12. Léto přichází do Kodaně

140 9 1
                                    

Sid seděla na lavičce v zoo a užívala si slunečný den v práci. Lukáš byl pryč už měsíc a ona se s tím už musela smířit. Klárka byla spokojená a těšila se na příchod miminka. Luky si našel krásný velký byt jen kousek od zoo, byla to klidná část města, kterou tak dobře znala. Zadívala se na Mary od slonů a pozdravila jí. Tady jí bylo dobře, všichni k ní byli hodní a nic se nezměnilo ani po dvou letech. Blížila se doba, kdy bude muset podepsat smlouvu na další dva roky a ona najednou nevěděla co dál. Babička jí ve firmě potřebovala při jednání v zahraničí a ona začala přemýšlet o možnosti pracovat jen na zkrácený úvazek, aby zvládla všechno. Nikdo v Čechách neměl ani to nejmenší tušení, že na všechna jednání v zahraničí jezdí s babičkou. Naštěstí opravdu dodržela svůj slib a Alici odstřihla od velkých rozhodnutí ve firmě. Hlavně, ale měla plnou kontrolu nad svěřeneckými fondy, jak jejím tak hlavně Eda. Ona ten svůj získala před pár týdny, tak jak to bylo v tátově závěti. Peníze nechala dal pracovat, protože je opravdu nepotřebovala, vydělávala totiž slušně. Občas si psala s Edem, ale tam to bylo složité, protože ona se ho snažila pokud možno chránit a nechtěla ho do toho všeho zatahovat. Naštěstí pořád nikdo nezjistil kde je a tak to taky zatím zůstane. Nepotřebovala se s nikým vidět, protože by to přineslo jen další komplikace.

Zvedla se a vydala se dnes už domů, moc se jí do prázdného domu nechtělo, ale měla domluvený hovor s babičkou. Museli si dávat pozor, aby se o tom nedozvěděla Alice. Prošla parkem a uvědomila si, že ač je ještě jaro tak spíš, už to díky teplotám vypadá, že léto přichází do Kodaně. Bylo opravdu nezvykle teplo, ale jí to vyhovovalo. Předevčírem měli večírek s kolegy ze zoo a ona si vzpomněla jak krásnou oslavu narozenin jí nedávno připravili. Tady se prostě kolegové měli rádi a pravidelně se vídali i mimo práci. Bylo jedno jestli byl člověk člen vedení nebo údržbář. Ona sama měla výhodu, že jim iponovalo, že se nebojí práce. V Čechách pouze omezený počet lidí věděl kde je a hlavně kde pracuje. Před půl rokem si musela dávat velký pozor, protože tu byla Anežka jako doprovod samce žirafy, který rozšíří zdejší chov a do dvora vezla dvě nové samice od tud. Naštěstí to věděla dostatečně dopředu a mohla se na to připravit. Tehdy vlastně Lukáš začal mluvit o návratu do Čech a teď spolu ti dva pracovali. Lukáš jí pravidelně volal a psal, navíc ona sama měla hodně přesné informace o tom co se ve dvoře a hlavně v zoo děje. Začalo to před rokem a půl a pokračovalo to stále.

Sid došla domů a po sprše si sedla v obýváku, aby si přečetla zprávy na emailu. Měla tam vzkaz od babičky a informace o nové smlouvě v Dánsku. Tu zařídí příští týden a babička sem ani nebude muset, jednání už jsou u konce a jen se podepíšou smlouvy. Další zpráva byla od Lukáše s novinkami o Klárce a hlavně psal co se děje v práci. Zatím měl možnost poznat všechny ty kteří jí tolik ublížili. Odjížděl s přesnými pokyny kdo je kdo a na koho by se v nejhorším dalo spolehnout. Těch možností nebylo moc, ale přesto tam byli. Roman a Adélka už byli zasnoubení a na příští jaro chystali svatbu. Jim by bylo klidně možné věřit, stejně tak jako Anežce, protože ta měla alespoň pro ni občas pochopení narozdíl od Elišky. Té doslova přála jak s ní osud zamával. Tak dlouho se rozhodovala mezi Robertem, kterému se vrátila paměť a Břéťou, že to milého a hodného Břéťu přestalo bavit a nechal se přeložit do Prahy. Eliška pak tedy zkusila štěstí s Robertem, který ji opustil po pár měsících a zase se vrátil k manželce. Takže byla sama a jak věděla tak jí všichni spíš vyčítali jak se zachovala a nebyli jí oporou, no karma je zdarma.

V zoo už taky nepracovala Sylva, která si našla práci v ostravské zoo. Jinak Helena byla pořád stejná závistivá mrcha a falešná kamarádka jakou bývalá celou dobu. Stáňa a Radek byli pořád spolu, ale v poslední době jim to prý skřípalo. U Alberta byla asi největší změna, protože s Kristýnou byli pořád spolu a on se po odchodu Roklové, která šla do důchodu stal ředitelem. Tentokrát to vzal za správný konec a bylo to fajn, Lubor o to místo nestál, byl spokojený tak jak byl. Místo na marketingu bylo většinou prázdné, suploval to Albert nebo někdo externě, což byl kámen úrazu, znamenalo to totiž, že ten šmejd se tam vyskytoval pořád. Na Mártyho sice půl roku po jejím odchodu konečně prasklo to lichvaření a vše ostatní, ale firmu a zakázky si udržel. Co si neudržel byli kamarádi a ženská, protože Alici odkopl když zjistil, že nemá ve firmě žádné pravomoci a navíc jí díky bohu babička včas odstřihla od peněz. Alena už ostraze šéfovala, ale jinak byla sama a nešťastná z tohoto všeho co se v jejím okolí stalo. Což bylo něco co si Sid hodně užívala. No a pak tu byl Adam, který když zjistit pravdu o Mártym a že ona měla celou dobu pravdu, tak se mu asi jako následek toho všeho vrátila malárie. Ta se teď vracela tak jako kdysi v nepravidelných intervalech, ale díky ní zřejmě zmizeli jeho vize. Karma a osud si postupně našli každého kdo jí ublížil a kvůli komu byla tak moc nešťastná. Lukáš se nikdy neptal jak ty informace získává a ona za to byla ráda. Teď se jí na monitoru objevil příchozí videohovor. "Dobrý den pane doktore, jak se máte?"

Jak bolí ztráta Kde žijí příběhy. Začni objevovat