15. Bolest je tu pořád

134 10 0
                                    

Adam byl v zázemí a snažil se soustředit na dokončení článku co psal. Aktuálně se bude publikovat jeho objev při rozmnožování zmijí a on také nově vede jejich mezinárodní plemenou knihu. Bohužel z toho stejně neměl žádnou radost, veškerá radost zmizela před dvěma roky, když svou hloupostí a bezohledností přišel o Sid. Ona sebou odnesla veškerou radost a světlo z jeho života. Po jejím odchodu se snažil jí najít, naléhal na Sidonii, ale marně. Nepodařilo se mu zjistit kam zmizela a ani kde teď je. Tehdy si vyčítal jak moc to pokazil, ale zároveň si byl pořád jistý tím, že v Mártym se prostě spletla. Půl roku po jejím odchodu se ukázala krutá pravda a on i Alena museli uznat jak šeredně se spletli. Márty byl prach obyčejný vyděrač, lichvář a gauner. Svojí zaslepeností přišel o to nejdůležitější ve svém životě. Od té doby už jen přežíval každý další den. Taky se mu tehdy vrátila malárie, atak přišel pár dní po odhalení Mártyho. Byl hodně silný a na dva dny ho úplně srazil na kolena. Tehdy už se o něj dokázal postarat děda, to bylo jediné pozitivní za ty dva roky, jeho zlepšení. Dneska už zase docházel do zoo, pomáhal s projekty a psal novou knihu. Zároveň mu nikdy neodpustil, že Sid odehnal a zničil tím úplně všechno. Nemusel mu to pořád říkat on sám to věděl až moc dobře.

Vize zmizely úplně a malárii bral spíš jako spravedlivý trest za to co udělal. Pořád měl ten dopis co mu Sid nechala a jak se ukázalo měla ve všem pravdu. Až později dokázal přijmout to co mu napsala s klidem a uvědomit si co všechno jí udělal hlavně okolo přítomnosti Mártyho. Jenže to, že zpytoval svědomí mu nebylo k ničemu, protože ona byla pryč a nikdo nevěděl kde je. Tedy Sidonie to asi věděla, ale odmítla jim to říct. Informace ovšem nejen nedala jemu, ale ani Alici, která pořád ještě nepřijala, že Sid odjela bez rozloučení. S Mártym skončila pár měsíců po odchodu Sid a on si tehdy myslel, že jim to jen neklapalo. Bohužel Márty se projevil i tady a bylo jasné, že jí odkopl jakmile zjistit, že nemá pravomoci ve firmě a ani přístup k většině majetku. Tohle všechno věděl od Raula, který se tak trochu stal smírčím soudcem rodiny. Sidonie Alici odstřihla z velkých rozhodnutí firmy a ani jí sebou nebrala do zahraničí na jednání, což vlastně nechápal nikdo. Ona neuměla moc jazyky a najímání si překladatelů bylo nepraktické, ale Alici sebou prostě nechtěla. Kdysi o tom mluvil s Alenou a ta zastávala názor, že Sidonie plní přání Sid a chrání firmu. V dopise psala, že až zjistí pravdu přeje mu veškerou bolest kterou bude cítit a on si musel přiznat, že to bolelo hrozně.

Nakonec vzdal práci a jen se šel projít na vzduch. Sid prostě nějak a netušil jak, zjistila co je Márty zač, ale než mu to řekla něco se stalo. Pořád ani po dvou letech nevěděl co a to byl i u Richarda. Jenže ten ho jen vyhodil z ordinace a řekl, že už si nemají co říct. Byla to hodně ošklivá výměna názorů a on si pak byl jistý, že ví přesně co se Sid bylo a možná i tušil kde je. Alice to pořád špatně nesla a Raul říkal, že vlastně nechápe co tak hrozného se stalo. To co se o Mártym dozvěděli se moc nerozneslo a navíc v tu dobu už zoo nepracoval, protože se vrátil Albert. Ten už byl rok ředitelem a tentokrát to bylo fajn, vycházeli skvěle. Vztah s Kristýnou ho změnil jako kdysi jeho, když byl se Sid. Jenže Albert si lásku svojí dívky získal i přes velké překážky a hlavně si jí zvládl udržet. Něco co on nezvládl a věděl, že už nikdy si nikoho jiného nenajde. Před pár dny tu Márty byl a málem se s Albertem poprali, protože zoo se konečně podařilo vypovědět smlouvu s jeho firmou, kterou zajistil zoo Bavor. Smluvní pokuta byla dost vysoká, ale vedení s ní souhlasilo, nakonec zasáhla Sidonie a na pokutu jim dala sponzorský dar. Vůbec nechápal jak se to dozvěděla, ale prostě to věděla.

Došel teď až k výběhu velkých želv a jediné na co teď myslel byla Sid. Pořád se nedokázal s její ztrátou smířit. V dálce zahlédl Anežku s jejich novým veterinářem. Byl už tu pár týdnů a on sám musel uznat, že je skvělý. Hodně samotářský a od kolegů si držel odstup, což mu často vyprávěla Alena. Roky žil v Dánsku, ale rodinná situace ho přivedla zpátky a přijal nabídku tu nastoupit. Anežka se do roka chystala do důchodu a chtěla mít kompetentní náhradu. Lukáše pravidelně vídal v kantýně, ale zrovna toho moc nenamluvil. Všeobecně se vědělo, že žije sice sám, ale snad někoho má. V infocentru se drbalo o tom, že možná jeho přítelkyně zůstala ještě v Dánsku. Zahlédl Alenu jak k němu míří. "Čau, co tě vyhnalo z té tvojí sluje?" "Potřeboval jsem pauzu od psaní toho článku." "Nechceš jít večer ven do baru? Kudrnáč půjde, tak jsi vítán." "Ne díky, nemám náladu, pořád tam nerad chodím a ty víš moc dobře proč. Promiň musím jít zase pracovat." Alena se smutně usmála a sledovala jak jí Adam mizí z očí. Tak moc ho pořád mučila ztráta Sid, že žil hůř než kdysi. Prostě ta bolest je tu pořád a nikdy nezmizí a bar mu připomíná dobu, kdy tam Sid zpívala a oni byli ještě tak šťastní. Jenže pak to strašně pokazil a ona koneckonců taky, protože jí nevěřili a nechali toho hnusnýho šmejda Mártyho jim všem zničit život.

Jak bolí ztráta Kde žijí příběhy. Začni objevovat