"Neonata?"panggil Aeden. Puas dia mencari isterinya di dalam rumah! Rupanya duduk di taman mini sebelah kolam.
"Abang cari Lyn? Abang nak apa-apa ke?"soal Emerlyn lembut. Dengan perut yang besar dia berusaha bangun.
"No, nothing! Sit, i just worried about you."balas Aeden cepat-cepat meraih tangan Emerlyn kemudian disuruh duduk semula.
"Lyn okay je lah abang."ujar Emerlyn tak mahu suaminya bimbang tentang dirinya.
"Yes you are, while I'm not. What are you doing neonata?" Aeden mengambil tempat di sebelah isterinya. Mata di fokuskan ke arah macbook isterinya yang terpapar satu biodata seorang perempuan.
"Abang ingat lagi yang Lyn leader of Rose Ghost?"tanya Emerlyn. Aeden mengangguk sebagai jawapan.
"She's one of us. Her code name Snowhite."jelas Emerlyn sambil menunjukkan paparan skrin kepada Aeden.
Aeden membaca satu persatu biodata yang tentera di skrin. Satu yang menarik perhatiannya adalah dalam bahagian kelebihan gadis itu.
"Combat master? Hacker? Not bad!"puji Aeden. Emerlyn tersenyum bangga.
"Yup! She's my assistant. Lyn paling rapat dengan dia. Lyn nak confirm kan je yang perempuan yang Lyn nampak haritu betul dia."kata Emerlyn bersungguh.
"Kenapa dia jadi anak angkat Aunty Rose?"soal Aeden. Dia semakin berminat ingin tahu.
"Hmm itulah yang Lyn cuba cari dari tadi. Biasanya kalau team ada mission, diorang mesti submit dulu dekat Lyn. Kalau Lyn approve baru diorang boleh mulakan mission."terang Emerlyn sambil jari kembali mengetik papan kekunci.
"What if they didn't ask your permission first?" Aeden masih lagi dengan rasa ingin tahu walaupun sepanjang perbualan mereka dari awal tadi wajahnya mendatar sahaja.
"Either die or punnishment. I don't keep taitor."tegas Emerlyn. Jawapan itu mengundang senyuman senget di bibir Aeden. Kejam!
"Tak kesian ke? Diorang pun ada family." Aeden cuba pancing Emerlyn.
"Depends apa yang diorang buat. Kalau berat, hukuman pun berat."balas Emerlyn tetap dengan pendirian kumpulannya. Aeden mengangguk anggukkan kepalanya.
"Instead of making them kneeling for me, I can make you fall to me too."ujar Emerlyn sambil duduk di pangku Aeden. Tangan menjalar mengusap pipi sang suami.
"And you're wrong when you think you fell first. Cause I fell first and harder." Tanpa menunggu lama, bibir sang isteri di ragut lembut. Emerlyn juga membalas.
"That's enough neonata. I don't want to hurt you and our baby."ujar Aeden. Kemudian tubuh Emerlyn dicempung dan dibawa masuk ke dalam rumah memandangkan hari kian senja.
"Sorry abang."pinta Emerlyn dengan bibir disebik sebikkan.
Aeden meletakkan tubuh isterinya perlahan-lahan di atas katil. Kemudian dia ikut baring di sebelah. Tubuh Emerlyn di tarik ke dalam dakapan.
"Shhh...sleep neonata."arah Aeden dengan mata terpejam. Emerlyn menguap kecil sebelum turut melayari alam mimpi.
"May?"tegur Emerlyn kearah satu gadis yang asyik membelek anak patung bersaiz sederhana yang tersusun rapi dalam pasaraya itu.
"Au...Aurora?"gadis itu terkejut apabila disapa oleh Emerlyn.
"Chill, no one know me here."kata Emerlyn. Gadis itu mengangguk kecil. Mereka kemudian saling bertanya khabar untuk muka dimah perbualan.
"Maysarah, do you mind if I ask you a few question?"soal Emerlyn mula membuka bicaranya.
"I don't think we can talk at here. Coffee?"pelawa gadis yang bernama Maysarah itu. Emerlyn mengangguk setuju.
Mereka kemudiannya beriringan jalan menuju ke sebuaf kafe yang berada dalam pusat membeli-belah itu. Ruangan paling hujung di sudut menjadi tempat pilihan mereka.
Usai membuat pesanan, mereka memandang sesama sendiri. Maysarah gugup jadi dia hanya memandang tangan Emerlyn yang bersimpul erat di dada.
"Why are you here?"soal Emerlyn tanpa basa basi. Straight to the point! Maysarah yang sudah mengagak soalan itu yang keluar dari mulut Emerlyn mengeluh kecil.
"I need to tell you something but then, I stuck with my own problem before I can reach you."jawab Maysarah.
"What's the matter?"
"It's Luna. She finally found you here. She knows that you married Sir Aeden."kata Maysarah. Pen drive berwarna biru diserahkan kepada Emerlyn.
"I know this is not the right time, but atleast it safe with you."kata Maysarah lagi.
"Then what's your problem?"soal Emerlyn selepas menyambut huluran. Pen drive berwarna biru metalik itu bertukar tangan.
"I trapped by a guy. Then my dad caught us sleep in hotel. He refuse to believe in me. No matter how hard I'm trying to explain. I know that's Luna's men."riak kesal terpancar jelas di wajah mendung Maysarah.
"Why don't you just text me?"soal Emerlyn lagi.
"I do Aurora! I text you. I called you for thousand times. I send you email. But still...no responds."kata Maysarah bersungguh-sungguh.
"Impossible! I change nothing!"bantah Emerlyn tidak percaya.
Maysarah mengeluarkan telefon pintarnya. Log panggilan di tekan kemudian di tunjukkan kepada Emerlyn. Seterusnya, ruangan pesanan di buka dan ditunjukkan lagi kearah ketuanya itu. Akhir sekali, dia membuka laman sesawang Gmail kemudian diserahkan telefon itu kepada Emerlyn.
Emerlyn mencapai telefon pintar itu. Maklumat yang diterima, satu persatu dicerna. Maysarah tidak berbohong. Telefon pintar berjenama Apple itu kembali bertukar tangan.
"I understand you in emotional stage of your pragnancy. I got to go. I don't want anyone caught us here and risk your baby hereTill we meet again My Lady." Maysarah bangun dan berpamit. Gadis itu menunduk hormat kepada Emerlyn sebelum pergi meninggalkan Emerlyn di sana sendirian.
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...