk ingin menyampaikan sesuatu dengan tatapan kosong sambil berpeluk tubuh.

"Turn to you old posision you idiot!"kata gadis itu dengan berani menyuruh Aeden kembali menghadap hadapan sambil mengemas barang Emerlyn semula.

Dahi Aeden berkerut, namun diturutkan juga kata-kata gadis itu. Tangan kembali menyusun barang di dalam beg.

"9 o' clock! There's a women with black hoddie and white facial mask."tutur gadis itu sambil membelek kukunya seakan mereka tidak mengatakan tentang gerangan yang dimaksudkan.

Aeden mencuri-curi toleh melihat ke arah yang dikata kan oleh si Snowhite tersebut. Benar sekali! Perempuan itu sedang membetulkan maskernya sambil duduk berpeluk tubuh memandang ke arah wad Emerlyn.

"Who is she?"soal Aeden curiga.

"Luna. She finally found Emerlyn and she knows about your babies."jujur gadis itu.

"Don't care about who she is, care about what she want."kata gadis itu lagi.

"Apa yang dia nak?"tanya Aeden. Berkerut keningnya mencerna maksud yang ingin disampaikan oleh anak buah kesayangan isterinya itu.

"Your wife!" Satu kata yang paling pantang bagi Aeden terhadap musuh adalah wife! Dia mengepal penumbuk kegeraman.

"Talk to you later Demone."pamit gadis itu tiba-tiba. Aeden mengangguk tanda mengiyakan. Sedikit terkejut pabila orang tempatannya mengetahui namanya selain Sir Aeden.

Sudah seminggu sekian lamanya Emerlyn memerhatikan suaminya berkelakuan aneh sejak dia pulang dari hospital.

"Abang...are you okay? Sayang tengok abang dua tiga harini abang lebih banyak diam."soal Emerlyn prihatin.

"Neonata...come."panggil Aeden agar Emerlyn mendekatinya.

Emerlyn berjalan perlahan-lahan mendekati suaminya. Perlahan kerana dia kan baru lepas bersalin. Aeden menyambut tangan Emerlyn. Disuruh di isteri duduk di atas sofa sambil dia melutut di hadapan suri hatinya itu.

     "Abang? Kenapa ni?" Terkejut Emerlyn dengan tindakkan Aeden yang tiba-tiba melutut di hadapannya.

    Aeden diam tidak menjawab. Sebaliknya, dia mengucup lama kekura tangan mulus Emerlyn. Wajah cantik pucat isterinya tenung lama dengan tenungan redup yang boleh mencairkan seribu hati wanita di sekelilingnya.

    "Sayang, kalau satu hari nanti abang tak ada lagi depan sayang...Tolong kuat demi anak-anak kita ye sayang."ucap Aeden mendatar dengan tangan yang masih menggenggam tangan isterinya erat. Mata violet lelaki itu memandang tepat ke dalam anak mata Emerlyn yang berwarna amber.

    Terkedu Emerlyn dengan tutur bicara sang suami. Apa maksud Aeden? Kenapa dia rasa tak sedap hati ni?

"Ap...apa maksud abang? Ab...abang na...nak ting...tinggalkan Lyn ke?"soal Emerlyn gugup. Matanya mulai memerah. Dadanya berdegup kencang.

Aeden mengeluh kecil saat melihat tubir mata isterinya sudah memerah dan berair menunggu masa untuk menangis. Dia mengambil tempat disebelah isterinya. Dipeluk dari tepi si isteri seraya menarik Emerlyn keceruk lehernya.

"Don't cry my sweet wife. I won't leave you I promise." Tepi kepala Emerlyn dicium lama sambil memeluk isterinya.

Emerlyn membalas pelukkan suaminya. Dia takut! Dia takut kehilangan suaminya. Hanya Aeden sajalah tempat dia bergantung dan bermanja. Jika dia kehilangan Aeden, dia takut hidupnya akan menjadi tidak tentu arah. Bagaimana dengan nasib Rayyan dan Rayzan nanti? Allahu jauhkan suamiku dari segala bencana yang boleh membawa padah kepadanya.

"Demone, kau sure nak jalan ni misi ni?"soal Karl ke arah Aeden. Wajah tampan itu menayangkan riak kosong sahaja.

Karl, Aeden, Aryan, Eriq dan Zackry berada di Demone Mantion. Jadi panggilan mereka juga bertukar.

"I'm not joking Leo. My wife is in danger! I can't stay clam and see she starring at my wife everyday every morning!"ada nada tegas dalam suara mendatar Aeden membalas pertanyaan Karl.

Ye! Setiap pagi Luna akan melihat Emerlyn dari jauh isterinya. Dari jauh? Luna bijak. Dia tidak datang terus ke depan muka Emerlyn. Tetapi memandang Emerlyn dari bangunan yang berada tidak jauh dari apartment almarhum mamanya.

     Aeden mengambil langkah berjaga-jaga dengan memindahkan Emerlyn dan anak-anaknya di apartment almarhum mamanya bertemankan ibu dan bapa mertuanya serta papanya.

Ada suatu hari tu disaat dia sedang mengambil alih kerja Emerlyn yang sedang menukar lampin anaknya merasakan dirinya di perhatikan. Mata helangnya tertanggkap satu lazer merah di dinding depan isterinya. Hari ni lazer biasa. Esok lusa? Tak ke lazer senapang pula?

Setelah beberapa hari menyelidik. Aeden mendapati Luna adalah orang disebalik lazer yang pernah ditujukan ke dinding rumah mereka. Itu adalah satu amaran. Amaran tentang apa dia pun tak tahu.

"Aku tak faham kenapa banyak sangat masalah yang datang dekat adik aku. Tak habis-habis dia diburu."ujar Eriq tidak puas hati. Rambut diraup ke belakang kemudian tangan mengepal penumbuk.

"They can't hunt us. So they find our weakness."balas Aeden tenang. Tanpa rasa malu dia mengatakan Emerlyn adalah kelemahan dia disebalik tutur bicaranya itu.

"Aku syak ni kerja Ferit."kata Zackry setelah sekian lama mendiamkan diri.

"Kenapa?"soal Eriq.

"Two years ago, Aeden putuskan pertunangan dengan Felicia which is adik dia. Six month later company dia jatuh teruk. Then, gudang tempat pembuatan senjata haram dia hancur. Dan tu semua kerja kita."terang Zackry. Karl sudah lama mengenakan serkap jarang terhadap Ferit tetapi dibawa diam sahaja.

"Dan...Luna ada kekasih. Nama kekasih dia Gibran. Budak tu jatuh cinta dengan Emerlyn masa diorang sambung belajar di US dulu, but then he die."ujar Karl sambil berpeluk tubuh.

Aeden terdiam lama. Tangan yang tadi menari-nari di atas sisi kerusi terhenti setelah mendengar tutur bicara Karl.

"Kenapa dia meninggal?" Soalan Eriq dibalas dengan bahu terangkat oleh Karl tanda tidak tahu.

"Apa-apapun take care of our ladies first."tegas Aeden. Mereka yang berada disitu angguk tanda setuju dengan kata-kata Aeden.

Ladies? Ya ladies! Masa berjalan dengan begitu cepat sehinggakan kini ketua ketua dalam The Größte sudah memiliki pengisi hati.

"I'll protect you till my last breath Aurora, my babygirl."bisik Aeden dalam hati.

TBC

¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn RayhanaWhere stories live. Discover now