"I told you neonata,kau masih virgin!"kata Aeden sambil memeluk Emerlyn daripada belakang.
Emerlyn yang sedang memasak sarapan untuk suaminya terkejut. Dia bersyukur suami sahnya menjadi orang pertama yang menerima mahkotanya. Bukan lelaki yang ditangkap tidur dengannya ketika berada di kota Milan. Mestipun mereka orang yang sama.
"Ab...abang... saya tengah masak ni."ujar Emerlyn tatkala Aeden mula melabuh ciuman di atas bahu Emerlyn yg terdedah. Kemudian di bawa ke leher. Dia mengekek kegelian. Silapnya kerana memakai pyjama cami top and short pants di siang hari.
"You smell good.Like a baby! Aku rasakan sayang, aku macam malas lah nak pergi meeting hari ni. Macam nak terus pergi honeymoon."usik Aeden. Emerlyn terkedu. Hah sudah! Matilahnak! Apa nak buat ni?
Emerlyn memusingkan badan menghadap Aeden
kedua belah pipi suaminya di pegang dan di elus lembut. Aduhai handsome betul suami aku ni. Hishh geram! Rasa macam nak simpan dalam poket!"Abang pergi meeting cepat-cepat lepas tu abang balik rumah terus. Nanti kita pack baju sama-sama nak?"pujuk Emerlyn lembut. Kerja gila kalau di ikutkan kemahuan seketul Sir Aeden Rizky Xander ni. Kalau tak dipujuk mahu suaminya itu buat kerja gila. Bukan dia tak kenal perangai gila gila Aeden. Kalau dia kata dia nak buat pasti akan buat.
"Kau nak goda aku ke nak pujuk aku ni neonata?"soal Aeden. Pelukkan semakin dieratkan. Emerlyn menelan air liur. Kelat rasanya lalu di kerongkong. Mati lah kau Emerlyn! Yang kau pergi usap pipi dia dah kenapa?! Kan dah muncul perangai miang dia.
"Ab...abang. Nan...nanti abang lambat pergi meeting."jawab Emerlyn tergagap-gagap. Keringat dingin mula membasahi dahi.
"Aku ada 3 jam lagi sebelum meeting sayang. Sempat lagi ni."ujar Aeden dengan senyuman herot.
Wajar Emerlyn diserbu darah. Sah! Datang sudah penyakit miang suaminya ini. Apa nak buat ni?! Mummy tolonggg!
"Neonata..."seru Aeden dengan suara menggoda. Lingkaran di pinggang Emerlyn diperketatkan lagi. Bibir lembut isterinya disentuh lembut.
"Can I?"soal Aeden sambil ibu jarinya bermain di bibir merah Emerlyn.
Emerlyn mengeras di situ. Sudahlah digoda. Pergerakkan nya juga terlalu had! Bukan had lagi dah ni. Ni memang dah tak boleh gerak!
"Orang cakap diam tandanya setuju."ujar Aeden lagi. Emerlyn buntu. Hendak menjawab tak berani. Hendak merelakan hari dah siang. Apa nak buat ni?! Huwaaaa!
Baru saja Emerlyn ingin menjawab,bibirnya sudah diragut rakus oleh Aeden sebaik saja dia membuka mulutnya. Sentuhan yang membuai sehinggakan dia terleka tanpa sedar dirinya sudah berada di dalam bilik tidur mereka.Aeden menghempas lembut tubuhnya di atas katil bilik tidur mereka.
"Orang kata kalau buat baby dalam terang nanti baby putih melepak tau."sengaja Aeden menambahkan lagi rasa malu Emerlyn sekaligus menyebabkan darah berderu deru ke muka Emerlyn.
"Nak ke taknak? Kalau taknak saya nak pergi mandi ni."ugut Emerlyn berura-ura ingin bangun dari pembaringan.
"You can't run from me neonata!"balas Aeden. Dia kemudiannya mula meneroka setiap inchi tubuh si isteri.
Sesekali Emerlyn menggeliat kegelian kerana Aeden mencium lehernya dan di mana titik gelinya berada.
"Aku boleh hafal kedudukan setiap tahi lalat kat badan kau."
Kata-kata Aeden itu membuatkan Emerlyn lagi bertambah malu. Aeden pula tertawa bangga. Bangga sebab sudah memiliki bidadari syurga yang bernama Emerlyn Rayhana dengan sifat malunya yang menggunung tinggi.
Kaki mengorak langkah laju memasuki ruangan bilik mesyuarat. Sebaik saja pintu di tolak semua yang berada di dalam ruangan itu berdiri.
"Sorry. Am I late?"soal Aeden sambil tanganya memberi isyarat agar mereka kembali duduk.
"No you're not. We still have 10 minutes before we start."jawab Dato Razif dengan senyuman senget.
"Kalau lambat pun tak apa. Kami faham pengantin baru."usik Emir di sambut dengan tawa orang-orang yang turut berada di situ. Aeden mengusap batang lehernya. Telinganya jelas kemerahan. Malu!
"Sir Aeden bila pergi honeymoon? Kitorang tak sabar nak jadi uncle dan aunty ni."usik salah seorang pekerja bawahan Aeden pula. Lagi bertambah merah telinga Aeden. Ohh,korang usik aku ye. Potong gaji baru tahu!
Luas permandangan lautan di lihat dari balkoni hotel Lexis Hibiscus. Biru air laut itu dipandang teruja oleh Emerlyn. Dia menghirup udara segar dari balkoni bilik mereka.
Aeden menggeleng melihat reaksi isterinya yang teruja itu. Dalam banyak-banyak tempat,Lexis Hibiscus juga yang menjadi pilihan Emerlyn. Katanya belum puas meneroka tanah air!
"Neonata...dah dah lah tu kau senyum dekat pemandangan laut tu. Aku cemburu."ujar Aeden sambil tangan bersilang di dada.
Emerlyn menjeling manja Aeden. Dengan laut pun nak cemburu? Biul ke apa?
"Pemandangan dapat tengok senyum saya. Tapi abang dapat saya. Siap pakej boleh kiss lagi." Emerlyn melayan sikap Aeden yang mengada sambil tangannya melingkar di leher sang suami. Di labuhkan satu kucupan lembut di kedua pipi Aeden.
Aeden tersenyum manis. Pinggang ramping isterinya ditarik sehingga Emerlyn terduduk di atas ribanya. Wangian tubuh Emerlyn benar-benar menggetarkan jiwanya.
"Sayang...kau nak anak lelaki ke perempuan?"soal Aeden. Saja ingin meminta pendapat isteri.
"Saya tak kesah abang. Yang penting abang selalu ada dengan saya."ucap Emerlyn ikhlas selepas meleraikan lingkaran tangannya di leher Aeden.
"Aku nak lelaki. Supaya nanti dia boleh jadi clone aku untuk jaga kau neonata. Dalam mata aku kau tak pernah membersar melainkan seorang bayi yang comel."kata Aeden sambil menggeselkan hidung mereka.
Emerlyn tertawa lepas. Dia? Bayi? Mungkin perangainya yang manja dan sedikit kebudak-budakkan membuatkan Aeden merasa seperti itu. Yang penting dia bahagia sekarang ini. Bahagia menjadi pendamping hidup Sir Aeden Rizky Xander!
Hanya dia! Hanya Emerlyn Rayhana yang mampu merubah Sir Aeden Rizky Xander. Hanya Emerlyn Rayhana yang mampu menggetarkan jiwa beku Sir Aeden Rizky Xander. Kerana dia...HIS BABYGIRL (Neonata)
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...