13. Bolest nezmizela

136 8 0
                                    

Sid se dívala na tvář Adamova dědy a jako vždy ji trochu píchlo u srdce. Po jejím odchodu se postupně zlepšoval, až byl schopný se o sebe zase postarat sám. Dokonce se začal zase objevovat v zoo a pak přišlo odhalení tohoto co je Márty ve skutečnosti zač. Věděla od babičky, že do té doby stál na Adamově straně, ale zároveň byl i na té její. Tolik toho věděl od Raula a babičky, že se rychle zvládl zorientovat. Nakonec asi před rokem a půl poprosil babičku, aby jí předala dopis pokud může. Měla ho pořád schovaný, psal v něm, že našel u Adama doma dopis který mu nechala. Našel ho když se o něj staral po návratu malárie, která přišla v hodně ošklivém ataku. Tehdy konečně pochopil co nemohl vidět, to jak jí Adam celé týdny ubližoval a proč vlastně odjela. Ona sama si byla vědoma svých vlastních chyb, udělala jich hodně, ale když konečně už bylo všechno v pořádku, tak už se cítila ve vztahu sama a zahnaná do kouta. Josef jí poprosil o odpuštění, ale ona mu neměla co odpouštět, protože se absolutně ničím neprovinil. Jakmile to bylo možné spojila se s ním přes babičku a po pár týdnech si začali pravidelně volat. Věděl, že je v cizině, ale nenaléhal aby mu řekla kde, chápal její touhu si tohle tajemství udržet. Taky jí pravidelně vyprávěl co se ve městě a v zoo děje. Díky tomu věděla úplně přesně jak osud zasáhl na její obranu a lidé kteří jí ublížili trpí. Jediné v čem jí úplně nerozuměl byl její přístup k Alici, ale nakonec se přestal ptát.

"Sid drahoušku vypadáte trochu přepadle, jste unavená z práce?" "Tak trochu, ale spíš se toho sešlo nějak víc najednou. Jak jde příprava nové expozice?" Sid si všimla jak se zarazil, věděla že se pohybuje na tenkém ledě, protože tuhle informaci o úpravách dětské zoo od něj nevěděla. "Občas přemýšlím, že máte ve městě dalšího špiona a tím nemyslím Sidonii." "Informace jsou základ života, to mě naučili zkušenosti. Jsem přesvědčená, že to rozšíření bude moc fajn." "To bude, ale teď je tu něco co jsem vám chtěl říct. Albert se včera strašně v kanceláři pohádal s tím zmetkem a podle Adélky chybělo málo, aby to Albert odnesl. Zoo se totiž konečně podařilo vypovědět smlouvu s tím zmetkem a sice to znamená smluvní pokutu, ale vaše babička jí dnes zaplatila." Sid se usmála, protože o tom samozřejmě věděla od Lukáše a taky to, že Alberta nakonec zachránil Adam. Poprosila babičku, aby použila její peníze a zoo je poskytla. "Grázl svoje zvyky nemění a tady to platí dvojnásob. Jako by nestačilo co za škody se snažila ve dvoře páchat ta Ovčíkova mrcha. Naštěstí už sedí v base i se svým otcem." "Svatá pravda, jinak Raul si zase stěžuje, že už ho unavuje dělat v rodině rozhodčího." "Sám se rozhodl nevybrat si žádnou stranu a takhle to dopadlo. Vy se mi hlavně opatrujte." "Sid drahouškuq, vy taky."

Josef Hruška seděl ve svém bytě a po chvíli zaklapl počítač a došel si sednout na pohovku. Byl rád jak se nakonec jeho stav zlepšil, ale zároveň by možná radši nevěděl nic z toho co se za poslední více než dva roky stalo. Adam zničil jediný vztah, který měl od smrti rodičů. Tak dlouho Sid trápil až ta to nevydržela a všechny tady opustila. Adam se vztekal, litoval, prosil Sidonii aby mu řekla kde Sid je, ale neuspěl. V té době totiž ještě stále tak jako další věřil Mártymu. Teprve později se konečně zjistila pravda a taky to, že Sid o něm měla celou dobu pravdu. Chlap kterého v zoo zmlátil se nakonec odhodlal na Mártyho podat trestní oznámení. Pak už se dozvěděli, že Márty je lichvář s podivnými praktikami a stejně podivnými investicemi. Do nich chtěl koneckonců zatáhnout i Alici, ale tam zaúřadovala Sidonie a ostřihla ji od velkých rozhodnutí ve firmě a hlavně od většiny rodinných peněz. Čtyři měsíce od útěku Sid ze země jí odkopl a ona zůstala sama a nechápající co se vlastně stalo. Pak zjistila pravdu o tom kdo je, ale tak nějak jí to asi ani nevadilo. U Adama se pravda a zjištění, že mu falešný kamarád zničil život vybrali svoji daň v podobě návratu malárie.

Tehdy přišel silný atak a Adam byl na několik dní mimo. On se o něj spolu s Anežkou staral a taky tehdy našel dopis od Sid, který mu nechala když odešla. S každým dalším slovem cítil obrovskou bolest, kterou jí způsobil jeho vnuk a zároveň i skoro všichni v práci. Ona se snažila jak jen mohla aby zvládla přítomnost Mártyho. Ty dny tehdy musela být někde u někoho komu věřila, ale ptát se nechtěl. Tohle bylo taky jen jejich tajemství o kterém nikdo nevěděl. Sidonie věděla, že snad v kontaktu jsou, ale taky se držela toho, že se nebude ptát. Zároveň cítil, že jsou pořád věci které neví, ale spíš těch co se týkali právě Sid. Adam při malárii hodně blouznil a většina se týkala právě Sid. Zničilo ho, že ji nemohl získat zpátky, litoval všeho opravdu hodně, ale zároveň pořád i říkal, že utekla jako zbabělec. Nechápal prostě, že jí ublížil tolik, že žádná žena by tak trpět neměla a ta bolest nezmizela, pořád s ní byla to viděl a chápal to. Neřekl mu, že jsou v kontaktu a tak to taky zatím zůstane. Hlavně si asi rok uvědomoval, že možná Sid někoho má, protože občas byl v domě slyšet druhý hlas, ale jemu do toho nic nebylo. Pokud byla šťastná stačilo mu to a Adam si dál musí zažívat utrpení za to co udělal. No nakonec se uvidí jestli se vůbec někdy Sid vrátí, protože zatím i co říkala Sidonie to na to nevypadalo.

Jak bolí ztráta Kde žijí příběhy. Začni objevovat