"Suka bekerja dengan anda."ucap Emerlyn sambil mereka berjabat tangan. Faril rakan sekerja yang menghandlekan projek pembinaan taman tema air di Pahang itu tersenyum manis. Tangan Emerlyn di genggam kejap.
Emerlyn cuba merungkai jabatan tangan tersebut namun genggaman Faril terlalu kuat sehinggakan dia berdecit sakit. Barulah Faril melepaskan tangannya.
"Err...Lyn busy tak lepas ni?"soal Faril sambil tersenyum. Emerlyn sudah menelan air liur pahit. Mahu berbohong masih ada kerja di pejabat pasti Faril mencium penipuannya.
"Tak busy tapi nak balik rumah mummy malam ni. Kami ada acara makan makan dengan keluarga."tipu Emerlyn setelah beberapa saat berdiam diri.
"Kalau dah Lyn cakap macam tu tak apa lah. Faril baru ingat nak ajak Lyn keluar makan malam. Nice to meet you gorgeous."ucap Faril kemudian menghulurkan lagi tangannya untuk berjabat perpisahan.
Emerlyn menerima huluran tersebut tanpa berfikir panjang. Terkejut dia apabila Faril bertindak mengucup lembut kekura tangannya.
"What a nice smell of you."ujar Faril. Emerlyn tersenyum kelat. Entah itu pujian atau ancaman. Yang dia tahu dia sangat tidak selesa bila Faril bertindak sedemikian dan menenung dirinya sambil tersenyum.
"Got to go Faril."pamit Emerlyn. Briefcase segera dicapai dan kaki mengorak langkah keluar dari ruangan pejabat syarikat dimana Faril bekerja.
"Drive safe pretty. See you soon."balas Faril. Dia menghantar Emerlyn sehingga di pintu pejabatnya sahaja. Bauan Emerlyn yang menyapa rongga hidungnya membuatkan jiwa kejantanannya meronta kuat. Dia pasti akan mendapatkan Emerlyn walau apapun caranya.
Tanpa mereka sedar, semua gerak geri mereka diperhatikan dari awal.
Banggg
BangggBergema bilik siksaan itu dengan bunyi tembakkan dari Demone. Petang tadi dia dapat panggil dari anak buahnya yang mengatakan ada seorang lelaki yang cuba mengambil kesempatan atas perempuannya.
Urat timbul di pelipis dahinya menandakan dia sangat marah. Glock 17 yang berada di tangan di campakkan ke tepi.
"A...aku m...minta maaf Lord!"rayu lelaki itu. Sudahlah dia digantung empat penjuru. Kakinya pula di tembak.
"What?"soal Demone pura-pura tidak dengar. Dragger kesayangan berwarna emas terukir cantik namanya di situ di keluarkan.
"Do you know why did i shoot your leg?"soal Demone lagi kepada lelaki itu.
"Please...end my life!"ujar lelaki itu. Sakit yang dirasakan seperti tidak dapat di tanggung lagi.
"Nahh, aku masih belum puas! Tapi aku ada date kejap lagi. Takut nanti future wife aku tunggu lah pula."balas Demone sambil menggelengkan kepalanya.
"Tadah darah dia! Biarkan dia mati secara lembut."arah Demone kepada anak buahnya senyuman ngeri.
"Yes Lord."beberapa anak buahnya menjawab serentak.
Aeden merenung wajah Emerlyn lama. Sungguh dia rindukan gadis ini. Andai diputarkan masa takkan sesekali dia membuat salah perancangan.
Sedari diri diperhatikan,Emerlyn berdehem keras sebelum bersuara. Walaupun jantung sudah bermaraton, dia tetap berlagak tenang.
"Awak tenung saya ni kenyang ke?"soal Emerlyn bersahaja. Wajahnya jelas merona akibat tenungan dari Aeden.
Haihh siapalah yang tak cair bila berhadapan dengan Aeden?! Lelaki kacukkan China dan Amerika Syarikat ini menjadi rebutan gadis satu Malaysia. Tambahan lagi rupanya yang tampan,tinggi yang ideal dan kekayaan yang tiada habisnya.
"Kenyang sayang. I'm full of your love."balas Aeden selamba. Meskipun wajahnya hanya beriak bersahaja namun bisa membuat 10 orang wanita cair sekaligus.
