Pov Maxim
Ik werd wakker door harde stemmen op de gang. Mijn hoofd barstte haast open van de hoofdpijn. Zo erg had ik het nog nooit gemaakt. Ik keek om me heen en kwam tot de conclusie dat ik geen idee had waar ik was. Ik wist ook niet meer met wie ik was. Ik sloot mijn ogen en probeerde na te denken. Het ging niet, want het zorgde alleen maar voor meer hoofdpijn. Fuck ik was zo dronken geweest.
De deur van de slaapkamer waarin ik lag ging piepend open en iemand sloop zacht naar binnen. Ik opende mijn ogen en zag Emmanuel in de kamer staan. Wat?! Hij zag me kijken en hield onschuldig zijn handen in de lucht. 'Je bent met Liv meegegaan,' zei hij. Met Liv? Ik begreep het niet. Emmanuel kwam naast me op het bed zitten. Hij gaf me een glas water en paracetamol aan. Ik slikte de paracetamol door met een slok water. Emmanuel zette het lege glas naast zich op het nachtkastje.
Ik keek hem licht in paniek aan. 'We hebben toch geen seks gehad mag ik hopen?' Stamelde ik. Hij schudde zijn hoofd. 'Nee, je hebt Olivia afgewezen,' zei hij. Ik heb wat? 'Olivia wilde seks met je, maar je hebt haar tegengehouden en gezegd dat je geen gevoelens voor haar hebt en haar niet op die manier wilt misbruiken. Ze werd boos op je en toen heb je haar gezegd dat het niet aan haar lag, omdat je op mannen valt,' legde Manu beter uit. Ik staarde hem aan. 'Ik heb mezelf bij haar ge-out?' Vroeg ik ter bevestiging. Emmanuel knikte. 'Goh, ik ben dus niet zo'n sukkel als dronken ben,' mompelde ik. 'Maar Olivia weet alles van vannacht nog?'
'Ja, ze was niet heel dronken. Wees er maar blij mee, anders had je het haar nog een keer mogen vertellen,' zei Emmanuel. Ik knikte. 'Nou ja, dat zou als de eerste keer voelen, aangezien ik me het niet meer herinner.' Ons gesprek viel stil toen er geschreeuwd werd op de gang.
'Liv, réfléchis! Tu ne connais à peine ce gars! Le fait qu'il soit ami avec Manu ne signifie pas que tu peux coucher avec lui! Dieu sait ce qui aurait pu se passer!' ('Liv, denk na! Je kent die kerel nauwelijks! Het feit dat hij bevriend is met Manu betekent niet dat je met hem naar bed kunt gaan! God weet wat er had kunnen gebeuren!') Klonk een mannenstem geïrriteerd.
'Calme-toi Eric! Nous sommes juste embrassés, rien de plus. Il n'y a rien entre nous.' ('Doe rustig, Eric! We hebben alleen maar gezoend, niets meer. Er is niets tussen ons.') Hoorde ik Liv zichzelf verdedigen. Ik keek Emmanuel pijnlijk aan. Hij wist zelf ook dat ik dit weldegelijk kon verstaan.
'Hij is erg bezorgd om Liv,' zei Emmanuel. 'Ze heeft vaak genoeg foute vriendjes gehad en belandt geregeld met een man in bed.' Ik fronste. 'Dus ik had haar niet af hoeven wijzen, want het betekende niks voor haar?' Vroeg ik hem. 'Dat weet ik niet. Het kan ook serieus zijn geweest. Dat zou je aan haar moeten vragen.' Ik zuchtte diep. Lekker dan.
Emmanuel stond op en keek me glimlachend aan. 'Als je je gaat douchen en omkleden, dan maak ik wat te eten voor je,' zei hij voor hij me de weg wees naar de badkamer en me vervolgens alleen liet. Liv en Eric waren allebei ook al naar beneden gegaan.
Ik draaide de deur in de badkamer op slot en zette de douche aan en kleedde me uit. Onder de warme stralen waste ik mijn haren en lichaam. Het verzachtte de kater. Ik zette de douche weer uit en kleedde me aan. Ik baalde ervan dat ik geen schone kleding bij me had. Ik fatsoeneerde mijn haren en deed wat van de deo op die ik vond in een van de laatjes.
Gespannen liep ik de trap af naar beneden. Ik liep de woonkamer binnen en zag op de klok dat het bijna elf uur was. Ik liep vanuit de woonkamer naar de keuken en trof er Emmanuel en Eric aan. Eric was wat breder dan Emmanuel en had meer gezichtsbeharing. Daarnaast was Erics gezicht wat minder nors dan dat van Emmanuel.
Emmanuel gebaarde me te gaan zitten aan de tafel. Hij schoof het bord naar me toe en ik nam tegenover hem plaats. Er lagen een croissant en een pistolet met een omelet op het bord. Zelf at hij enkel een appel. Eric keek me kritisch aan terwijl ik mijn bord leeg at.
JE LEEST
Maxim (manxman)
General FictionVerliefd zijn op je beste vriend, terwijl hij je niet eens ziet staan, het overkomt Maxim. Steeds vaker begint hij te twijfelen aan zichzelf. Want waarom ziet Viktor hem niet zoals hij Viktor ziet? Onzeker door het afgewezen gevoel ontmoet Maxim de...