Cho Chang szerencsésen felépült a Griffendél-Hollóhát meccsre, a roxfortos diákok szemében mégsem ez volt a legnagyobb szenzáció. Mindenki Harry Potter vadiúj Tűzvillámát csodálta. A mérkőzés reggelén a Griffendél asztalánál végig a seprű körül ment a susmus.
Samantha, akinek az osztálya fele a kviddicscsapatba tartozott, laposakat pislogott az asztalnál. Kis híján belefejelt a zabkásájába. De mit tehetett volna, ha Angelina mindnyájukat felkeltette és leráncigálta?
– Egyre jobban úgy érzem, hogy tényleg a második anyánk – morogta oda Daphne Samanthának. A szőke hajú lány a szája elé emelte a kezét, hogy elfedjen egy ásítást. – Mi itt olyanok vagyunk, mint a mosott sárkánytrágya. Bezzeg a kis Creevey-ben van szufla – vetett lapos oldalpillantást a másodéves fiúra. – Nem értem, hogy van ennek a gyereknek mindig ennyi energiája. Kölcsönadhatna egy kicsit.
Samantha követte a pillantását. Colin Creevey épp Harry Potter mellett pattogott.
– Megfoghatom a seprűd, Harry? Azta, milyen sima a tapintása! Egy igazi Tűzvillám... de hát, honnan szerezted?
– Karácsonyra kaptam – felelte vonakodva a Griffendél fogója.
– Nahát! De kitől? Ez a világ legjobb seprűje, nem? Biztosan sok pénzbe kerülhetett.
– Nem tudom. – Harryn látszott, hogy egyre kellemetlenebbül érzi magát. – Nem mellékelt hozzá levelet.
Samantha szemöldöke az elvarázsolt mennyezetig szaladt. Karácsonyi ajándék üzenet nélkül? Ismerősnek tetszett. Túlontúl ismerősnek.
– De furcsa!
– Nyilván egy titkos rajongója volt – vágta ki magukat a helyzetből Ron. – Csak nem akarja mindenki orrára kötni.
– De nem furcsa még így is? Meg is átkozhatták volna, ha valaki rosszat akar Harrynek.
– Ezért szedték szét a tanárok, nagyokos – mordult rá Ron. – De minden rendben vele. Ez egy kifogástalan seprű – vetett büszke pillantást a Tűzvillámra. Összehúzott szemmel visszafordult a másodéveshez. – Te még mindig itt vagy, nincs dolgod máshol?
– Igazad van, sietnem kell a lelátóra, hogy jó helyet foglaljak! – cincogta amaz, és kereket oldott.
A Tűzvillám köré újabb és újabb csodálók gyülekeztek. Samantha üres tekintettel bámult a zabkásástáljába. Harry névtelen, drága karácsonyi ajándékot kapott, akárcsak ő meg az édesanyja. Túlságosan gyanús ahhoz, hogy véletlen egybeesés legyen.
Az világos volt, hogy nekik ki küldte a gitárokat: Sirius Black. Samanthának pedig azt mondta az édesanyja, hogy Black és ő Harry keresztszülei...
Elnézte az asztalnál ülő kócos fiút, aki Ron mellett kanalazta a saját zabkásáját. Úgy tűnt, enyhén izgul a meccs miatt. Az apjaik elvileg legjobb barátok voltak... Nem talált más észszerű magyarázatot: Harrynek is Sirius Black küldte a seprűt. Így kellett lennie.
YOU ARE READING
A Tekergő lánya - Harry Potter fanfiction
FanfictionVégy egy forrófejű, szeleburdi lányt, adj mellé néhány Weasley-t, rázd fel egy Jordannel, és kész is az instant fejfájás McGalagony professzor számára. Pókrobbantás, kviddics-balett, vécészörf és elszabadult görög mítoszok - mindez benne van a pakli...