Tersedak Emerlyn mendengar jawapan dari mulut Aeden. Silap hari bulan mulut mamat tu penuh dengan semut aje lah. Manis sangat!
"Ada apa awak nak jumpa saya ni? Macam tak ada hari besok je." Bengang juga dia tadi bila Aeden telefon mengatakan bahawa dia ingin berjumpa dengannya. Pada mulanya dia menolak namun Aeden sangat bijak. Dia terlebih dahulu meminta kebenaran daripada daddy dan mummynya untuk mengajaknya keluar.
"Aku faham kau tak selesa dengan kahwin mengejut ni, tapi ni semua untuk kebaikan kau. Percayalah cakap aku." Emerlyn sekadar mencebik bibir. Dulu sebab percayakan awak lah saya jadi macam ni Aeden.
"Dulu lain! Dulu aku khilaf. Jujur Emerlyn aku sayang dan cintakan kau sorang aje. Ye memang silap aku tak jujur dengan kau dari awal sampai akhir. Tapi bagi lah aku peluang untuk jernihkan kekeruhan yang ada dalam minda kau tentang aku."ujar Aeden panjang lebar. Dia berharap Emerlyn akan faham dengan situasi dirinya yang tersepit ketika itu.
Emerlyn melopong. Terkejut dia dengan ucapan Aeden. Bahaya betul lelaki dihadapannya ini. Dia dengar ke aku cakap dalam hati? Aeden? Hai?
Aeden tertawa kecil. Emerlyn memandang Aeden pelik. Dah kenapa ketawa tiba-tiba? Gila ke?!
"Yes i am! You drives me crazy babygirl."ujar Aeden lagi bagai menjawab persoalan di minda Emerlyn.
"Seram lah awak ni. Macam ada kuasa boleh baca hati orang pula!" Emerlyn sambung menyuap nasi goreng yang di pesan ke dalam mulut.
"Kau tahu tak yang kita pernah ditunangkan waktu kau umur 6 tahun?"soal Aeden selamba.
Uhuk
UhukTersedak Emerlyn. Perih rasa kerongkongnya tika ini. Aeden menolak air minuman milik Emerlyn mendekati Emerlyn. Boleh mati tersedak aku macam ni dari tadi dengan mamat ni. Tahu tahu jadi duda muda je si Aeden ni karang.
"Kau sedar tak ada orang jaga kau dari awal kau masuk sekolah menengah sampai sekarang?"soal Aeden lagi.
Emerlyn menjatuhkan kepalanya perlahan. Dia sedar tapi tidak pulak dia merasa pelik atau bersangka bahawa dia sedang diekori.
"Kalau kau ingat 3 tahun lepas aku tinggalkan kau buta-buta dan tak pernah cari tahu pasal kau. Kau silap!" Emerlyn terdiam. Jadi selama ini Aeden sentiasa berada dekat dengannya?
"Awak...ikut saya pergi..." Emerlyn belum menyudahkan ayatnya namun dijawab dengan anggukkan dari Aeden.
Pranggg
Tiba-tiba meja kaca dihadapan mereka pecah akibat di tembak oleh seseorang dari suatu arah. Aeden segera bangun dan membawa Emerlyn keluar dari restorans.
"Shit! Air shooter! Jom ikut aku."ajak Aeden kemudian menarik tangan Emerlyn agar mengikutinya.
Emerlyn terkejut dengan kejadian yang tiba-tiba hanya mengikut Aeden. Dadanya berdegup kencang. Apa yang sedang terjadi ni?
Aeden mengeluarkan telefon pintarnya dan mendail nombor seseorang sebaik sahaja mereka masuk ke dalam perut kereta mewah milik Aeden.
"Karl aku kena serang. Send backup, dan cari orang yang sabotaj dinner aku."arah Aeden dingin.
"Five minutes."jawab Karl ringkas. Aeden tidak menjawab malah terus menamatkan panggilan dan memandu pergi dari situ.
TBC
YOU ARE READING
¹ˢᵗ HIS BABYGIRL | Emerlyn Rayhana
RomanceSIR AEDEN RIZKY XANDER merupakan seorang jutawan muda yang pertama mencipta nama di mata dunia. Mempunyai rupa tampan yang tiada tandingnya dengan sepasang mata yang unik berwarna violet serta tinggi 182cm. Dia mula jatuh cinta dengan EMERLYN RAYHA...