Capitolul unsprezece

395 38 1
                                    

Probabil că toată lumea a auzit cel puțin o dată în viață despre bunica stereotipă dulce și mărinimoasă, care este pur și simplu adorată indiferent de situație. Aceasta este bătrâna drăguță care își hrănește nepoții, spunându-le că nu au mâncat suficient și că sunt încă înfometați, deși au golit deja trei boluri de supă și au mâncat șase cotlete de porc. În ciuda acestui fapt, îi hrănește, pentru că până la urmă: „arăți atât de slab, și în plus ești atât de slab!". Mai important, ea îi protejează mereu pe acești ticăloși de părinții lor, iar când ei nu sunt atenți, le strecoară o sută de dolari în buzunare, ca să își cumpere ceva drăguț. Te duci noaptea la o astfel de bunică, vorbești cu ea și te simți confortabil în compania ei. Zâmbetul ei cald și o ceașcă de ciocolată caldă și prăjituri de casă vindecă orice griji. Majoritatea oamenilor ar dori să aibă pe cineva ca ea. Din păcate, toate aceste trăsături nu i se potriveau lui Clarice Campbell sub nici o formă.

Când am văzut-o pe bunica Clarice, care tocmai intrase în sufrageria noastră, am încremenit. Din nou în ziua aceea. Tăcerea care s-a lăsat a fost, din păcate, întreruptă de sunetul telefonului meu. În stare de șoc, nu am reacționat imediat și nici nu aș ști ce să fac.

Am stat acolo, uitându-mă la telefonul meu care suna pe canapea unde îl aruncasem. Am văzut numărul și numele persoanei de contact pe afișaj, dar nu am tresărit, deși știam că oaspeții noștri, împreună cu mama, urmăreau dispozitivul. M-am uitat la nenorocitul de mobil câteva secunde, cu mintea goală. Eram paralizată.

- Îmi pare rău. spuse Asher deodată

S-a aplecat repede peste canapea, apoi mi-a luat telefonul și a respins apelul, melodia enervantă s-a încheiat în sfârșit.

- A sunat un prieten. spuse înainte de a băga dispozitivul în buzunarul din spate al blugilor negri

În acel moment, i-am fost extrem de recunoscătoare pentru asta, pentru că dacă nu ar fi fost reacția lui rapidă, probabil că telefonul meu ar continua să sune. Aș fi stat acolo ca un stâlp, uitându-mă la ecran și întrebându-mă cât de multe necazuri făcusem în viața mea anterioară pentru a fi pedepsită atât de aspru. Am înghițit în sec și am ridicat din nou privirea către oaspeții din fața mea, iar vederea bunicii mele privindu-mă drept în ochi aproape că m-a doborât.

Mătușa Jasmine, Madison și unchiul Charlie s-au plâns aproape constant, dar nu erau la fel de înfricoșători în sine precum Clarice Campbell, una dintre cele mai terifiante creaturi din lume. Am văzut-o pe mama înfiorându-se la vederea părintelui ei, care, cu chipul fioros și rece, și-a croit încet drum spre noi, sprijinindu-se pe un baston de lemn negru. Îmbrăcată într-o fustă neagră elegantă până la glezne care îi scotea în evidență pantofii ei lustruiți din piele lăcuită și un sacou negru, de asemenea, părea al naibii de demnă. Părul ei moale aproape alb era tras pe spate într-un coc perfect strâns care îi accentua fața de culoarea porțelanului. Pielea bunicii, acoperită cu numeroase riduri, părea încă delicată, iar ochii ei căprui, a căror culoare o moștenise mama, priveau cu precauție prin cameră. Îmi simțeam inima bătând cu putere și auzeam respirația rapidă a lui Asher.

În cele din urmă, bunica Clarice s-a oprit în fața mamei mele. Holland a fost aproape de a avea un atac de cord. Nu numai că au venit fără avertisment, dar a venit la noi și mama ei, care putea să facă mizerabilă viața tuturor. Bunica Clarice avea ceva... specific, în lipsa unui termen mai bun, o atitudine față de oameni și viață. Din câte îmi amintesc, nu îi plăcea să fie integrată în familia ei. Fusese întotdeauna uscată, sofisticată și nu foarte vulcanică. Nu te-ai dus la ea cu o cutie mare de ciocolată de Ziua bunicii. Nu îi plăcea să petreacă timpul cu noi, stătea mereu departe de noi, trimitea doar cadouri pentru diverse ocazii. Majoritatea oamenilor din familie se temeau de ea din cauza trufiei, inaccesibilității și exigențelor mari, dar toată lumea o respecta. Cruzimea și comportamentul ei strict au descurajat contactele apropiate. Eram îngrozită de bunica mea și, de asemenea, simțeam că ea mă displăcuse mereu.

malevolent | seria Madness (part. III)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum