Seminggu menjadi Mrs Aeden dia sedar bahawa suaminya seorang yang workholic. Manakan tidak, baru tiga hari mendirikan rumah tangga suaminya kembali bekerja.
Emerlyn memandang jari yang masih merah dek inai yang dipakai sewaktu hari perkahwinan. Aeden memang sama sekali tidak pernah meminta hak nya sebagai seorang suami. Meskipun setiap malam Emelryn tersedar dia dalam pelukkan Aeden.
Aeden bersandar di muka pintu sambil berpeluk tubuh. Entah apa yang berada dalam fikiran isterinya ketika ini. Dia tengok pula baju kemejanya yang dipakai oleh Emerlyn. Jelas besar di badan isterinya namun tetap comel. Comel dan seksi!
"Kau tengah fikir apa?"soal Aeden sambil melipat tangan di dada.
Emerlyn terkejut. Biasanya dia akan dengar Aeden beri salam atau bunyi kereta Aeden memasuki perkarangan rumah mereka. Kenapa hari ini senyap sepi? Mungkin dia terlalu leka melayan perasaan kot.
"Ab..abang! Bi..bila abang balik?"tergagap-gagap Emerlyn. Perlahan lahan dia jalan mendekati Aeden dan mengucup kekura tangan Aeden seperti rutin hariannya. Aeden sekadar menarik senyum tipis.
"Kau nak goda aku ke neonata?"soal Aeden. Wajah Emerlyn yang menunduk malu itu dia angkat memandang mukanya. Jelas merah kerana malu.
Emerlyn malu! Entah berapa lama tindak tanduknya di perhatikan oleh Aeden. Malu tapi suami sendiri. Mana ada dia goda pun!
"Ab...abang dah makan?"soal Emerlyn masih gugup.
"Kalau aku nak makan kau boleh?"soalan dibalas dengan soalan dengan senyuman nakal di bibir.
"Tapi Lyn bukan food."jawab Emerlyn polos.
Aeden melepaskan tawa kecil. Comel benar isterinya ini. Mahu saja dia ngap sekarang. Oh tuhan mengapa aku diseksa begini. Sudahlah empat hari dia pura-pura sibukkan diri sendiri. Arghhh batin ku tersiksa!
"It's already 10 Emerlyn Rayhana. Ofcourse aku dah makan."ujar Aeden sambil kembali ke muka pintu untuk menutup pintu bilik mereka. Sekali pakej kunci.
Emerlyn mengigit bibir. Ye lah Emerlyn! Apa punya soalan lah kau tanya laki kau. Kalau siang tak apa juga.
"Don't bite your lips neonata. It's my job."usik Aeden lagi. Suka dia dapat tengok wajah isterinya yang merah kerana malu dengannya.
"If it's your job then do it." Entah dari mana keberanian itu datang. Emerlyn membalas dengan lancar.
Aeden tergagam. Tak disangka gadis kecil ini mampu memberikan impak besar pada dirinya.
"Tidur lah sayang. Aku nak mandi dulu." Andai Emerlyn ingin mengujinya lebih baik dia selamatkan diri terlebih dahulu. Dia faham Emerlyn trauma dengan tragedi yang menimpa mereka 3 tahun dahulu.
"Jijik sangat ke saya kat mata abang?!"soal Emerlyn lirih. Dia merasakan Aeden seakan sengaja melarikan diri daripadanya.
Langkah Aeden juga terhenti. Emerlyn benar-benar menggodanya?! Dia sudah bersedia?! Come on Aeden Rizky! Sampai merajuk bini kau. Apa punya lembab lah orang dah offer kau tolak.
"Don't ever say like that neonata."lembut suara Aeden. Emerlyn tertunduk menekur lantai. Aeden kembali merapati isterinya.
"Told you before...never let your precious crown falling down neonata."ujar Aeden sambil menarik dagu Emerlyn agar wajah si isteri memandangnya.
Emerlyn terkedu. Badannya mengeras seketika. Bila Aeden berjalan ke arahnya? Ke suaminya ini terbang?
"Open my shirt neonata."arah Aeden.
Terkebil-kebil mata Emerlyn memandang suaminya. Masih mencerna tutur bait si suami.
"I never repeat my word neonata." Dengan tangan yang sedikit menggigil, Emerlyn membuka satu persatu butang baju kemeja Aeden. Abdomen Aeden yang terserlah dipandang. Sixpack!
"Open your mouth."arah Aeden lagi.
Berkerut dahi Emerlyn. Apa yang suaminya cuba sampaikan ni? Apa pelik sangat arahan dia dari tadi? Nak suruh aku mandikan ke?
"Ap..." Belum sempat Emerlyn bertanya lebih,Aeden terlebih dahulu menyambar bibir mungilnya. Emerlyn terkedu.
Sentuhan demi sentuhan. Ciuman demi ciuman. Dan itu semua ...
Domain!
Passive!
Posesive!Akhirnya Emerlyn merelakan saja tindakan selanjutnya daripada Aeden. Malam melabuhkan tirai dengan rasa bahagia di dada.
"I promise you are my first and last love. I promise you I'll take care of you until my last breath. I can't bear of losing you my love. I love you neonata. I love you Emerlyn Rayhana binti Mohammad Razif."ucap Aeden romantis.
"And I love you more husband."balas Emerlyn malu malu.
"Morning!"ujar Aeden dengan suara husky nya.
Emerlyn memandang Aeden yang hanya bertuala aras pinggang. Terselah sixpack Aeden. Sungguh menggoda! Aumm."Stop starring at me like that neonata. Jangan goda aku lagi sayang. Kejap lagi subuh."ujar Aeden lagi sambil mengusap lembut pipi Emerlyn.
"Ma...mana ada saya goda!"geram Emerlyn dengan suaminya itu. Suka benar buat dia tersipu malu. Padahal dia yang goda kita. Dah lah pakai tuala aje. Hmph!
Aeden tertawa kecil sebelum menyuruh Emerlyn pergi mandi dan bersiap untuk solat subuh berjemaah. Baru sahaja Emerlyn ingin turun dari katil, cepat-cepat dia menaikkan semula kakinya.
"Kenapa?"soal Aeden pelik.
"Saya nak bangun. Tapi kalau saya bangun..." muka Emerlyn memerah. Tidak sanggup dia meneruskan tutur bicaranya yang tergantung.
Aeden melepaskan tawa. Comel budak ni. Rasa nak ngap lagi je!
Tanpa amaran,tubuh Emerlyn dicempung Aeden. Emerlyn yang terkejut terjerit kecil sebelum pantas menutup mulutnya. Takut pembantu mereka,Mak Som dengar.
Kini mereka berada di apartment milik Aeden yang berdekatan dengan ibu syarikat milik Aeden di Malaysia. Katanya tinggal dulu disini sementara anak buahnya mengemas rumah banglo baru yang dibeli oleh Aeden seminggu sebelum kepulangan Emerlyn ke Malaysia.
Emerlyn sekadar menurut. Kemana suaminya pergi, disitu lah dia berada. Kerana mulai detik ini, tempat mutlak dia hanyalah di sisi suaminya. Sir Aeden Rizky Xander!
Dia...lelaki hebat yang bernama Sir Aeden Rizky. Pemberi luka terhebat sekaligus penawar paling mujarab bagi seorang Emerlyn Rayhana.
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...