Pak said dan bossku

572 7 0
                                    

Pak Said jiran sebelah rumah abang teksi. Mereka kawan kamcing dah lama sebelum aku duduk rumah ini lagi. Pak Said ni mamak, badannya besar penuh dengan bulu lebat, memang gelap, misai tebal tapi senyumannya membuat dia kelihatan manis. perut dia tau-tau la... mesti buncit giler... anaknya ada lapan orang semuanya. mesti dia ni kuat main. tapi seorang pun tak duduk kat rumah. Yang dah kawin duduk rumah keluarga masing-masing la. Dia kerja sebagai Driver boss.

Pak Said ni lah yang telah menolong rekomenkan aku kerja kat opis tempat dia kerja. Boss sayang giler kat Pak Said. Dia ada bilik khas kat opis. Exec aku pun duduk kat partion depan aku je. Tapi sikap Pak Said yang steady dan cool memang di sukai semua orang walaupun ada sok sek sok sek keluar dari mulut pekerja lain.

Hari pertama aku datang nak kerja kat opis ni, abang teksi tinggalkan aku kat gerai tepi jalan, setentang dengan opis kami. sejam juga la kami bersembang dengan Pak Said. lepas tu aku ikut Pak Said masuk dalam bilik boss. Pak Said berbisik sesuatu dengan boss, "Nanti lepas habis interview cari Pak Said kat tempat tadi ye. " Pak Said menepuk bahuku lepas tu dia tinggal aku dengan boss dalam bilik tu.

Boss aku ni memang hansem, putih merah kulitnya. Misainya yang tebal membuatkan wajahnya kelihatan garang, dia membelek-belek sijil-sijilku. Aku mengambil kesempatan untuk meneliti setiap inci tubuhnya.

"Kamu ada degree, kat sini cuma ada pembantu office je yang kosong. sanggup kamu kerja?" dengan selamber aku pun menjawab soalan yang diajukan yang aku tak kisah position kerana nak memulakan kerja dan cari pengalaman.

"Kamu ada apa-apa hubungan dengan Pak Said?" pelik je soalan ni semacam berbaur cemburu. tapi aku menyatakan Pak Said tu jiran rumah aku. dia tersenyum lega. terdetik dalam hatiku.. Pak Said dengan Boss ada affair ke?

"Kamu mula kerja sebagai pembantu office, saya akan naikkan pangkat kamu sekiranya ada kekosongan kerana kelayakan kamu, jaga nama Pak Said sebab dia betul-betul "romenkan" kamu kerja kat sini." terkejut aku boss cakap macam tu. "oh... maaf, rekomenkan kamu." dia tersenyum, aku pun balasla senyuman boss aku tu. cantik giginya putih rata. Dia tak banyak tanya cuma berkali-kali dia tanya.

"Sanggup buat apa saja yang saya mahu?" aku pun mesti la jawab sanggup nak dapatkan kerja kan. padahal aku satu hapah pun tak tau "Esok mula kerja".

Aku begitu gembira di terima kerja di opis tu."terima kasih encik" aku bersalaman dan keluar meninggalkan opis tu dengan gembira. Setelah sekian lama aku mencuba, akhirnya aku dapat juga kerja.

Semenjak kerja kat situ, hubungan aku semakin rapat dengan Pak Said. Dia ni suka datang rumah kami nak bersembang. Abang Teksi ada cerita kalau Pak Said nak tengok cerita blue dia mesti datang rumah ni. jaga line dengan bininya latu. lepas tu dia orang mesti melancap sama-sama. Tapi masa tu abang teksi tak tau main lubang jubur lagi... kalau tak mesti habis lubang pak said dia kerjakan kata abang teksi.

Setiap kali aku lihat pak said dengan kain pelikat putihnya pasti aku teringat kata-kata abang teksi. kain pelikatnya jelas membungkus punggong Pak Said yang bulat. Dia ni tak pakai spender dengan baju. Kata abang teksi konek pak said ni besar dan gemuk. Aku curi-curi tengok celah kelangkang Pak Said tapi tak pernah dapat tengok. Kalau datang rumah kami memang tersengih-sengih je. Pak Said kata dia dah lama tak main dengan bininya.

Semenjak anaknya yang last lahir. bininya dah tak minat nak layan dia. dah tua katanya. jadi dia layan melancap je la. Aku rasa sebulan dia tak dapat tengok cerita blue sebab malu nak datang rumah ni bila aku duduk sini. Bila dah kenal balik kerja terus lepak kat sini sampai malam. Tapi belum pernah lagi dia tengok blue sambil melancap depan aku. Kadang-kadang tu abang teksi ada juga perli-perli cemburu. Tapi aku masih jaga lubang jubur ni untuk dia seorang je, kalau Pak Said dah rodok jubur aku mestila longgar dia kerjakan, koneknya kan lagi besar dan gemuk dari abang.... ayat tu la yang membuat abang teksi masih mempercayaiku.

CERITA-CERITA GAY DI INTERNETWhere stories live. Discover now