Sid ležela na nemocniční posteli a sledovala jak jedna kapka za druhou odkapává z její kapačky. Byla tu už od včerejška a zatím jí rozhodně nebylo líp. Nikomu nebrala telefon, jen babičce napsala, že musí být sama. Nezvládla to, nakonec se stalo to před čím jí doktor Vyšerma varoval. Zhroutila se a její tělo prostě reagovalo kolapsem. Naštěstí se to stalo přímo v jeho ordinaci a tak ji byl schopný ihned pomoc. Vyprávěla mu co se stalo a jak to v myšlenkách znovu viděla tak už neměla sílu čelit bolesti světa. Pak přišla tma a ona se probrala až tady v hradecké nemocnici. Tolikrát se snažila mluvit s Adamem, nebo s Eliškou, ale všichni jí jen uráželi a šlapali po jejích citech. Mámě se svěřila jak moc jí Márty vadí, jak se v jeho přítomnosti cítí, dokonce jí i řekla, že možná vyhledá pomoc odborníka a ona ji nakonec zasadila tu poslední ránu. Viděla ji včera v zoo a ona se s Mártym líbala, když si myslela, že je nikdo nevidí. Zradila jí, zradila její důvěru a to už zase. Tak moc se jí snažila chápat, ale už to nedokázala. Po tátově smrti na ní hodila úplně všechno a bylo jí jedno, že jí to ničí vztah, práci i zdraví. Nakonec zjistila od Eda, že ji ani nebylo blbý jí chtít tahat do firmy, když konečně chtěla být jeden večer s Adamem. Pak ji babička konečně díky těm sms řekla, že to máma měla jet identifikovat tátu a zrušila to na poslední chvíli.
Otočila se pohledem k oknu a přemýšlela, že jí stmívání připadá tak příhodné k její situaci. Věděla už přesně co je Márty zač, byl to prach obyčejný lichvář, který se neštítil ničeho, aby dostal zpátky svoje peníze. Jenže už to neměla komu říct, protože všem to bylo jedno a Márty byl pro ně bůh. Taky se vrátila k událostem posledních měsíců a uvědomila si, kolik toho obětovala pro všechny okolo a nikdo jí to nevracel zpátky. Eliška na ni jeden den byla milá a pak si na ní vylila vztek za všechno co se jí dělo. Od doby co byl Albert ředitel se k ní nepřestala chovat hnusně a ona jí to pořád znovu a znovu opouštěla. Tak moc se snažila všem vyjít vstříc, ale ona sama už vlastně nevěděla co chce a jaké jsou její sny. Všechno podřizovala ostatním, Adamovi, rodině, práci v zoo, firmě. Jenže to teď musí skončit a ona se konečně rozhodla, že musí změnit úplně všechno a hlavně musí pryč od tud. Tady už jí nic nedrží, ale musí si ještě pár věcí zařídit než úplně zmizí. Hlavně musí u babičky zajistit bezpečí firmy a rodinného majetku, protože to teď bylo díky Mártymu v opravdovém ohrožení. Věděla co musí udělat, vše zařídí a pak od tud zmizí, protože jen tak to zvládnu přežít.
Richard Vyšerma se přišel podívat za Sid do nemocnice. Její včerejší kolaps, byl jen důsledek týdny trvající krize. Nechápal jak se k tomu mohl Adam takhle stavět a strašně ho to štvalo. Zároveň, ale nemohl nic dělat, protože to co mu Sid svěřila bylo lékařské tajemství a taky zároveň chápal jak moc je teď na všechno sama a je hrozně zranitelná. Navíc se teď blížilo výročí jejího únosu a to všechno prostě vyvrcholilo tím včerejším kolapsem. Před pár týdny ho vyhledala a svěřila se mu co se děje. Doufala, že sezení s ním jí pomůžou, ale pak Adam udělal ten nejodpornější a nejpodlejší čin, když Mártyho natáhl na práci v zoo. Sid mu tehdy řekla, že jí ohledně toho Adam lhal přímo do očí a ona nevěděla jak dál, zhoršilo se jí spaní, nedokázala se soustředit na práci a trpěl její vztah s Adamem. Nakonec ji předepsal slabá antidepresiva, ale jejich nástup není okamžitý a trvá než zaberou. Bohužel než se stihla Sid nějak zlepšit přišla poslední rána od její matky. Alici považoval za milující matku, ale tou už dávno nebyla. Sid mu vyprávěla spoustu věcí, které se stali po smrti jejího otce a on sám měl možnost do toho nahlédnout i díky Sidonii. Nikdo to nevěděl, ale ona k němu nakonec docházela na sezení. Takže měl až příliš dobrou představu jak moc velký měla Alice podíl na jejím zhroucení a na tom, že Sid se málem úplně složila a o všechno přišla, když na ní Alice hodila celou firmu.
Teď si promluvil s lékařem a byl rád, že je Sid lépe, ale i tak tu ještě minimálně do zítra bude. Sid bojovala s Mártyho přítomností v zoo jak jen mohla a zároveň jí další rány zasazoval Adam svým stupidní chováním. Stavěl ho na první místo a city svoji vlastní přítelkyně úplně ignoroval. Jak odporné to bylo ve světle toho, když ho ona poprosila o pomoc pro něj. Nakonec se vysvětlilo jak to s jeho vizí o těhotenství bylo, ale i tak chtěl Sid poslat na potrat. Ta holka nedělala nic jiného než mu pořád odpouštěla jak se k ní chová a sama už neměla ani žádnou osobnost. Podřídila svůj život tomu jeho a jen chtěla být milovaná a chráněna. V tom všem ovšem Adam selhal na plné čáře. No a Alice její už tak křehké duši zasadila fatální úder. Věděla jak to Sid s Mártym má, jak nesnese jeho přítomnost a stejně si s ním začala románek. Navíc tajně a lhala ohledně toho i vlastní dceři. Sid mu svěřila, že se jí podařilo najít toho muže co Márty zmlatil a šlo tam o peníze. Márty byl lichvář a i on to mohl potvrdit, měl pár bývalých vojáků jako pacientů a ti se mu svěřili s jeho metodami vymáhání pohledávek. Teď zaklepal na dveře pokoje a vešel.
ČTEŠ
Jak bolí ztráta
Short StorySid se už pár týdnů potýká s přítomností Mártyho v jejich životech. Stále mu nevěří, je si jistá, že něco tají. Nikdo ji není oporou a aby zachránila vztah s Adamem obrací se na psychologa. Bere tajně léky a jen tak zvládá jeho přítomnost v zoo. Ada...