"Sonuç olarak 2 gün sonra doğum günün ve hala bir hazırlık yapmadık"
Zambağın yüksek çıkan sesi ile kaşlarımı çattım.
"Bir şey yapmaya gerek yok"
Yanığımı sıkan Ecem'e ters bakışlar attım."Ne demek gerek yok"
"Ecem moralim bozuk hiç bir şey yapmak istemiyorum"
Zambak diğer kızlara kaç göz işareti yaparak bir şey söyledi. Sonra ayağa kalkıp
"Bunu yarın konuşacağız hadi kalkalım"
DediHepsi toparlanırken ben kalkmadım.
"Kübra hayırdır yatılıya mı kalacaksın"
"Yok be Ecem nerdeee. Biraz sakin kafa ile oturmak istiyorum sizin ile alakası yok , eve biraz geç gitsem iyi olur"
Ecem yanağıma bir öpücük kondurdu ve bana anlayan bakışlar ile baktı. Sonra bir şey demeden kafeden çıktılar.
Bu gün hesap ödeme sıradı bendeydi çantamdan cüzdanı alıp yerimden kalktım ve kasaya geçtim.
Kasada Murat abi vardı.
"4 meyve suyu almıştık ben şimdi soğuk çay almak istiyorum ne kadar ?"
"58 lira"
Cüzdanımdan parayı çıkartıp uzattım.
Avucunu açtığında parayı bıraktım."Kübra iyi misin ?"
Şu an ismimi bildiğine takılacak halde değildim.
Kafamı kaldırıp yüzüne baktım bir kaç saniye sonra gözlerimi kaçırdım.
Bu sırada bir damla gözümden firar etti."Değilim"
Diyerek yanından ayrıldım ve eski yerime oturdum.Bir kaç dakika sonra soğuk çayım geldi ama yanında tek kişilik bir pasta vardı. Kafamı kaldırıp getiren kişiye baktım. Murat abi.
"Müessesemizden"
DediGülümsedim
Mutlu olmuştum"Teşekkür ederim"
Sadece küçük bir tebessüm ile başını salladı.
Karşımdaki şeyleri yavaşça yiyerek zaman öldürdüm.
Eve gitmek istemiyordum ama böyle bir şey olamazdı.
Eşyalarımı toplayıp çantamı sırtıma aldım.Dükkandan çıkmadan Murat abiye dönüp
"İyi günler"
Dedim ve çıktımEve yaklaştığımda telefonum çaldı.
Cebimden çıkarıp arayana baktımNERİMAN ABLA
ARIYOR...Hemen cevapla tuşuna basıp telefonu kulağıma götürdüm.
"Selamun aleyküm Kübra"
"Aleyküm selam Neriman abla"
"Canım müsaitsen bizim eve gelir misin yardımın gereken bir şey var"
"Tabi gelirim birazdan oradayım"
"Tamam bekliyorum"
Telefonu kapatıp cebime attım.
Apartmana girip bizim kata çıktım ardından direk Neriman ablanın kapısına yöneldim. Zili çalıp kapının açılmasını bekledim.
Birkaç saniye içinde kapı açıldı."Gel canım hadi"
Ayakkabılarımı çıkarıp içeri girdim. Çantamı vestiyere bırakıp Neriman ablaya döndüm.
"Hayırdır Neriman abla ne oldu ?"
"Ellerini yıkayıp Mutfağa gel çok işimiz var"
Hızlı adamlar ile lavaboya girip ellerimi yıkadım.
Mutfağa geldiğimde Neriman abla hamur yoğuruyordu.
"Hah geldin mi kızım. Ben malzemeleri çıkardım profiterol yapı ver. Akşama bizim kız gelecek. Şehir dışındaydılar yeni geldiler bayadır görüşmedik. Güzel bir şeyler yapayım dedim"
"Ay tabi yardım edeyim"
Kollarımı sıvayıp fırının altındaki çekmeceden önlük aldım ve işe başladım.
——————————
"Ay nasıl yoruldum Neriman abla anlatamam"
"İyi iyi az ağrıyı aş bastırır çok ağrıyı iş bastırır. Senin ağrı nerde"
"Bir sızım olduğunu nerden biliyorsun"
"Biliyorum işte anlat bakalım biri falan mı var yoksa?"
"Yok be Neriman abla bizde olmaz öyle şeyler"
"Neden eninde sonunda evlenmeyecek misin ? Severek evlenmen daha iyi olur"
"Hayırlısı diyelim Neriman abla"
"Hayırlısı tabi, e anlat o zaman ne oldu"
"Ailevi meseleler"
"Anladım seni bu denli üzecek ne oldu?"
"Üzmek değilde rahatsız ediyor yoruyor"
"Bir şey olduda mı sıkıntı çıktı"
"Yok annem ile babam her zaman kavga ederler. Bazen bir iki gün durulurlar onunda acısını diğer günlerden çıkarırlar. Benim küçüklüğümden beri bu böyleydi. Kaç defa boşanmaya kalktılar artık sayamıyorum. Her an her şeye kavga edebilirler. Sadece Adana'ya taşındık diye sakinlerdi. Ama artık kafam kaldıramıyor. Ben yoruluyorum onların kavgaları yüzünden. Küçük yaşımdan beri hep boşanmaları taraftarı oldum ama Abdülhamit doğduğunda istemedim yoksa hala düşüncem aynı"
"Canım benim yapabileceğin hiç bir şey yok bu böyle olmaya devam edecek rahat olmaya çalış"
"Çok denedim be abla. Ama yemin ederim burama kadar geldi. Bazen bana çatıyorlar bağırıp çağırıyorlar. Kırılıyorum ama belli etmiyorum. Rahat olmak elde değil. Sanki vahşet içinde gibiyim. İnsanlara çok normal kafaya takman saçma dediği şeyler aslında ne kadar zor anlatamam. İşte bu yüzden evlenmeye bu kadar olumlu bakmıyorum. "
Neriman abla sırtımı sıvazlarken onunda modunu düşürmemek için neşeli olmaya çalıştım.
"Aman abla depresyona gireceğiz kasvetli kasvetli konuştuk. Gel profiterol soğumuştur tadına bakalım"
Neriman ablada gülümseyip ayağa kalktı.
"Getiriyorum o zaman birer tane malum bir tanesi tek kişilik pasta gibi"
Bende gülerek
"Ellerime sağlık Neriman abla"
Dedim
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ADANA'da HAYAT
ChickLitHayatımın değiştiği günün ertesi sabahı uyandığımda yüzüme çarpan o sıcak hava... Güneş ve nem Hayaller başkaydı gerçekler başka Ben Kübra , Kübra Durmaz Yeni arkadaşlar yeni komşular Ve.......ve birisi gelir en ummadığın anda senin ondan haberin...