Samantha meg Lee úgy vélekedtek, elég lenne egyszerűen Harry kezébe nyomni a térképet, Fred és George azonban hallani sem akartak erről. Ragaszkodtak hozzá, hogy ünnepélyes keretek között kerüljön sor az átadásra, ehhez pedig a karácsonyt ítélték megfelelő alkalomnak.
A téli szünet előtti utolsó szombatra tűztek ki újabb roxmortsi kimenőt, amely tökéletes lehetőségnek ígérkezett. Addigra Harry már bőven kiszabadult a gyengélkedőről, és Remus is visszatért a katedrára. A Hugrabug elsöprő vereséget szenvedett a Hollóhát elleni meccsen, Samantha pedig kegyetlenül megtréfálta Draco Malfoyt korábbi szabotázsáért.
A mardekáros fiú azóta sem jött rá, ki lopódzott be a szobájába és fújta be az összes cuccát bűzösborz-spray-vel, mindenesetre kellőképpen dühítette a dolog. A szag egy héten át eltávolíthatatlannak bizonyult. Fred és George állításuk szerint azóta nem mulattak ilyen jól, hogy előző tanévben kicserélték Lockhart dauerfixálóját Magifixre, és a professzor összetapadt loknijaival, a fejéhez ragadt flakonnal rohangált Dumbledore-hoz.
Malfoynak szégyenszemre a szüleitől kellett új, feláras talárokat rendelnie Madam Malkin szabászatából (használt ruhákról szó sem lehetett), mivel nem akart átható borzaroma-felhőt húzni maga után a folyosón. A fintorgó diákok kétméteres körzetben kerülték, McGalagony professzor pedig a hátsó padba, nyitott ablak mellé ültette az óráján, dacára a kinti csípős dérnek.
A decemberi hóesés varázsütésre karácsonyi hangulatot csempészett a szívekbe. Flitwick és Sinistra kidekorálták a kastély folyosóit – a tanárnő a csillagvizsgáló teleszkópjait is magyaldíszbe öltöztette, fénylő ezüstporral hintve –, és természetesen a nagyterem sem maradhatott el. Hagrid óriásfenyőket állított a helyiségbe. A fák gömbök és egyéb díszek mellett műhó-kompozíciót kaptak, Bimba pedig megbűvölte őket, hogy karácsonyi dalokat dúdoljanak, ha elhalad mellettük valaki.
McGalagony szokás szerint összeírta azoknak a listáját, akik a kastélyban maradnak a szünidőre, ám nem tolongtak a jelentkezők. Gondolatban már mindenki az otthona melegét élvezte, és a közelmúltban történt Black-betörés sem tette népszerűbbé a roxforti létet.
Samantha személy szerint azt tervezgette, hová fog kilovagolni Paripával, milyen díszeket raknak a karácsonyfára az édesanyjával, és mekkorákat fog enni a nagyszüleinél.
– Remélem, megkapom az akusztikus gitárt, amit szeretnék – hablatyolt egy ízben Szipáknak, amikor ételt vitt hozzá a Tiltott Rengetegbe.
Szokása volt beszélni az állatokhoz. Emiatt sokan bolondnak nézték, de Ebshont professzor mindig azt mondta, ne törődjön velük. Szó szerint idézve: „Hadd járassák a lepcses pofájukat, te csak foss rájuk derékszögben!" (Samantha azóta sem értette, hogy lehetséges pontosan kilencven fokban székelni, de nem kérdőjelezte meg legendás lények gondozása tanára bölcsességét.)
– Ha lenne gitárom, már csak az hiányozna, hogy megtanuljak rajta játszani. Aliciáét egyszer-kétszer elkértem, hogy kipróbáljam, és azt mondta, itt, a Roxfortban szívesen tanít. Csak az otthonnal lesz gond.
VOCÊ ESTÁ LENDO
A Tekergő lánya - Harry Potter fanfiction
FanficVégy egy forrófejű, szeleburdi lányt, adj mellé néhány Weasley-t, rázd fel egy Jordannel, és kész is az instant fejfájás McGalagony professzor számára. Pókrobbantás, kviddics-balett, vécészörf és elszabadult görög mítoszok - mindez benne van a pakli...